Sovmorgon och skridskoåkning.....

stod på dagens schema.

Jag blev inte väckt förens 8:30 vilket var en
härlig upplevelse. Sånt gillas om man säger så:)

Sen gjorde vi som resten av juldagarna, slappade
och tog de gööööör lugnt här hemma.
Skippade frullen och åt lunch med pannkakor istället.
Wild and creasy liksom.
 star warskrig.


Sen packade vi in oss i bilen och åkte bort till
svampen för att test barnens skridskor.
Oliwer ville inte alls först, för de var 2 tjejer i
klassen över honom där. Men när han såg att de
oxå trillade omkull emellanåt vågade han sig
ut som bambi på hal is.
Sen ville han minsan inte gå av isbanan, hans ben
var som spagetti när han var klar.
Så imorgon får de nog bli en repris men Emma och
tjejerna om jag inte måste jobba.

 Thella hade en lite annorlunda åkstil.
 å hej
 nu kommer jag
 eller nej jag skulle bara kolla lite här på isen.

Efter skridskor turen gick vi upp på svampen och tog
en fika.
Kom på när vi satt där att Daniel måste hämta linser
så de fick bli en bil tur upp på stan oxå för att
hämta ut dem.
Tänkte ta apoteket oxå men de gav vi upp när de inte
fanns en enda parkering.

Hemma igen sen så åt vi lite tacos till kvällis.
Trött på alla julmat nu så nu ville vi ha lite
"riktig" mat eller hur mamma;)
 mums
 Thella hög in på majsen efter att vi ätit klart.
 Båda framtänderna är lösa så nu har de
glidit ifrån grannarna. Vilket resulterar i två gluggar.
 star warslaser är inget att leka med.

Tänkte ha lite 30 årskalas "hemma" i Fallhult på
torsdag så idag skulle jag beställa lite mat tilldess.
Gick väl kanske inte som jag tänkt mig, men de
hela löste sig med att vi beställde maten här hemma i
Örebro istället. Blir till att frakta mat till 15 personer
i 3 timmar i bilen, men de ska nog gå bra.
Då har vi ju iallafall lite mat om bilen stannar;)

Nepp nu ska jag läsa lite i min bok, vill hinna
bli klar med den innan vi åker. Vill ha nya böcker
med mig att läsa i.

God natt vi ses i mörra.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0