Helgen den bara flög förbi.

Ja dagarna de bara går och går, å ändå får jag inget gjort.
Om man inte räknar med tvättberget som försvann i söndags.

Lite kort info om helgen nu då, de ska jag väl iallafall
klara av. :)

Fredag 12 feb.

Jag började 7 så de blev till att ge tidigt hemifrån
imorse igen.
Jobbade sen till lite innan 13, traskade iväg till dagis
för att hämta hem barnen. Började med Oliwer då han
skulle få ta med sig en kompis hem.
Idag var de Simons tur, han har inte varit hos oss innan
men de var verkligen lyckat. De lekte hur bra som helst.
 blev lite tungt för mig bara att dra hem alla.

Daniel hade med sig pizza hem till de utsvultna barnen.
Jag skulle iväg med jobbet på mat och bowling, så de fick
de mumsa på själva.

Simon åkte hem vid 5 tiden, sen gjorde jag mig iordning.
Snälla svärmor hämtade upp mig, så vi kunde åka vidare
och plocka upp en arbetskamrat som oxå bor på norr.
Sen åt vi god mat på Grekiska kolgrillsbaren innan vi spelade
lite bowling som avslutning på kvällen.
Svärmor hämtde upp mig igen vid 22:30 så jag slapp gå själv
hem. Tusen tack.
Daniel och jag gick och la oss redan 23:00 för vi var helt slut
båda 2. 

Innan jag gick på kvällen ville jag ha en puss och en kram.
De var ingen annan som var så sugen på de, de sa hej då
utan att ens titta.
 trevliga barn eller hur?
 i väntan på att john blund skulle komma.
 musen och Oliwer kom inte undan John ikväll.

Lördag 13 feb.

Kl 8 kom Thella in och väckte mig med ett stort leende
och berättade glatt att hon hade bajsat.
Härligare morgon får man ju leta efter.
Nej då vi var himla pigga. Så vi hoppade i kläderna,åt lite
frulle och åkte till friskis och svettis för att gympa med
barnen. Oliwer körde ett pass för barn 4-6 år och Thella
och jag var på hoppis och skuttis.

Efter de åkte vi vidare till Willys och efter de blev de
till att hyra film. Nyaste beck:)

Medans maten lagades lekte barnen med tågbanan
 jag vill se hur du gör Oliwer...

Med lite mat i magarna gav vi oss ut i snön en stund.
 ett skepp kommer lastat med ... THELLA
 en suddid bild på en svettig kille

Innan kvällsmaten serverades hann Daniel klippa Oliwer.
Och de var verkligen på tiden.
 vad gör du pappa????
 stans finaste frisörsalong.

Thella somnade efter kvällsmaten, men Oliwer satt
uppe med oss och kollade på melodifestivalen.
Tror inte han tyckte de var så där jätte intressant, men
kräfterna kunde han minsann proppa i sig.
 gott de här är som Thella brukar säga.

Så fort alla barn sov tittade vi på nyaste Beck.
Somnade på en gång efter den, så några sena
kvällar blev de inte denna helg.

Söndag 14 feb.

Trevlig Alla Hjärtans Dag på er.

Idag fick vi sova till nästan kvart i 9 och de var verkligen
behövligt. Sen åt vi en gemensam frukost som avslutades
med att barn och man gav mig ett litet paket med lotter i.
De hade jag verkligen inte förväntat mig. Hade inte köpt
något till verken barn eller man. Så vi hjälptes åt att skrapa
dem. Blev lite vinster inte stora men 70:- är iallafall något.
Tack älskling, älskar dig. :-)
 Thella tycker att de är ok att ha skor inne.
Mamma håller inte med.

 Alla har vi olika stilar när vi spelar
dator, men denna tar väl ändå priset.

Oliwer åkte hem till kompisen Isak efter maten, sen stannade
han där fram tills de vara dags för gympa.
Då tog han sällis med Isak och hans mamma.
Jag, Daniel och Thella åkte en sväng ut till marieberg.
Vi började med en liten fika sen kollade jag runt i de
gamla vanliga affärerna. Hittade strumpor till Oliwer och
2 tunikor till Thella. Själv fick jag nöja mig med 8 par
strumpor, men de var behövligt.
 Är himla nöjd med köpen.

Lagom tills Oliwers gympa var klar var vi tillbaks i stan.
Hämtade upp honom och åkte hem igen.
Medans jag badade barnen fixade Daniel lite kvällis.
Thella var så trött så hon somnade med lite välling istället.
Oliwer gav tummen upp för pappas fruktsallad med glass
till kvällsmat. Behöver väl kanske inte säga att de tog ett
tag innan han somnade sen. Sockerchock......

Måndag 15 feb.

GRATTIS LUDWIG PÅ 16 ÅRSDAGEN!

Hoppas dagen var bra och att pengarna kommer till
användning. Kram från oss Örebroare.

Jag har ett vik i Lillån ett tag framöver nu, så idag
blev de till att traska iväg åt andra hållet.
Började 8:30-17. Idag hade jag lektioner med 3orna.
Blev lite fler än vad de var tänkt, då deras lärare var
tvungen att göra lite annat. Men de gick rätt bra iallafall.
Men var en aning trött när jag kom hem.

Daniel skulle hämta upp mig eftersom han var ute och
åkte med bilen iallafall. Oliwer följde med kompisen
Linus hem från dagis idag. Så Daniel skulle hämta hem
honom liten innan 5.
Så när jag slutade kl 5 gick jag ut, fick ett sms från Daniel
där han skrev - Är här nu.
De konstiga var bara att jag inte såg honom.
Ringde upp och undrade vart han stod?
Utanför där jag brukar blev svaret.
JA men vart är de då?
Ja men utanför dagiset.

Men hallå min super smarta man stod utanför min
praktikplats i Rynninge och väntade.
Så de var bara att börja traska hem innan man frös
röven av sig.

När vi kom hem fixade Daniel lite kvälls mat innan han
åkte vidare till en kompis.
 våra små troll

Jag fick den äran att skötta nattning, vilket funkade sisådär.
Oliwer vägrade somna. Så kvart över 9 blev mamsen en
aning irriterad.
Fick veta att en kompis hade sagt till Oliwer att han hade en
mesig och ful tröja på sig idag.
När jag för en gångskull fått på honom något annat än en
star wars tröja måste en unge komma och förstöra allt.
Oliwer hade en tröja med bamse på sig och den ligger numera
ner packad i en kartong, för han kommer vägra ha på sig den.
Var en jobbig mamma idag och ringde dagis för att be dem ta
upp denna insident. Tycker inte att de är ok, man ska väl
för fasen kunna ha på sig vilka kläder man vill.

Resten av kvällen försökte jag blogga, men som vanligt
de senaste gångerna var de något som krånglade.
Så kl 22 gav jag upp och gjorde mig iordning för sängen.
Började kl 6:30 på tisdagen så lite sömn skadar ju inte.

Tisdag 16 feb.

Fettistisdagen började redan halv 6 för mig.
Ville inte komma försent så jag gick upp extra
tidigt. Man vet ju aldrig hur de går att cykla.
Men några minuter över 6 trampade jag iväg,
och jäklar vad de gick. Jag var helt slut när jag
kom fram efter 12 minuter. Tror aldrig jag cyklat
så fort i hela mitt liv.
Gillar inte mörker och att vara ute själv i de.
Så när jag kommit in på skolan kunde jag pusta ut.

Dagen har gått himla fort. Slutade redan kl 15.
Satte mig återigen på cykeln för att trampa hem.
Gick inte lika fort hem men kom hem hel å de är ju bra.
Daniel var hemma när jag kom så vi hoppade in i bilen
och hämtade hem barnen.
Innan vi åkte hem stannade vi till på konsum och
efter de tog vi en runda för att lämna ut Oliwers inbjudnings
kort till kalaset. 9 barn har han bjudit kommer bli high life
i huset 2 timmar den 13 mars. Men de är väl bara att bita
ihop och gilla läget.

De har varit mycket velande fram och tillbaks med hans kalas.
Vilka ska han bjuda, ska de bara vara killkalas eller blandat.
Men tillslut kom vi fram till att de fick bli ett killkalas med bara
6 åringarna + Neo.
Men sen fick han en inbjudning till en 5 åring, så då bjöd vi
honom och hans kompis som Oliwer oxå leker med.
Så nu är de bara 3 killar till i dagis gruppen som han inte
har bjudit. Men han leker inte med dem och vi har verkligen
inte plats för 12 vilda killar här hemma.
Så där fick de bli ett stopp, hoppas inte de blir allt för besvikna
bara. Men å andra sidan var Oliwer inte bjuden på deras kalas.

Sen får han ha ett kalas till med lite kusiner och kompisar en
annan dag eller kanske helt enkelt på hans födelsedag.

Nå jag när vi kom hem från inbjudningsrundan tog vi en
semelfika. Eller Daniel och Oliwer åt varsin. Thella och
jag åt dammsugare, de är mycket godare.
 mumsssss
 gott de är

Innan kvällsmaten duschade barnen och hoppade
i pjamasarna. Jag gjorde klämmisar åt dem.
Thella ville inte ha kom på sen att de kanske
påminde om magsjukan. För hon åt såna samma
kvälls om hon fick de sist. Kanske inte var därför
men hon brukar lätt kunna trycka i sig 2-3 st.

Oliwer somnade runt halv 8 idag, men Thella var
svår sövd idag. Så hon somnade inte förens lite
efter 8.
Daniel åkte iväg på inflyttningsfika hos en kompis
med sitt killgäng. Jag kunde tyvärr inte hänga på
då Daniel glömt ringa in barnvakt. Men de blev en
lugn hemma kväll med barnen istället.

Nepp nu ska jag stoppa en macka i magen innan
sängen kallar.

Vi hörs snart igen



Kommentarer
Sofia

Hallådär! Neo längtar sååå efter att leka med Oliwer vad kul för dem att det äntligen blir av...



Vi hörs! Kram

2010-02-17 @ 09:45:00
URL: http://blondinmama.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0