Ja detta var en ny upplevelse

å jag gör gärna inte om de.

Fy vilken dag jag var med om igår Torsdag.
Thella vaknade runt 7 och ville ha lite välling.
Efter de somnade hon om igen och sov till 9.
Sen blev de film i sängen och jag försökte sova
vidare. Jag mådde skit illa och var inte alls på
så himla glatt humör.

Runt 10 blev jag bästis med
Sen var de han och jag fram tills kl 18 på kvällen.
Vid 15 tiden gjorde Oliwer mig sällis i sängen.
 mattemus var med som stöd.

Så han och jag delade på dubbelsängen och kräkade
från varsitt håll.
Oliwer verkade ha den milda varianten av magsjuka.
För han kräktes bara 3 gånger emellan 15-19.
Sen sov han mycket och kl 5 imorse ville han inte
sova mer utan var jättehungrig.
Blev till att gå upp och göra lite mackor.

Själv kunde jag inte behålla nått som jag åt eller drack.
3 gånger i timmen var jag och tömde magen.
Fy de var de värsta jag varit med om.
När jag stod där över toan fick jag en tillbaka blick i
hur jag mådde när jag väntade Oliwer och Thella.
Då höll jag på så här i flera månader.
Usch och fy, de gör jag aldrig om igen.

Kan ju tillägga att de är inte så himla lätt att vara
magsjuk, när man samtidigt måste ta hand om allt annat oxå.
För självklart kunde inte mannen vänta 1 dygn eller 2 på sin
tur utan han gjorde Thella klar för natten. Sen körde han igång.
Så från 19 tiden igår fram till nu kramar han toan.

Idag Fredag mår jag sisådär. Är inte direkt hungig men
och mår lite illa fortfarande. Barnen verklar inte lida de
minsta. I och försig har nog inte Oliwer fått tillbaks matlusten
han heller för de var inte många bett tagna på frukost mackan.

Tänkte köra soppa och rostisar till lunch, hoppas att alla får
behålla de. Orkar verkligen inte mer nu. Orkar knappt ta hand
om mig själv.

 Oliwer slängde ut pappa från sitt rum,
så nu kan han leka igen. Blev lite utråkad av att bara ligga
i sängen och koll.

 Vad skulle vi göra utan den bärbara DVD?

 här sov visst mannen delar av natten:0

 en utslagen man med kräkhinken redo.

 Thella fick vara med Oliwer och leka med lego.

Ja så denna dag får gärna gå väldans fort.
Men om de går lika sakta som gårdagen bryter jag ihop.
Herregud trodde aldrig den dagen/natten skulle ta slut.
Så fort man tittade på klockan hade de bara gått några
minuter hela tiden.

Vi som hade tänkt ha en myskväll med kräftor i kväll,
men de får bli en annan dag. Är inte så sugen på de
konstigt nog.

Nej ska ta och väcka Thella nu så hon somnar skapligt
ikväll. Igår när alla mådde som värst vägrade hon somna.
Så hon låg på sitt rum till 20:30 och kollade på DVD.
Ja vad ska man göra när man inte orkar med henne.
Hon led iallafall inte :-)

Hej på en stund.



Kommentarer
sofia

Stackars er!! Mest dig Malin:))...

Jag som hade tänkt föreslå lite lek för pojkarna men då väntar vi nog till mitten på nästa vecka!



Hoppas ni mår bra nu?



Vi höres kramar Sofia

2010-02-05 @ 16:01:45
URL: http://blondinmama.blogspot.com
Cissi

Usch vad jobbigt!

Magsjuka är det värsta jag vet, men inget att göra åt det...minst en gång om året åker man på det :(



KRYA PÅ ER!!!!

2010-02-06 @ 12:01:51
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Jessie

O ja som tyckte ni hade de jobbigt redan förra gången du skrev om de. Fy fasen för magsjuka! Men du får se de positivt, bättre att klara av det intensivt än att man ska gå i dra i tre veckor innan de passerat hela familjen. De e nog minst lika påfrestande. Krya på er nu!

KRAM

2010-02-06 @ 14:32:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0