Magsjuka

Nej tack, men just nu ser de ut som om vi kanske inte
har något val.:-(

Igår efter att jag bloggat och kollat runt lite nätet,
gick jag för att göra i mig iordning för natten.
Hör då när jag borstar mina tänder att Thella är
vaken och hostar lite konstigt.

Hittar henne sittandes i ett bad av kräkor.
Inte alls trevligt, men de var bara att gilla läget.
I med barnet i duschen, alla sängkläder,spjällskydd,
madrass och rubbet hamnade i tvättmaskinen.
Okej inte madrassen men de andra.

Hennes älskade snutte fick en snabbtvätt i handfatet
och de var inte poppis.

Sen ringde vi hem Daniel som kom efter 50 minuter.
Han har ju inte fått namnet blixten för intet liksom.

Eftersom Thellas säng var helt tom på grejer, fick
jag ta fram en madrass och lägga på hennes golv.
Under tiden jag höll på att sanera allt gick hon efter
mig med en hink att kräkas i. Och hon var verkligen
super duktig.

Thella och jag bäddade ner oss på hennes rum.
 elaka magbaciller härjar i denna söta tjej.
 här är de inge skönt att sova.

Egentligen borde Daniel ha gjort de eftersom han ändå
är ledig på onsdag. Men nu hade jag ju redan varit med
henne i över 1 timme. Så de blev jag som tog nattvakan.
Och de är han nog glad över.
För emellan 22:20-05:15 så spydde hon med jämna
mellanrum. Tillslut var hon så trött att hon knappt
orkade öppna munnen, utan la sig ner med allt kvar
inne i munnen. Fick tvinga upp henne och öppna munnen.
Inte alls något skoj jobb.

De var heller inte så skoj när klockan ringde halv 7
imorse. Ringde jobbet för att kolla om de ville ha dit mig.
Ringde till Oliwers avdelning oxå för att kolla om de ville
ha Oliwer där. Vilket de självklart inte ville.
Fattar ju jag oxå, vet faktiskt inte varför jag ringde för att
kolla. Hade inte alla hästar hemma direkt får jag väl skylla
på. Oliwer är iallafall genomförkyld, så han blir hemma
resten av veckan. Nu får vi bara hoppas på att han slipper
magsjukan.

Jag bestämde mig iallafall för att vara hemma idag, för jag
var helt färdig. Sov en stund till brevid Thella medans hon
tittade på film.
 å mamma ge dig jag orkar inte le idag.
 Max blöja, max kaka m.fler lästes ett x
antalgånger idag.

Thella fick i sig 200ml välling och lite vatten, sen snodde hon
lite av min frukost macka. Efter de somnade vi om en stund.
Thella sov i nästan 2½ timme.
Sen fick hon i sig lite spagetti och köttfärsås. Inte vad vi hade
gjort till henne, men henne mat dög inte för fröken.

Innan hon somnade nu ikväll hade hon fått i sig en smörgås till,
mer vatten, lite nyponsoppa och 100 ml välling till.
Och allt har peppar peppar fått stanna kvar i magen.
Visst hon har bajsat 3 gånger idag, men de är inte löst så som
sagt vi får la se hur de här slutar.

Oliwer och Daniel har gjort allt för att inte vara inärheten av
oss andra 2 idag. De har lekt, sett på film, spelat dator,varit en
snabbis på dagis för att hämta hem lite grejer, handlat och
skottat snöi några omgånger. (För denne sketna snön har ju
fortfarande inte fattat att de räcker nu.)

 å jobbiga männinska vad vill du nu?
 här leks de
 och snoras.

Daniel gjorde kvällsmaten idag, så jag blev serverad
kebabrulle på Thellas rum.
 de var gott.

Men de har varit mindre skoj att ligga eller sitta på en
madrass hela dagen. Hoppas verkligen de går över snart.
Men då är de väl nästas tur. Jag hoppas iallafall på att
kunna gå och jobba på Fredag. Så himla surt att vara
hemma när man har vik.

Nu kära vänner ska jag lägga mig tillrätta i tv:soffan
och kolla på ett avsnitt av sjunde himlen med gubben.
Efter de blir de hård madrass på Thellas golv.
Ser verkligen fram emot denna natt. ;-)

God natt på er.



Kommentarer
Malou

Har du kvar den där tröjan ÄN? Du milde, det var ju FLERA ÅR sen vi köpte dem i Ullared. Min är slängd sen långt tillbaka, men sköna var de. :-)

2010-02-03 @ 22:36:51
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/
emma

stackare hoppas ni kryar på er snart. Angående snön ska ni inte klaga på dom ca 2 kvm ni har att skotta vi har typ 50kvm tänk på det ni ;)

2010-02-04 @ 15:41:17
Jessie

De e knappt man vågar skriva nåt juh, man vill ju inte riskera att bli smittad... Men vår tur kommer nog så småningom antar ja... suck...

KRAM

2010-02-04 @ 17:54:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0