Mer jobb

jajja men denna veckan blir de jobb hela veckan.
Och sånt gillar vi, tycker lite synd om dig Anna som
måste ligga hemma och friskna till. Men jag tackar
för mina extra pengar som kommer in på kontot
nästa månad. :)

Idag blev de en promenad både till och från jobbet.
Vilket var himla skönt för jag behövde röra på fläsket.
Imorgon börjar jag redan 7:30 så då får vi se hur jag
gör, kämpar med cykeln eller om de blir en promenad.
Får la se hur mycket snö de kommit under natten, för
dessa jäkla vädergudar har inte riktigt förstått vad jag
menat med att jag är super trött på snön nu.

Annars då idag, vad har hänt då?
Nja jag har jobbat som vanligt och Daniel har varit hemma
för vab av Oliwer. Oliwer skulle ju till sjukgymnasten på USÖ
med sina fötter idag. Och efter de fick han vara hemma och
vila upp sig. Han har sån hosta om nätterna och börjar bli
förkyld, så vi tänkte att en vilodag för honom vore nog inte
helt fel. Men i morgon ska han få gå igen om de inte blir
värre under natten.

Underdagen har jag fått lite mms av Daniel.
Jag sms honom och frågade hur de gått på USÖ.
Svaret blev följande
 Mmmm de gick bra:-)

När jag då skrev tillbaks att jag undrade vad som hänt
med den hårda pappan? Pappan som sagt bestämt NEJ
till MC Donalds efter att Oliwer inte ätit upp burgarna de
senaste tiden.
Ja då fick jag detta svar.

-Den hårda pappan ska snart köpa en glass till sin son.

Senare kom denna
 Här lyxar grabbarna

Och efter en kvart kom nästa
 Föga förvånande. Stoppar man in åt ena hållet
så kommer de ut den andra.

Ja jag säger då de. Att äta ute med Oliwer de är en upplevelse de.

Ja nog om de. Det gick bra hos sjukgymnasten och Oliwer
ska tillbaks om 2 månader igen. Han fick några övningar som
vi ska träna med honom varje dag. Han tyckte dem var jätte
tråkiga, så de kommer vi nog få kämpa med. Men skam den som
ger sig. Han ska gå rakt med fötterna om de så är de sista jag gör.

När jag kom hem från jobbet var båda barnen ny badade och håret
var tvättat. Han kan allt den där pappan om han bara vill:-)
Kvälls maten blev lite rester och klämmackor.
Undertiden vi åt mat så satt Thella brevid Daniel och helt plötsligt
säger hon till Daniel. Pappa jag vill säga en hemlis.
Hur fasen vet den ungen vad en hemlis är? Hon vet säkert inte de.
Men hur har hon fått ögonen för de ordet. De var så gulligt när hon
sa de, sen försökte hon viska i hans öra. :-)
 Thella viskar en hemlis till pappa.

Thella somnade på en gång nu ikväll och Oliwer läste jag för
innan han oxå slocknade. Daniel åkte iväg till sin kusin
Nicklas, så honom ser jag väl inte mer idag.
Ska bli spännande att se vem man delar säng med inatt.
2 mornar i rad har jag vaknat brevid Oliwer och Daniel
snarkar inifrån Oliwers rum.

Nå ja nu ska jag kolla lite bloggar innan sängen kallar.

Vi hör kram på er


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0