Mer snö.

Ja med risk för att vara tjatig.
Men nu får de väl banne mig var nog.
Jag är sååååå trött på snö just nu,
och tröttare kommer jag väl bli som de
ser ut som på vädret.

I söndags var de sol och klarblå himmel,
och de var ju trevligt. Kylan var väl
mindre rolig. Fast 2 timmar var jag ute
och promenerade i den.

Kan börja med att berätta att vår mysiga
lördagskväll blev lite avbruten, då båda
barnen hade fått för sig att de skulle vara
vakna extra länge.
Som tur var tyckte Thella kräftorna var
äckliga, så jag fick äta ca 7 st. :)
 melodifestival tittarna
 Thella dansade.
 Medans vi andra åt kräftor.

Söndag 20 feb

Snacka om att en sen kväll gjorde sussen på barnen.
Halv 10 vaknade jag och då sov Thella fortfarande.
Oliwer kollade på bompa, sen blev de fart i bena.
Oliwer skulle på kalas kl 11-13 så snabbt i med
frulle, hoppa i kläderna, slå in paket och pulsa
igenom snön till rätt kalashus.

Undertiden Oliwer var på kalas höll vi på att fixa
lite här hemma. Jag snodde tvättstugan från en
granne, kanske inte så poppis. Men till mitt försvar
så måste jag få säga att jag hade bokat hela söndagen.
Fast nästa söndag :-)
Nå ja inga sura miner där inte, utan när hon sen var
klar fick jag ta över tvättstugan igen.

Efter kalaset kom Oliwers kompis Isak hem
till oss för lite lek, innan de var dags för
söndagsgympan.

Måste berätta om Thella i morse.
När hon vaknade och jag skulle ta fram
kläder till henne, så visade jag vad jag
hade valt. (Byxor och tröja.)
Nej men det dög inte, hon skulle var en
prinsessa.
Jag hade inte en aning om vad de var för
kläder hon menade som gjorde henne till
en sån. Så hon fick visa själv.
Hon kollade i lådorna men hittade inget,
jag öppnade då garderoben och genast
ropade hon
- där mamma där är prinsessan.

Ja tydligen blir hon en prinsessa i
lilla my klänningen. :-)
Å visst är hon söt i den.
 Snygg mössa eller hur;-)

Runt halv 5 gick jag iväg med killarna till gympan.
De blev en heldel stop för lite lek i snöhögarna.
 ska vi gunga?

Påvägen till gympan konstaterade Oliwer en
intressant sak.
Jo han undrade varför det alltid var så att den
som är gäst (kompisen) alltid är så snäll och trevlig,
medans den man är hos alltid bråkar och gnäller.

Ja de kan man undra, hade igentligen inget bra svar
på den frågan. Har ni????

Undertiden killarna gympade gick Isaks mamma och
jag en promenad. Rätt skönt men jäklar vad jag
frös på vägen hem sen.

Sen var de bara att tvätta barnen och göra dem
klara för sängen.
Så fort barnen somnat kollade Daniel och jag på
några avsnitt av sjunde himlen.
Har bara 2 avsnitt kvar nu, sen blir de Heros
några kvällar framöver istället.

Måndag 22 feb

Även idag sov Thella länge.
Jag började 9 så eftersom Thella alltid vaknar
tidigt hade jag inte ställt klockan.
Fel av mig, för sen vaknade jag 20 över 8.
Men vi kom iväg rätt fort ändå.

På fritids hade vi bara 20 barn de var 32 anmälda.
Så de var en rätt lugn dag, en liten sväng var vi
ute och åkte madrass i kylan.
När jag slutade vid halv 5 så tog jag cykeln hem.
Ville ha den hemma imorgon då jag börjar 6:30.
Nu tror jag inte att jag kommer kunna cykla imorgon
då de skulle komma en massa ny snö inatt.
Men hoppas kan man ju.

Efter kvällisen så hamnade Oliwer framför datorn,
och Thella gjorde allt för att inte göra som mamma
ville.
 datorn istället för bompa.
 koncentration

Thella skulle inte ha blöja eller pjamas på sig,
istället rev hon ner alla leksaker och när jag
sa att hon skulle städa drog hon fortare än
kvikt.
 jag hör dig inte mamma
 hahaha vad skoj jag är eller hur?

Vid kl 20:00 sov båda barnen och jag slog mig ner i
soffan för att se ett avsnitt av familjen annorlunda.
Och nu ska jag gå och lägga mig, de blir en tidig dag
imorgon.

Hej på en stund. Kramis



Kommentarer
Malou

Klart man blir prinsessa i den klänningen. Fast mössan vet jag inte. Var det prinsesskronan eller? :-)

2010-02-23 @ 07:37:55
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0