Nu är de helg igen.

Fasen denna veckan har verkligen gått fort.
Nästa vecka är jag återigen tillbaks till min
praktikplats. Men på måndag jobbar jag min
sista på Lillån. Å nu när jag kommer tillbaks
till Rynningeåsen så kommer jag få hoppa in
som vikarie för en tjej i 3 veckor.
Efter de blir de 50% jobb och 50% praktik.
Ja å de är inte helt fel de heller.
Kan ju medela att de blir lite andra siffror på
kontot när man jobbar lite.:)
Så denna månad kanske jag till och med kan
shoppa lite vårkläder till barnen.

Imorse gick jag upp 20 i 6, så jag skulle kunna
kolla in hur vädergudarna förstört för mig.
Och själklart var de bara att utesluta cykeln.
Tog då bestlutet att jag skulle ta bussen, känns
lite onödigt när de ändå är så nära. Men jag vill
inte gå ensam så tidigt på mornarna.
När jag kommit ut till bussen kvart över 6 visar
de sig att den är inställd pga någon jäkla vattenläcka.
Så de blir till att börja promenera i rasktakt till jobbet.
Fast de gick bra de med. Lite motigt i snöslask och regn.

Daniel svängde förbi med barnen innan han åkte till jobbet.
Oliwer var lite nervös och ville igentligen inte, men
de hela slutade med att han inte ville hem istället.:)
De hann kolla på film, spela fotbollsspel och lite schack.
 räknar vindruvor
  In med bollen i mål
 de blev motion på vägen hem oxå.

När vi kom hem åt vi lite mellis, sen blev de städning
och lek på schemat. En heldel bråk oxå kan tilläggas.
Så när kvällen kom var jag helt slut och nära på att
slänga ut dem i snön. De kan var hur go som helst
mott varandra, men idag var Thella en riktig liten
retsticka och förstörde allt för Oliwer. Å han har
stora problem med sin attityd just nu.
Tur han bara är som hemma och inte på dagis eller
hos kompisar för han är hemsk.:(
 en kort stund var de sams.
 vad gör man inte för en lugn stund
 matar dockan och ser på teletabis

Daniel hade föresten fått ett mms från semesterfirarna.

Äntligen slår klockan 12 så man får börja dagen.
Toppen väder här på Teneriffa.

Nja jag vet inte ja, inte ser väl de där så inbjudande
ut. En kall öl i solen.????
De är väl inget mot en kall cola i snöblasket eller????
Tycker allt de ser ut som Fredde har bränt sig lite
i ansiktet, och säkert på överkroppen oxå eftersom
han har en t-shirt på sig.
Så nej jag är inte alls avis, INTE ALLS.

God natt med er, måste samla krafterna nu.
För imorgon blir de en lååång dag med barnen.
Daniel ska vara borta redan från kl 9 på morgonen
till långt in på sena natten. Så som sagt de blir en
intressant dag. Plus att jag måste baka en tårta oxå.
Ojojoj fick genast ont i huvudet. Måste rota fram
gummiklubban från vinden.;)

Bye på en stund


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0