Nu så börjar de likna något.

Idag var jag och jobbade för första gången på en vecka.
Oliwer var oxå på dagis, men Thella fick stanna hemma
med Daniel. Hon är inte riktigt hundra i magen än, men
imorgon får hon allt gå. Har ätit som hon ska idag iallafall.

Som ni märkt har jag inte varit på topp, de tog hårt på krafterna
att ha den där sketna magsjukan.
Och då har bloggen inte varit i första hand, jag som var så
duktig i några dagar.
Men nu ska jag slå ett slag för bloggen igen.:)

Fredag 5 feb.

Efter att Thella sovit lite middag och magarna fått i sig
lite mat. Tog jag med mig barnen ut en sväng,inte så lång
sväng. Men de fick lite friskluft i lungorna.
 vi har lite snö här för er som missat de
 en glad Thella

 undrar vem som är här bakom?
 jasså var de här de hade gömt sig.
 men gå mamma du stör oss.
 nu stänger jag och vi vill inte bli störda
 gunga två är skoj
 en perfekt koja.

Resten åt dagen/kvällen gjorde jag allt för att bita ihop
och inte få ett utbrott på barnen. Jag var helt slut och
hade helst av allt bara velat lägga mig under täcket och
grina. Men vem skulle då ta hand om våra små änglar??

När Let´s dance började gav jag upp och däckade i soffan.
Thella somnade som tur var när hon skulle, men Oliwer ville
vara uppe och kolla. Så de fick han en stund innan vi rök ihop
och han blev uppskickad till sin pappa.
Gissa om de var en befrielse att ligga helt själv nere i soffan
och bara vara. De var den bästa tiden på dagen.

Lördag 6 feb.

Idag kände jag mig lite bättre och hade mer ork.
Så barnen fick nya sängkläder och alla magbaciller
tvättades bort. Täcken och kuddar fick sig oxå en
genomgång.

  hon leker bäst naken av någon
konstig anledning.

 sötisarna.

Efter maten och ett försök till sovning för Thella gick
vi ut. De blev en promenad till konsum för att inhandla
lite lördagsgodis.

Svärfar kom förbi och hjälpte oss ta bort alla snö från
förrådstaket.
 de fanns en del om man säger så
 Thella fick låna Oliwers istapp
 medans han skulle försöka gunga.

Till kvälls mat beställde Oliwer hemma gjorda hamburgare.
 tack mamma för de super goda burgaren;-)
 kolla in snyggingarna
 Thella ville spara sitt ägg tills imorgon.:)

Sen åkte lördagsgodiset fram och han och jag kollade på
melodifestivalen.
Å de var en upplevelse i sig. Fy f.. vilket skit.
Låtarna blir bara sämre och sämre för varje år som går.
Lika dant med programledarna tyvärr.
Fast jag är fortfarande super sugen på att gå på andra chansen
här i Örebro. Om man bara kunde få tag i någolunda billiga biljetter.
Ingen som har 2 över;-)

Söndag 7 feb

Blev till att fortsätta med rengöringen av hemmet.
Nu var de våra sängkläder som blev tvättade och
sen storstädning av övervåningen.
Och läs noga nu Lollo och Malou. Jag torkade ALLA golven
oxå. Fasen inte konstigt jag var helt slut på kvällen.
Gubben och barnen var mest ivägen hela dagen.
Men någon måste ju vara de oxå, å denna gång var de deras
jobb. Skickade tillslut ut dem i snön lite.

 lite datatid medans Thella sov
 sova mamma säng var kravet för vilan idag.
 tågbane bygge i vardagsrummet.
 bompa innan sängen.

Efter att barnen somnat på kvällen lyxade Daniel och jag med
MC Donalds och 4 avsnitt av Sjunde himlen. Sen somnade vi gött.

Måndag 8 feb

Hade tänkt att jobba idag men hela natten och morgonen
hade jag kramper i magen och mådde jätte illa.
Antar att de var den feta maten vi tryckte i oss i gårkväll.
Så efter att tömt magen en gång på morgonen lyckades jag
somna om. Och vaknade inte förens Daniel väckte mig vid
halv 12.

 ska man sova PÅ kudden?
 Oliwer är inne i värsta bygga lego stadiet.
Fast han bygger bara star wars grejer, men vilken fantasi han har.

Mådde fortfarande lite illa, men de blev lite bättre efter maten.
Eftersom jag ändå var hemma passade jag på att ringa frissan
på Coop i Lillån. Å hon hade en tid kl 14 till Thella.
Så vi slängde in oss i bilen och åkte dit.
Thella var jätte duktig och satt still hela tiden.
Tror hon kände sig rätt nöjd där i stolen.
 stora tjejen.

När vi var klara och grabbarna hade handlat klart
åkte vi hem igen.
Barnen och jag stannade ute en timme och lekte lite.
Eller jag fick för mig att skotta lite på baksidan medans
barnen ändå lekte.
 snöstolar gjorde vi oxå.
 hittade denna när jag skottade på baksidan.
Känns inte han lite fel ute just nu?

När vi kom in hade Daniel fixat lite bullfika.
 nyklippt och en färgslinga hur cool som helst.

När barnen var färdig badade och nerbäddade passade jag på att
själv bada. Efter de blev de att bädda ner sig i sängen och kolla på
familjen annorlunda.

 Tror hon gillade sin nya frisyr, för hon speglade
sig hela kvällen och log.

Tisdag 9 feb.

Ja som ni redan vet var Thella hemma med Daniel idag.
Eller tvärtom, tja ni fattar.
Oliwer och jag tog en promenad till dagis och jobb.
Jag var vikarie idag och kommer fortsätta vara de hela
veckan som de ser ut just nu.
Sånt gillar vi :)
Har bara varit på min praktikplats 1 dag på dessa 3 el 4
veckor. Och nästa vecka och veckan efter ska jag vara på
Lillåns södra skola.

Efter att jag slutat jobbet idag kom familjen och hämtade upp
mig. De hade varit och handlat lite tacos grejer.
Blev så sugen på de igår när de åt de på tv:n.
Så idag var de vi som åt de. Synd bara att Oliwer inte gillar de.
Men han fick pommes och kyckling istället och de gillade han.
 Oliwer hjälpte till med pommes
 mums gott de här
 mmmmm

Nu sover båda barnen och jag och gubben ska ner och se
några avsnitt av sjunde himlen.
Imorgon är de jobb från 8-16:30. Efter de har jag en dejt med
bästaste Kristin. Ser verkligen fram emot de.

God natt.



Kommentarer
emma

tur att ni börjar bli krya nu :) Nästa gång Thella ska klippas kan du ju komma med henne till min frisörsalong ( du har väl sett den på min blogg ;) och helt gratis är det oxå :) kramis

2010-02-09 @ 21:42:57
Jessie

Va skönt att få återgå till verkligheten. Inte alls nåt roligt me den där jäkla magsjukan!

Jag tycker helt klart du ska passa på att se andra chansen om de e möjligt. De e ju en rätt häftig upplevelse.

Ha de gott!

KRAM

2010-02-10 @ 06:14:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0