Ny månad, mera snö

Som de känns just nu, så skulle de inte förvåna mig
om de snöade ända in i maj månad.
Är riktigt trött på denna snö nu, borde inte klaga
MEN kan inte låta bli. Låt skiten ligga kvar, men kom
för guds skulle inte med mer.

Igår kväll låg vi uppe alldeles förlänge och kollade på
sjunde himlen. Så imorse var de en trött och seg Malin
som traskade iväg till praktiken.
Där var de värsta sjukstugan bland barnen, på den av-
delningen jag brukar vara var de bara 4 barn/15st.
Så jag var inne på avdelningen brevid idag istället.
Imorgon kommer jag vara där igen men då som vikarie:-)

Åkte från praktiken redan halv 4 idag.
Pratade med vårdcentralen efter lunch och bestämde
med dom att jag skulle komma och göra ett halsprov.
Har haft ont i halsen nu i 3 veckor, så de var på tiden.
Men provet visade inga bakterier, så de var bara att
gå hem igen. Fast de var himla skönt att få veta att de
inte var något fel, utan bara en långdragen förkylning
som inte vill ge med sig.

Oliwer har blivit förkyld igen, han låg emellan oss i natt
och snarkade som en jag vet inte vad.
Får la se hur de blir natten som kommer nu. Han fick
nässpray innan han somnade, så de kanske kan hjälpa
lite.

Medans jag fixade kvällsmaten idag, så satt barnen vid
matbordet och skrev. Oliwer har återigen fått ett litet
intresse för bokstäver. Så han vill att man ska säga ett
ord, som han sen ska försöka stava till. Han börjar bli rätt
duktig på de. Fast vi har inte kört några direkt svåra ord.
 Thella ville självklart göra samma som brosan

Måste föresten tala om att han sa förlåt till 2 av fröknarna idag.
Han viskade fram orden, men han gjorde de iallafall.:-)

Thella hade med sig glass till dagiskompisarna idag, för att
fira hennes 2 årsdag. Hon hade fått ett halsband och en ballong
av barnen och fröknarna.
 hon var så stolt så.

Mannen i huset fick en måilla attack nu på eftermiddagen
innan maten. Började först misstänka ett kommande
magsjukefall.
 Tyck synd om mig snälla.....

Men när man sen fick veta vad han hade ätit
underdagen, tyckte jag inte så synd om honom.
Jo då han hade hoppat över frukost, för att sen äta
1/4 del av tårtan som lunch.
BRA DANIEL BRA.

Men efter lite vila och kvällsmat i magen mådde han
genast lite bättre. Fasen tänk att han inte lärt sig
äta på snart 32 år.

Innan John blund och sängen kallade lekte Oliwer på
sitt rum och Thella kollade musikvideos på datorn.
 å kommer du med den där kameran nu igen.
 jag är en gummibjörn, jag är en gummibjörn

Och kolla här efter 2 år fick ÄNTLIGEN Thella blommor
på sitt rum. Har ju inte fått smeknamnet blixten inget.
 inte så bra bild men så är heller inte
blommorna så snygga.

De var allt för denna gång, ska hoppa i sängs nu.
Imorgon blir de vik 8:30-17. Oliwer ska iväg och
kolla sina sena fötter kl 10 med Daniel.
Hoppas han får lite hjälp nu, så han slipper
bli retad i skolan.

God natt på er.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0