Sista natten med en 5 åring i huset.

Fy vad tiden går fort. Minns de som de var igår,
Daniel och jag satt i köket på ringstorpsvägen 67
och åt hemma gjorda hamburgare.
Efter att vi ätit upp och snyggat till tog vi resväskan
och åkte till USÖ för att sova vår sista natt bara vi på BB.
Blev inte så många timmars sömn, utan hjärna jobbade
på högvarv med en massa tankar.
Hur ska de här gå?
Kommer de göra ont?
Vad ger vi oss in på?
Undrar vad de blir för liten filur som kommer ut?

Ja de var exakt 6 år sen.
Imorgon blir vår lilla skit 6 år.

Idag har vi haft lite tjuvstarts firande.
Daniel hjälpte mig med överdelen på tårtan
innan han åkte iväg till sin killträff även idag.


Barnen fick hoppa in i duschen för att snygga till
sig lite. Sen blev de frulle, jag passade på att
springa en vända till tvättstugan.
Oliwers kompis Isak ringde och fråga om de skulle
leka. Passa perfekt tyckte jag, för då skulle jag ha
en unge mindra att roa medans jag städade, bakade,
tvättade, bäddade rent, laga mat, duschade och
dukade till kalaset.

Men ack vad fel jag hade. Oliwer var alldeles uppe i varv
idag, han var så spänd inför kalaset så att leka hade han
nästan inte tid med. Men tillslut satte de sig och spelade
kort och de sysselsatte dem en bra stund.
Thella for runt som en jojo, super trött var hon med
MEN vägrade sova.
Fast trott eller ej, jag hann precis klart innan gästerna
kom halv 2.
 Thella ville hjälpa till.

Oliwer var jätte spännd över paketen. Och alla paket
hade något med star wars att göra men inte en enda
leksak. Så lite besviken vart han allt, men de var inget
han visade.
Han fick en sovsäck av faster Nina med familj.
 passa perfa.

Farfar och farmor hade köpt 2 t-shirt, ett par jeans,
en handduk och ett kuvärr med pengar.
 

Thella tog lite kort med lite hjälp av mig.
 Alma, Fredrik och Matilda
 Fredrik, Matilda och Nina.
 Farfar, Oliwer och farmor i dimman
 Farmor säg smillleeeeee

Daniel fick i uppdrag att hämta hem semesterfirarna från
Teneriffa, så han kom lagom tills de var dags att äta tårta.
 Star wars såklart.
   överaskad
Han hade inte fått sett tårtan innan, så en aning
förvånad blev han allt.
  ville knappt förstöra
tårtan, lite trixit att låta alla barn få sin favis från bilden.

 fika
 Alma, Isak och Oliwer
 Oliwer, Gustav och William
 Lilla fjant

Efter tårtan gick barnen ut och lekte en stund innan
gästerna skulle gå hem. Oliwer stannade kvar ute och
lekte, så Thella och Daniel gick ut och gjorde honom
sällis medans jag röjde upp disken.
 Snöbollskrig mott pappa.
 godingar
 så söta men skenet kan bedra.

Sen var de dags för lite kvällsmat, idag blev de
en enkel sån. Macka och yogurt.
 vår egna lilla MY.

Oliwer ville sov  i sin nya sovsäck så han somnade
i den medans han lyssnade på Erik Grönwalls skiva.
 ser ut som han sover bra i den. :)

Thella somnade på direkten så resten av kvällen har
jag spenderat framför datorn och betalat räkningarna.
Några vänder till tvättstugan har jag oxå hunnit med.
Men nu ska jag ta och bädda ner mig för imorgon
blir de till att gå upp tidigt för att sjunga JA MÅ HAN LEVA....

Gör min sista dag i Lillån imorgon med. 8:30-17 sen
blir de att hämta mat från Coco-thai för de har Oliwer
beställt som födelsedags mat.

Ska göra ett försök till med att få in lite bilder i
dagens inlägg. Har inte funkat hittills men ger
de en sista chans.

GOD NATT PÅ ER.



Kommentarer
Malou

Sora killen! Vilka fina grejer han fick, förstår om han är nöjd. :-)



2010-03-01 @ 07:58:55
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/
Kaisa

och jag minns er första gången på Marieberg. Oliwer var pytteliten. Alva var då 3 mån. Ja - det går så fort.



Ok... tårtan. Jag tänkte höra en SW tårta till Elias när han fyller. Köpte du en obelat (el vad det heter) el lät du typ Hälls göra den?



KRAM...

2010-03-02 @ 17:56:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0