Storstäda med Oliwer hemma.

Ja de var mannens uppgift idag.
Thella och jag var på dagis och jobb, så
mannen och Oliwer skulle snygga till hemmet.

Fick vid 13 tiden ett sms som löd.
- Storstäda med Oliwer hemma. Kul skämt.

Försökte då förklara att jag gör ju sånt med
båda barnen hemma.

Fick då svaret
-Man, kvinna.Skillnad!!!!

Jasså de tycker han. Ja men de är ju tur att
någon av oss klarar av de svåra uppdraget.

Man och barn hämtade upp mig idag när jag
slutade kl 16.
Då hade Daniel låtit Oliwer bestämma kvällsmat.
Vilket blev köp pizza.
Jag fick i uppdrag att ringa pizzerian och precis
när bagaren svarade skriker Daniel rakt ut i bilen.
Minns inte vad han skrek men de var fruktasvärt
roligt och pinsamt, så jag började asgarva och han
med. Så försökte jag få fram att jag ville beställa
en calzone och en visuvio i ca 5 minuter.
Bagaren i andra änden av luren fattade ingenting
och började själv skratta åt oss.
När han undrade vad som var så roligt visst jag inte
vad jag skulle säga.
Hela situationen var så fruktansvärt pinsam, ni
kan ju gissa vem som fick gå in och hämta pizzorna
sen......... Inte var de jag iallafall, jag vägrade.

 pizza och fil perfekt avslut på dagen.

Mitt i maten kom Noel och ringde på så
Oliwer slängde i sig maten och gick ut en
sväng och lekte. Sen kom de in och lekte på
hans rum istället.

Thella och jag passade på att baka lite muffins
till Oliwers 3 kalas som kommer vara här framöver.

 slicka bunken är de bästa.

Nu sover barnen och jag ska ta och bädda ner mig
och läsa i min bok tänkte jag.
Imorgon är de jag som stänger på jobbet, så snälla
svärmor ska hämta barnen så de slipper vara kvar
tills kl 18 på dagis.
Och på fredag får de nog följa med mig till jobbet, så
de får lite dagis ledigt. Eller Oliwer har ju bara varit där
i måndags och imorgon. Så vi får väl se hur vi gör med de.

Ha en fortsatt trevlig kväll och god natt på er.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0