Tidig morgon

Jajje men huuu valle vad tidigt klockan ringde.
05:30 var de bara att slå upp sina blå och gilla
läget. 11 minus var de ute när jag cyklade iväg
runt kl 6.

Hann slappna av en stund innan första barnet kom
halv 7. Sen var de fullt ös fram tills kl 14:30 då
jag hoppade på cykeln och trampade hem igen.

Hemma var Daniel och Oliwer. Ja Oliwer var tydligen
jätte förkyld och seg i morse, så de blev en vabbdag
för mannen. Och Thella somna knappt varit på dagis
den sista tiden, ville absolut gå och leka med kompisarna.

 lite zoo lek innan dagis.
 tydligen har han levt på glass idag.

(börjar förstå varför Oliwer vill att pappa ska vara hemma
med honom när han är sjuk.)

Efter att vi hämtat Thella åkte vi upp en snabbis på stan
för att köpa gardiner till vårat sovrum.
Så nu blir de till att flörta extra mycket med mamma
eller svärmor. För jag kommer inte röra dem, förens de
är dags att hänga upp dem.

Grabbarna stod för kvällsmaten så Thella och
jag la oss på sängen och kollade bompa.

 Oliwer fixade grönsakerna
 en trött och grinig tjej fick vi med
oss hem från dagis idag.

Så fort kvällsmaten var uppäten slängde vi barnen
i sängen. Båda var super trötta så nu ska vi bädda
ner oss i soffan och kolla på de sista avsnitten av
Sjunde himlen.
 barnen passade på att uträtta sina behov
tillsammans. Oliwer läste en saga och Thella lyssnade.

Ja de var allt för denna gång.
Imorgon är de storstädning av huset som gäller.
För i helgen får vi finfrämmande om väder tillåter.

Kram på er


Kommentarer
Malou

Bara nåla upp gardinerna om du inte kan sy dem. :-)

Men vi ska inte komma i helgen. Har vi sagt det?

2010-02-24 @ 07:47:50
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0