Typiskt

är Thellas nya ord som hon använder väldigt ofta.
Sa till henne förut att hon inte fick sitta hos mig
vid datorn.
-Typiskt, slängde hon ur sig och gick surt
in på sitt rum.
Och nu när hon sitter härbrevid och målar med tusch-
pennor så hade de kommit färg på hennes byxor.
Jag skällde lite på henne och sa att de inte fick målas
på kläderna.
 -Typiskt, fick jag till svar.

Temperament har skitungen oxå fått. Jäklar vad
hon tjurar ihop och skriker så fort hon inte får som
hon vill. Hon har fortsatt sitt retuppdrag mott Oliwer
idag oxå. Jäklar vad de bråkar, jag som hela tiden
sagt att de är så sams och leker bra.
Jo men visst eller hur, inte längre iallafall.

Imorse vaknade båda 2 vid 6, så just nu är mamsen
inte så glad. Önskar att de skulle vara kväll NU.
Daniel åkte iväg vid 9 tiden, sen åt vi andra lite frulle
och gick på en promenad till konsum.
 trodde de var tvärtom de skulle vara.

Efter nästan 1½ timmes promenad kom vi hem igen.
Och då gjorde jag lite lunch.
Idag blev de värsta käket
 blodpudding och bacon mums

Alla höll inte med mig precis, men de provsmakade
och de var huvudsaken.
 korven gick ner
 skojar du ska vi äta de där?
 ser väl gott ut.
 hmm tror inte de gick hem.

Ett annat roligt ord Thella börjat med är att säga
-mannen hela tiden,
tex. men vad gör du mannen?
hittar du den mannen?

Och igår när vi gick hem från Lillån så gick de
en kille på andra sidan vägen med värsta krullhåret.
Då skriker Thella -kolla indianen mamma.
haha Oliwer skämdes jättemycket.

Har undrar lite varför hon säger så om krulliga
killar, men kom på idag att de är ju för att Mojje
ser ut så och han sjunger om indianerna.:)

Nu ska jag ge barnen varsin macka innan jag ska
slå ett slag för kvällsmaten.
Hoppas på att Thella somnar som hon ska och att
Oliwer nöjer sig med att se lite av melodifestivalen.
Vill få lite egen kväll, behöver de känner jag för att
orka med kalaset med släkten Widén i morgon.
Har visst tvättstugan oxå, så imorgon blir de fullt
upp. Har gjort tårtbotten idag, så imorgon är de bara
star wars trycket som ska på.

Hörs kanske senare om jag överlevt kvällen.


Kommentarer

Haha! Så skön hon är den där Thella Bella Bus! :-)

2010-02-27 @ 22:13:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0