Vad händer i helgen?

Än så länge ser de ut som de blir en lugn helg.
På söndag ska Oliwer har lite släktkalas, vi
får se om mormor och morfar kommer.
Självklart vill jag att de ska komma, men jag
vill heller inte att de ska ge sig ut i trafiken
nu i helgen. Vädret ska inte direkt bli bättre
plus att alla sportlovsfirare/ vasaloppsåkarna 
ska ge sig ut på vägarna. Nej håll er hemma så
ses vi en annan helg istället.
Jag skulle bara vara nervös under hela dagen.

Idag stängde jag på jobbet så farmor hämtade
barnen på dagis. Så när jag kom hem runt kvart i 6
gick jag över och hämtade hem barnen.
Eller iallafall en av dem, för de stora vägrade gå
hem med mig. Så Thella och jag traskade hem i
snöyran. Sen hoppade vi in i duschen för att
fräscha till oss.
 godingen.

Thella var super trött så jag la henne vid 7,
kvart över 7 kom Oliwer hem och började tramsa.
Vi hade kommit överens om att om han skulle stanna
hos farmor, farfar och kusinerna så skulle han gå
och lägga sig på engång.
Den överenskomelsen var som bortblåst.
Men tillslut kom han i säng, får se hur natten
blir för han får hostattacker emellanåt.

 bokläsning på mammas mage.

Nu ska jag bädda ner mig för imorgon börjar jag kl 7.
Och hur jag ska ta mig till jobbet vet jag inte än,
de beror på hur mycket snö de kommer under natten.
Sen ska ju barnen var med mig på jobbet i morgon.
De kommer runt halv 10, sen får vi se hur länge jag
jobbar. De är så himla lite barn på fritids denna veckan.
Idag var de 11 barn och de var 28 anmälda, fattar inte
hur mycket semester föräldrarna har. Hur klarar de av
att ha barnen hemma. Antar att de är många som tar
hjälp av mor och farföräldrar. Vilket säkert är skönt
för barnen i och försig.

Ja nu ska jag sluta tjata, bäst att hoppa i säng istället.
God natt


Kommentarer
Malou

Jag kommer inte ihåg om jag köpt nåt till Oiwer? Hmm, vet du om jag har det? Måste kolla i mitt presentskåp. :-) Vad önskar han sig annars? Nån frän tröja kanske?

2010-02-26 @ 07:34:19
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0