Dagarna som varit.

Huuu nu är de redan Söndag och imorgon börjar
min praktik igen. Ska bli skoj, men samtidigt är
de rätt skönt att bara gå här hemma och skrota.

Torsdag 7 Jan.

GRATTIS JONAS PÅ 2? ÅRSDAGEN!

Hittade inget kort dig heller, fasen fattar
inte vart alla kort tar vägen?
Plus att jag insåg att jag inte har den blekaste
aning om hur gammal du är.

Fredag 8 Jan

Får börja med att skicka ett blogg grattis till
de 2 födelsedagsbarnen vi känner.

GRATTIS MAGNUS PÅ 31 ÅRSDAGEN!

GRATTIS KAISA PÅ 32 ÅRSDAGEN!

Hade tyvärr inga kort på er så denna gång kom
ni undan, men till nästa år ska jag allt ha
lyckas få till några.

I Fredags möte vi upp Emma, Fredde och tjejerna
i Eyrabadet. Där plaskade vi och 14 andra familjer
runt ett tag. Vi gick upp efter att Fredde kommenterat
vattnets färg och grumlighet.
Fy vad äckligt. Inte direkt klart vatten där inte.
Å Thella som är värsta baddjuret hann svälja både
1 och 2 liter innan vi gick upp.
Gissa vem som blev tokförkyld sen oxå???

Efter badet åkte vi vidare till cocothai för att få
i oss lite lunch. Barnen skötte sig exemplariskt.
Om man bortser från att Thella såg till att träelefanten
bara fick en bete. Men sånt får man ju räkna med eller??
 posar framför en hel elefant.

När vi kom hem hjälpte Thella mig att baka en kaka.
 kon börjar bli duktigt på den här nu.

Sen blev de myskväll för hela slanten.
Oliwer hade beställt en barnkväll, så han kom inte i
säng förens närmare halv 10.
 chokladpudding är gott.

Lördag 9 jan.

Daniel åkte och jobbade och barnen och jag gled runt
lite här hemma. Innan vi hoppade i alla vinterkläder vi hade.
Jag skulle upp till frissan och barnen fick snällt följa med.
Som vanligt så kom inte bussen när de skulle så vi hann gå en
bra bit innan vi kunde hoppa på den.
 De finns lite snö här.
 Film och godis för att få dem stilla.
 oj vad hår de försvann denna gång:-)
Självklart kom de ingen buss när vi skulle hem heller, så
vi började gå då med. Men denna gång kom vi ända till svampen.
Så Thella hann somna och Oliwer hann hoppa i ALLA snöhögar som
fanns längs med vägen.
 tröttis.
 snöis.

När vi kom hem bäddade jag ner Thella i sängen med
en film och Oliwer å jag satte oss framför varsin dator.

Innan Daniel kom hem hann vi börja med kvällsmaten.
Jag gjorde sallad och potatispengar å Daniel kom hem
med revben. Sen hade vi myslördag med massa gott att
äta. Till Oliwers lycka blev de kräftor så fort Thella somnat.
 lördagsdodis.
 kräftälskaren Oliwer.

Söndag 10 jan

Började dagen med en välförtjänt sovmorgon.
Hur gött som helst.
Sen blev de stora röjardagen. Jag hade hoppas på
en slappdag, men Daniel tyckte visst annorlunda.

Oliwer gick bort till svärmor för att baka bullar med
henne. Så vi hade bara Thella att ta hand om.
Hon vägrade sova, så inte var de lätt att röja med
henne runt benen heller.
Men vad gör man inte för att få mannen på bra humör.

Daniel frostade ur frysen, och jag gick igenom
alla gardiner och dukar. Så nu är de en massa som
är på väg till tippen.(Om inte mamma ska ha de)
 tur de är -17 ute.
 nu ska vi väl kunna hitta grejerna
 slänga/ ge bort högen.

Sen hade Daniel lovat att fixa vinterdäcken på min
cykel. Så de höll han på med i omgångar hela kvällen.
 de var lite för kallt ute.
 barnen hjälpte gärna till.

Oliwer som var hemma hos farmor och farfar hela dagen,
kom hem och berättade att farmor klippt honom lite.
 mmm tror nog Daniel klipper bättre.

Så imorgon är de han som får fixa till frissan på honom igen.

Kvällen avslutades med den första delen i Johan Falk
serien. Jag hade redan sett de, men Daniel hade missat
den första men sett resten. Så vi passade på att kolla på den.

Thella som blivit förkyld igen, vaknade precis lagom till
jag skulle gå och lägga mig. Sen låg hon och jag å snurrade å
hostade i min säng. Kvart över 1 gav jag upp och la in henne
i hennes säng.






Kommentarer
Kaisa

Ha ha ha

Ska nog allt se till så att du har några till nästa år heller hehe...



Den där fikan verkar vara svår att ordna.

Jobbar nu något nu?

Kramen...

2010-01-12 @ 16:49:21
Kaisa

ps... får man inte se din nya frisyr? :)

2010-01-12 @ 16:51:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0