Fiskbullekungen.

Så fort man och barn lämnat hemmet imorse,
bäddade jag ner mig i soffan och softade lite.
Sen fick jag ett ryck och målade sista lagret
i sovrummet. Målaren tittade förbi och målade
de sista på badrumsfönstret.

Halv 4 lämnade jag hemmet för att hämta hem
barnen från dagis.
Som vanligt tar de extremt lång tid innan man ens
fått ut dem dagis 4a väggar.
Sen tog vi en promenad till konsum vilket oxå
tar tid. ALLA snöhögar ska klättras i och göra
rullar nerför. Tur Thella ville sitta i vagnen, annars
hade jag inte varit hemma än.
Dagens dagis promenad tog 1½ timme.
 

När vi kom hem hamnade barnen i soffan och
kollade på en film, medans jag lagade maten.
 kolla in lilltjejens sköna still

Kvällens lyxkäk var spagetti och köttfärssås
och Oliwer fick fiskbullar och potatis.

På vägen hem från dagis när han frågade vad de
skulle bli för mat.
Han blev skit sur över att de skulle bli fisk, för de
hade de fått på dagis. Sen gnällde han hela vägen
hem. Men när maten kom fram på bordet blev
han överlycklig, för sån här fisk älskade han tydligen.
Han fick i sig hela burken själv, Thella åt 2 st resten
hamnade i Oliwers magen.
Själv tycker jag de är en vidrig maträtt, får kväljningar
av att bara se den.
 fiskbullar= kräkor

Barn och man  somnade på än gång ikväll,
väckte honom för en lite stund sen.
Så nu sitter han ner och kollar på en film,
själv hamnade jag här.
Fast sängen lockar väldigt mycket just nu.
Så vi hörs i morgon igen.



Kommentarer
Cissi

Vilken tid det tar att lämna och hämta barnen varje dag egentligen...



Haha, jag tycker om fiskbullar men det gör inte resten av familjen så det äter jag sällan ;P



Hoppas du får en bra onsdag!!!

2010-01-27 @ 10:51:09
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Cissi

sv: Hej! nej, vi känner inte varandra men tycker alltid det är kul att hitta nya bloggar att läsa, vet inte hur jag kom in på din men jag återkommer ;)



Trevlig helg!

Kram Cissi

2010-01-29 @ 09:50:09
URL: http://cissileandersson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0