Gott nytt år på er.

Ja då var de 2010 då, fattar inte vart tiden tar vägen?

Tänkte iallafall försöka göra en snabb genom gång på
veckorna som varit.
Har som sagt inte haft tillgång till datorn eller de har jag
nog igentligen men orken och lusten har inte funnits.
Vi har ju jullov som Oliwer säger.

V 52.

Onsdag 23 dec.

Vi packade in oss i bilen och åkte till mormor och morfar.
Innan vi åkte tvingade jag på Daniel långkallingar, för man
vet ju aldrig med vår bil. Den har ju en tendens till att lägga
av på vägen ner dit.
Snacka om att han gnällde hel vägen ner sen, han var sååååå varm.
läcker eller hur;-)

Hemma hos mormor och morfar var oxå morbror Pierre.
Honom hade vi inte sett sen i somras så de var himla roligt.
Barnen var lite svår sövda med tanke på powernapen de tagit
i bilen ner. Men tills slut lyckades John Blund med sitt uppdrag.

 Mormor har fått en digitalkamera, så nu
övar hon på att inte hålla den så nära ögat.

Julafton 24 dec.

Jag hade dragit nittlotten och fick snällt sova brevid Oliwer,
så hela natten har han snurrat och vaknat omvartannat.
Kl 5 tyckte han de var dags att gå upp för att se om tomten
varit på besök. Fick honom iallafall att ligga kvar någolunda tyst i
sängen fram tills kl 7.
Då var de paket jakt som gällde. Tomten hade varit och lämnat
ett paket var till barnen under natten.
  

Kl 11 satt Daniel, Pierrsa, jag och barnen som ljus i kyrkan och
kollade på julkrubban.
  

Sen åkte vi hem till ett dukat julbord. Alla gäster hade kommit och
vi satte igång att mumsa i oss alla godsaker.
 

Efter maten kom en tomtenisse på besök, för tomten hade
inte tid att komma till oss i år.
Men vi fick julklappar iallafall och de var ju huvudsaken.
 en av de sötaste tomtenissarna tyckte jag:-)
 äntligen paketöppning
 Winnsan tyckte de var roligare att riva i lådorna.
  massa bra grejer fick barnen.
 mormor och morfar fick ett wii av oss barn.
Så de hjälptes Daniel och Emil åt att sätta igång åt dem.
Fast under vår fallhultsvistelse var de mest Oliwer som spelade.

 gammelmormor gav de oxå ett försök.
Ni ser henne bakom vår lilla godisråtta.

 Thella fick den stora rosa vagnen av oss i julklapp.
 En star wars tröja med namnet på fick Oliwer av Pierrsa.

Juldagen 25 dec.

Idag nöjde sig Oliwer med att vakna 10 över 6.
Snällt av honom att låta mig sova ut lite.
Men idag fick han inte gå ur sängen förens kl 8.
 Morfar och Thella ritade lite.

På eftermiddagen kom Malou med familj hem till Fallhult.
Eller hon dumpade sambo och barn för att sen ta mig med
istället. Vi åkte ner till Hultsfred för att hämta upp Elle.
Sen blev de tjejkväll för hela slanten hemma hos Malou.
Vi gjorde tacos och hade de super trevligt.
Mina gamla barndoms kompisar Eva, Fia, Elle och så Malou
då förstås. Tack för en super trevlig kväll tjejer.
 snyggingar.

Just ja på vägen till Elles föräldrar höll vi på att köra
över en försenad tomte som gick på vägen.
Hann ta ett kort på honom innan han försvann in i ett
garage.
 om ni kollar riktigt noga ser den den röda gubben

När tjejerna gått hem runt 12 tiden, gjorde Malou och jag oss
iordning för natten. Vi skulle få sova UTAN män och barn.
Hur gött som helst. Somnade runt kvart över 2 och vaknade
20 i 11.

Lördag 26 dec.

Malou och jag kom till Fallhult runt 14, då bjöds de
på middag. Sen var de en lugn eftermiddag / kväll som gällde.
 detta kort tog precis innan hon rev bort 2
tangenter på Emils dator. De var inte allt för poppis.
 tjejerna bakade lite.
 Malou läste för Oliwer.
 Mormor pimpla vin;-)
 Lördagsgodis tajm.

Söndag den 27 dec.

Denna existerade tydligen inte för jag har inget minne
av den eller några kort ifrån den, så som sagt vi hade
de nog väldigt skönt på vår semester.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0