Helgen redan avklarad.

Jo då denna helg den bara flög förbi. Nu är vi återigen
inne på en ny vecka och jag börjar med att vara hemma
och kurrera mig. Har varit förkyld ett bra tag nu, så nu
är de dags att bli av med skiten.
Som vanligt blir de en liten genomgång av dagarna som
varit.

Torsdag 21 jan.

Började dagen med att ta en promenad till jobbet. 
För idag vara de jobbet, ar nämligen vikarie i dag oxå,
fast denna gång inne
på en annan avdelning. Riktigt skoj var
de, har aldrig varit där så de var extra kul.
Fick äntligen lära känna dom barnen o fröknarna lite extra.

Efter jobbet kom familjen och hämtade upp mig.
Sen hem igen för att fixa lite kvällsmat.

 sista dagen med gamla fönstret
 Napp, snutte och iggli piggli

Fredag 22 jan

Jag hade ett vik idag oxå, så kl 8 tog jag en promenad
till jobbet. Slutade sen vid halv 5 och även idag hämtade
man och barn upp mig.
Vi tog en sväng till Coop, handlade med oss en grillad
kyckling hem som vi hade som lite fredagsmys sen.

Daniel och jag skulle båda lägga Oliwer, så ingen av
oss skulle somna och var seg resten av kvällen.
Tror ni de funka?
Nepp båda slocknade och vaknade till vid halv 10,
då blev de puss och godnatt.
Så 20 i 10 en fredagskväll sov vi hela högen.
Varit en jobbig vecka och mycket sömn att ta igen.

 god natt på er
 vår glada lilla skit.

Lördag 23 jan.

När Daniel åkte till jobbet 20 i 10 traskade
Oliwer över till svärföräldrarna. De hade haft kusinerna
där över natten, så då passar de på att leka lite.

Thella och jag tog tag i bakningen till hennes 2 årskalas
nästa helg. Shit redan 2 år sen hon föddes, helt otroligt
vad tiden går.

 vår fina utsikt från matbordet.
 gissa vad vi bakar?

Efter frallor, muffins och chokladbollar var avklart,
gav jag mig på målningen av vårt sovrum.
Thella fick gå bort till grabbarna och äta mat med
dem under tiden.

När barnen kom hem satte jag dem framför varsin
dator. Oliwer med dataspel och Thella med musikvideos.
 bättre barnvakt när man målar går inte få

Daniel kom hem runt 20 över 4, 20 i 5 kom Familjen
Eriksson/Karlsson. Fredde och Emma skulle hjälpa oss
att få upp tapeten i trappen.
Å gud vad bra de blev, som tack bjöd vi på lite
köpmat.
Tack för trevligt sällskap och all hjälp.

 en av dessa män jobbade lite mer än den andra
 göörrrrr snyggt ju eller hur.

När gästerna gått hem satte vi oss i soffan och kollade
på robinson. Sen blev de den senaste Wallanderfilmen som
avslutning på kvällen.
Men de blev jag inte ett dugg imponerad av.

Söndag 24 jan.

Å hej vad de har jobbas här hemma idag.
Möbler har flyttas och väggar har målats.
Fredde kom över med sina magiska händer
och fixade eluttag på övervåningen.
Som tack fick han lite fika.

Oliwer var iväg på sin gympa för första gången den
här terminen. Han tyckte fortfarande att de var skoj,
så de fortsätter vi med ett tag till.
 vissa var uppe med tuppen
 andra inte.
 å vad stark jag är, kanske lite för
bredd om baken men skam den som ger sig.

   grejer ÖVERALLT
 hmmm vart ska vi sova i natt?
 oj vad vi städar ofta bakom byråarna
 barnarbete
 snott mammas dator
 kusinerna slår sina kloka huvud ihop
 
Måndag 25 jan.

Var hemma från praktiken idag, blir inte av
med min förkylning så nu jäklar ska den bort.
Daniel tvingade med mig på en tapetjakt.
Hittade inget vi ville ha, så de hela slutade med
att han åkte ut till jobbet och köpte samma som vi
har i trappen.
 Godingarna

Framåt eftermiddagen gav vi oss på att tapetsera
denna fondvägg i sovrummet. Näsan rann men de
blev förvånadsvärt bra för att ha varit oss.
Å ingen skílsmässa än :-)
 då kör vi
 1 timme senare
 2 timmar senare var de klart.

Resten av kvällen däckade jag i soffan, var helt slut
i kroppen. Imorgon blir de en vilodag tillfullo.

Natti natti på er



Kommentarer
Malou

Blev ju jättefint! :-)

2010-01-26 @ 18:51:15
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/
Jessie

SKITSNYGGT!!!

2010-01-26 @ 20:05:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0