Jag fryser

fasen nu får de väl ändå vara nog.
Jag går omkring och fryser hela tiden.
Men å andra sidan ska man inte gnälla, för
när de var snöblask så klagade man över de.
Får helt enkelt ta på mig en extra tröja.

Idag har Daniel jobbat så jag och barnen har
haft en lugn dag. Eller Oliwer lekte med Linus i
några timmar mitt på dagen. Så Thella bäddade
jag ner i vagnen så hon kunde somna medans
vi gick dit. Hon var inte lika sugen på de som jag.

Så när vi kom hem igen fick hon snällt fixa lunchen.
Idag bjöd hon på korv med bröd.
 lugn ge mig 5 minuter till så är den klar.
 ska de var 1 eller 2?

Städade bort lite av julen idag igen.
Ska jag vara riktigt ärlig gjorde jag som alltid
(enligt min man) flyttade alla tomtar från ett
ställe till ett annat. Men imorgon DÅ ska de packas
ner i kartongerna igen.

Kollade igenom alla julkort vi fått denna jul.
Å de var inte många de inte.
 8 st
Å då var 2 ifrån farmor och farfar.
Är kanske inte inne att skicka julkort längre.
Numera nöjer vi oss med Facebook.:-)

Thella och jag roade oss med att springa till
tvättstugan var 40e minut. Kanske inte de
roligaste man kan göra en torsdag, men
skitiga kläder vill vi inte gå runt i.
 haha va skoj vi har de när vi tvättar.

Halv 4 var vi och hämtade hem Oliwer igen.
Thella satt även denna gång nerbäddade i vagnen.
Fast denna gång fick hon för sig att hon minsann skulle
sova. Inte vad mamma tyckte. Jag fick springa i snön
med vagnen så hon inte skulle hinna somna.
Fy de var denna veckans träningspass de.
 blä på dig jag tänker visst somna.

När vi kom hem igen gick vi förbi tvättstugan och
medans jag hängde tvätt roade sig Oliwer med att
busa med Thella. Hon satt ju nerbäddad och kunde
inte få upp armarna.
 vad händer?
 Den skyldige.

Efter att barnen fått i sig kvällsmat och duschat
kom farmor förbi med varsin glass till barnen.
De hade blivit en lite miss igår när de var där,
så hon ville fixa till de med Oliwer idag.

Ja de var vår dag, imorgon är Daniel ledig så
då ska vi nog följa med Emma, Fredde och barnen
till Eyra för att bada lite. Och "självklart" ska jag
packa ner alla tomtar oxå.
Sen har vi lovat Oliwer en barnkväll, han har tyckt
vi haft så många vuxenkvällar nu när Malou och Emil
var här. Så imorgon är de dags för barnmys.
De ska bli film, chokladpudding och popcorn tills vi
kräks eller pinkar i sängen.

God natt på er.



Kommentarer
Jessie

Men, vårat kort va ju inte me?!?!? Har de inte kommit????

2010-01-10 @ 09:01:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0