Onsdag / Torsdag och så snart Fredag.

Ja veckan har verkligen gått fort. Å tur är de för jag
längtar verkligen till helgen, så man kan få lite gjort
här hemma. Julen ska städa ut (ordenkligt) och hemmet
måste får sig en genomgång.
Men som sagt vi får väl se hur de blir med den saken,
de brukar finnas så mycket annat skoj att syssla med.

Onsdag 13 jan.

Idag är de "bara" 11 månader kvar tills jag fyller 30 år.
Hoppas på att Daniel säljer akvariet så vi får ihop till
en liten födelsedagsresa utomlands. De skulle vara en
perfekt födelsedag. Vi var ju med Emma när hon firade
sin 30 årsdag i Bulgarie och så skulle jag oxå kunna tänka
mig att fira den. Om de nu inte blir någon resa, vilket jag
tror att de inte kommer bli. Så vill jag bara ha en lugn
födelsedag, som alla andra genom åren.
Är inte mycket för stora partyn och sånt, nepp de får bli
en lugn hemma kväll med god mat och en film.
Eller vem vet vi kanske lyxar med bio och en kväll utan
barnen;-)

Nog om de. Vad hände under denna dag då?
Jo barnen var på dagis, för Daniel var hemma från
jobbet. Han sover knappt om nätterna och har jätte
ont i armen. Så på morgonen fick jag lift med Camilla.
Iallafall en bit, så de blev till att gå de sista 10 minuterna.
Sen efter jobbet kom Daniel och barnen å hämtade mig.
Stannade till på konsum för att handla lite små grejer.
Hem för att äta och barnen skrev grattis kort till morfar.
 kortverkstan var i fullgång.

Efter att barnen somnat bäddade vi ner oss och kollade
på några avsnitt av Sjunde himlen.

Torsdag 14 jan.

Snälla Camilla lätt mig åka med idag oxå, så jag
slapp kämpa som ett djur med cykeln.
Sen jobbade jag fram tills halv 5 och då fick de
bli en promenad hem.
För dagis hade ringt hem till Daniel och sagt att
Oliwer var lite hängig. Så han hämtade hem båda barnen
lite innan 4. Oliwer hade 39 grader feber och låg nerbäddade
i sängen i vardagsrummet när jag kom hem.
(Föresten tack Elle för pratstunden undertiden jag gick hem.
Och lycka till imorgon)
 plutten de får bli en vabdag för Daniel imorgon.

Thella däremot hon höll lådan när jag kom hem.
Hon bröt ihop av skratt när jag sa att hon skulle
sätta sig på sin stol. Då la hon armarna i kors och
sa med bestämd ton - ALDRIG.
Sen kom världens härligaste skratt.
 vår goa lilla unge.

Båda barnen somnade runt 19 idag. Återstår bara
att se hur Oliwers natt blir.
Jag börjar kl 7 imorgon så jag kommer vara som
en zombi då om jag inte får sova ordenkligt i natt.
Tänkte ta och bädda ner mig nu när jag bloggat klar.
Så god natt på er och på återseende.



Kommentarer
emma

vet att jag har påpekat det förr men ORDENTLIGT stavas det inte ORDENTKLIGT bort med K bara :) ville bara rätta dig så jag kan sova ORDENTLIGT kramis

2010-01-14 @ 22:39:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0