Som sagt tiden räcker inte till.

Jag vill så mycket men hinner så lite. Förstår inte vart
denna helg och vecka tagit vägen?

Fredag 15/1

Började jag redan kl 7, de var tidigt kan jag lova.
Har inte börjat så tidigt på evigheter, men de gick
de oxå. Plus att jag slutade redan 13:30 och de har
jag heller inte gjort på väldans länge:-)

Daniel var hemma med barn eftersom Oliwer hade feber.
Men när jag kom hem runt 14 var febern borta och han
var lite piggare. Visst han börjar bli förkyld men inte mer
än alla andra ungar runt om.

Resten av dagen städades de och bytes gardiner, blev
abslout inge bra i köket. Jag som verkligen hatar gardiner
var inte direkt nöjd över de som hängde där.
Men eftersom alternativ nr 2 inte var tvättade fick skiten
hänga kvar en dag till.
 ja ni förstår kanske varför jag inte är nöjd
 barnen lekte medans jag slet med gardinerna.

På kvällen gjorde vi tacos och myste till de lite.
Barnen somnade rätt skapligt så vi fick lite kväll
innan de var dags att krama kudden.

Lördag 16/1

Thella tyckte de var morron redan halv 7, så eftersom
Daniel tagit barnen under natten när de vaknat fick han
sovmorgon och jag tog med mig barnen ner.
 inte alls svårt att göra nr 2 när man har publik

Gjorde ett tappert försök med köksgardinerna och
lyckades iallafall bättre än gårdagens försök.
Så 7:30 hängde jag i vårt köksfönster och svor.
Måste varit en härlig syn för de få grannar som vågat
sig ut.
 Mojje var på tv:n så de dansades lite.

20 över 9 tog Thella och jag bussen upp till friskis och
svettis för att gå på lite hoppis och skuttis.
 kul att åka buss utan vagn

Det var emellan 10-10:30 och hon gillade de verkligen.
  
Sen var de bara att försöka släppa med sig ungen hem igen,
och de var inte de lättaste. Jag hade inte tagit vagnen och
hon vägrade gå. Förstår henne, för hon var helt slut efter
gympan. Tur de inte var någon längre sträcka till bussen.
Men jag var väldigt glad när vi äntligen kom hem och
hon somnade en stund.
 vem gömmer sig under snutten?

Medans Thella sov började jag med nästa hatobjekt.
Vardagsrumsgardinerna, de gick iallafall lite smidigare.
Hängde väl upp den sista längde halv 10 på kvällen.:-)
Är inte så snabb som ni kanske förstår;-)

Efter maten kom svärföräldrarna över och tog hand
om barnen i ca 2 timmar. Daniel och jag åkte iväg för
att ta svinis sprutan, vilket gick hur smidigt som helst.
Jag i armen och han i stjärten:-) Hann in en snabbis på
Lager 157, hade faktiskt aldrig varit där och blev kanske
inte så imponerad, men vi hade 300:- i värdecheckar så lite
grejer hittade vi allt.
 som denna för 40:-
 Oliwer hjälpte till att städa av övervåningen.

Thella somnade runt 20:00 men Oliwer fick vara vaken och
kolla på robinson. Lagom till de skulle börja ringde svärmor
för att fråga om vi vill ha lite mat. De hade nämligen några
bekanta över på mat, och de hade blivit rätt mycket över.
Så de sprang Oliwer och jag över för att hämta.
Super gott och lättlagat eftersom vi själva slapp göra något.


Söndag 17/1

GRATTIS PAPPA/MORFAR/SVÄRFAR PEO PÅ FÖDELSEDAGEN!

Många grattis kramar från oss i Öret.

Barnen och Daniel lätt mig sova till kl 9, sen ville
Daniel ha ett byte och de fick han självklart.
Så han kom upp lagom tills jag la Thella vid 11 tiden.

Som vanligt finns de ju lite att plocka med i vårt hem,
så de sysselsatte jag mig med hela dagen. Denna gång var
de tvättstugan. Daniel fick ett ryck och började måla i vårt
sovrum. Så nu kommer vi inte kunna sova där på ca 2 veckor;-)
Nej då så farligt är de väl inte, men en vecka lär de ju ta iallafall.
Men å andra sidan lider jag inte, för jag sover ner i sängen och
Daniel får dela rum med fisOliwer.
 
Oliwer lekte med granngrabben Noel nästan hela dagen.
Först var Thella och jag ute med dem en sväng, och efter
de gick de inte till oss för att leka med star wars (vad annars?)
 de finns lite snö här om ni vil ha.
 men gunga går de fortfarande att göra.

Oliwer somnade på en gång kl 19, men när vi vuxna tog fram
glass kl 21, då vaknade han på en gång.
 inte vill han missa glassen.

Måndag 18/1

Redan ny vecka och nya tag på praktiken.
Fast idag när jag kom dit fick jag veta att en annan
vikarie var sjuk, så jag skulle få jobba må-tis-ons för
henne. Vilket man inte tackar nej till.
Alltid lika trevligt då man vet att de blir mer pengar och
mina dagar sparas.

Daniel och barnen kom och hämtade mig kl 3, sen
svängde vi bara förbi en snabbis vid konsum.
 bra att ha paraply när de snöar.

Efter de blev de kvällsmat tajm och innan vi visste
ordet av var de bad och bompatajm.
 Inte visa snoppen här inte.
 nappfia
 puss och lite bild på nya frisyren:-)
 syskonpuss
Tisdag 19/1

Idag började jag 7:30 och jäklar vad arg jag var när
jag efter 35 minuters cykling och promend kommit fram.
De hade snöat hela måndagen och då trodde man ju
natuligtviss att de hade skottat tills idag.
Men inte då, vid barnens dagis slängde jag ifrån mig
cykeln och sparkade lite på den (fick mig att må lite lite
bättre) sen gick jag resten av vägen.
Hatar verkligen snön nu, de är fin men låt den ligga kvar
nu som den är. Det behöver inte komma mer, vi klarar
oss bra utan de.

Ringde föresten rektorn för Oliwer och Thellas förskola
idag och pratade med henne om Daniels arbetstider.
Så från och med imorgon får barnen gå alla dagar i veckan.
Han jobbar ju bara 50% och är sjukpensionär 50%.
Förut var han sjukskriven och då fick han ha barnen på
dagis, men nu sen de ändrades har han inte fått de.
Eller de är väl vi som inte trott att han får de, men nu
är de uppklarat och fixat vilket känns bra.

Vid 4 gick jag för att hämta hem Thella från dagis.
 hon ville inte åka utan dra pulkan själv.

Svärfar hade redan hämta Oliwer för han skulle följa
med honom på kampsportsträning. (Svärfar skulle med
Oliwer för er som inte förstod.)
Den var emellan 16:30-17 och de hann inte jag med,
men snälla svärfar lovade följa med honom för att testa.
Och de var visst inget för Oliwer, så vi får fortsätta leta
fritidsaktivitet till honom. Han har ju gympan på söndag,
de får väl räcka så länge.

Daniel som brukar sluta kl 18 stannade kvar och jobbade
lite extra. Det var så många sjuka och om han stannade kvar
till kl 20:00 så skulle han få gå 2 timmar tidigare en annan dag.
Så de blev till att laga mat och natta barnen själv, vilket gick
väldigt smidigt för en gångs skulle.
  pannkaka går alltid hem

Onsdag 20/1

Idag var jag upp med tuppen, eller var och var.
Hjärnan hade visst semester men kroppen gjorde
ett tappert försök och trott eller ej jag var på
jobbet 10 i 7. Började inte förens 7, så de var ett
stort plus till mig.:-)

Vid 3 kom Daniel och Thella å hämtade mig.
Oliwer var med en kompis hem och Daniel skulle
skjusa mig till västhaga för en jobbinterjuv.
En mindre roligt jobbinterjuv. De finns ju jobb man
vill ha och så finns de ju jobb man inte vill ha, och
detta är verkligen ett sånt. Jag kommer inte gråta floder
om de inte vill ha mig, utan mera tvärtom.
Jag håller alla tummar och tår jag har för att de inte ska
välja mig.
Om ni undrar varför jag sökt de, så är de för att jag måste.
Annars hade jag inte ens läst ansökan.

Nu i eftermiddag och kväll har vi inte gjort så mycket.
Daniel var iväg och hämtade Oliwer, Thella har glidit runt
i sina trosor och jag har mest gjort så lite som möjligt.
Har haft ont i halsen sen i måndags och nu börjar näsan
täppas igen, så med min vanliga tur är jag väl super
förkyld till i helgen.

  pratar med mormor i telefon
 söta sonen med de otäcka röda ögonen.

Imorgon ska jag vara vikarie igen, men inne på den 3:e
avdelningen på "jobbet". Där inne har jag aldrig varit
innan så de ska bli skoj. Finns ju en person där som
inte verkar gilla mig, men de ska vi väl försöka få lite
klarhet i under morgondagen.:-)

Nepp nu ska jag ta och dricka lite varm choklad och
bädda ner mig i "min" säng.
Imorgon blir de en långdag, för jag ska stänga och de
har jag inte gjort innan.

Just ja ett medelande till mamma.
Tack för pjamasen som jag fick i julklapp,
men till nästa år kanske du kan ta st M eller L.
 För S kändes lite kort ;-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0