V 1

Måndag 4 jan.

Malou lagade en tacosoppa till lunch idag och den
var jätte god. Tyvärr har jag fått tillbaks dessa jäkla
blåsor på tungan igen. Eller de har aldrig riktigt försvunnit.
Hade bara 1 eller 2 blåsor i några dagar efter jul, men nu på
nyårsafton blev de värre igen.
Fasen har haft detta skit i munnen sen den 12 dec, börjar
tröttna lite smått nu. Får inte pussas heller. :-(

Oliwer och Daniel (Malou smakade en liten bit) åt av haren som
"snälla" morfar hade skjutit och skickat med oss hem efter jul.
Sen fick svärmor laga till den. Oliwer slevade i sig en hel portion
och efter att han gjort de berättade vi vad han precis ätit.
Ni skulle sett minnen den var så jäkla skön.
Tror han blev lite smått äcklad men sen skrattade han gott åt de.
 
Hoppe, hoppe hare satt och mumsa bär,
klappa sig på magen de var gott de här.
Fram smyger morfar skulle hoppe ta,
Hoppe, hoppe hare serveras nu på fat.

Killarna åkte iväg för att handla lite och vi andra
tog en promenad bort till lekparken för att åka bob.
  gungade gjorde de  oxå i kylan.

Kvällsmaten var de killarna som stod för så de lagade kycklingsallad
och vi andra roade oss i vardagsrummet undertiden.
  Winnie kämpade med båda vagnarna.
 Thella sjöng en sång för dockan.
 Oliwer och Malou spelade kort.

Sista kvällen med gänget kollade vi på film tillsammans när
barnen somnat. Sen blev de en rätt tidig kväll då Malou skulle
orka köra bil dagen efter oxå.

Tisdag 5 jan.

Ja morgontrötta barn har vi inte i detta hem längre.
Fasen Winnnie har verkigen ändrat mina barns sov vanor.
Thella som brukar sova så länge, vaknar nu vid kl 7.
 God morgon
 Morgonpigga Winnsan höll igång.

Daniel började jobba kl 10 idag, så han skjusade mig till
ett ärende först. Sen gick jag hem i kylan.
Malou och Emil hade hand om alla ungar samtidigt som
de packade ihop sina grejer.

När jag kom hem igen lite efter 10 började de
packa ut i bilen, matade Winnsan lite och sen sa vi
hej då.
 bye bye.

Jag städade av lite här hemma innan Oliwers kompis
Isak kom för att leka lite.
Efter att vi ätit lite mat kom Fredde och tjejerna förbi med
lite fika som vi mumsade i oss.
 
De blev lite hoppe hare idag oxå.
 Steka ägg hann vi köra ett x antal gånger.

När Fredde och tjejerna åkt hem gick vi andra ut i kylan och lekte.
1 timme stod vi ut sen frös Thella och jag om fötterna.
Så vi gick in precis efter att Isak gått hem.
 tjoho i backen.

Tog dessa fina kort på isen som fanns utanför tvättstugan.
 kolla supröret.

Till kvälls mat ville Oliwer har klämmisar så de fick de bli.


När barnen somnat kröp Daniel och jag ner i våra egna sängar
(som vi inte sovit i sen den 22 dec) sen låg vi där och kollade på
en film. Min stora grekiska semester. Skit tråkigt film, eller
kanske inte skit tråkig men de var inte något att se om man säger så.

Onsdag 6 jan.

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN PETER B.

Många kramar från Örebroarna.

Hade hoppas på en sovmorgon idag, men inte då.
Kl 7 ville barnen upp. Kunde iallafall lura till mig lite
mer halvslumer medans de kollade på bompa i Oliwers
rum.
 Oliwers grodspel är skoj

Efter frukosten började jag blogga lite och Thella somnade.
Sen var de dags för lunch. Idag blev de pasta och skinksås.
Gjorde oss sen iordning för att åka en sväng till marieberg.
Ville lämna tillbaks vantar och kragge Thella fick i julklapp.
Precis när vi skulle åka knackade svärmor på dörren och ville
bjuda på lite mat. Hon fick med sig Thella hem så vi andra kunde
åka i lugn och ro till marieberg.
Vi fixade vårat ärende och tog en fika innan vi åkte hem igen.

Då traskade Daniel och Oliwer hem till farmor och farfar medans jag
satt mig framför datorn och bloggade.
Det var så lugnt och skönt här hemma, skulle nog behöva lite mer
sån egen tid tror jag. 1 timme gick väldigt fort.

Hade tänkt att plocka ner alla tomtar idag men kom bara till att
ställa alla som vi har på övervåningen i vårt sovrum.
Sen tog orken slut, får ta nya krafter i morgon.
Jag skyller på min pms.

 var visst en star warsfilm på tv till Oliwers
och Daniels stora glädje.

Thella somnade väldigt fort ikväll. Oliwer läste jag för och gick
sen ut för att sitta vid datorn tills han somnade.
Men idag kom han upp och sa att han bara tänkte på en massa
otäcka grejer så fort han stängde ögonen.
Så han fick ligga inne hos Daniel om han lovade att inte kolla
på tv:n.
Hittade killarna så här efter 10 minuter.


Nu ska jag surfa lite på nätet ibland alla bloggar sen får vi se
om jag orkar vara vaken tills 00:05 för då börjar en serie i 2 avsnitt 
som gick på juldagen. Missade den då och vill gärna se den.
Men som sagt jag ska orkat oxå, de är en annan femma.

God natt på er.




Kommentarer
Jessie

Men fy va ni e elaka som låter honom äta först o berättar sen!!! =)

2010-01-10 @ 09:04:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0