En innedag har de blivit.

Ja kanske inte riktigt hela dagen men stora
delar av den har jag vistas inne.
Men ack vad mycket jag fått gjort, nu känns
de som om jag kan börja jobba igen nästa
vecka med gott samvete.

Oliwers rum är nästan helt urplockat.
Finns bara 2 madrasser, sängbord (som nu
är tvbord) en stol och en bokhylla.
Allt är utplockat så nu kan vi börja slipa
vägarna och kanske börja måla snart.
Ja jag vet nu är jag långt fram i planeringen
älskling, men vi kan börja jobba om vi har
ork och vilja. Du kan väl låsa in barnen där
en dag nästa vecka. Så kan de riva tapet och
ge dem varsin pensel så fixar de nog färgen
på en kvart. ;)
  

Sen har jag fotat alla Thellas möbler så nu är
de ute på blocket till försäljning.
Kan inte beställa någon ny säng åt henne
förens hennes grejer är bort.
 Thella kolla in Zillah och Totte på datorn.

Efter att Oliwers och Thellas grejer var fixade
gav jag mig på städning.
Så nu är både över och undervåningen skurade
och klara.
Fasen vad nöjd man känner sig efteråt, de var
så jäkla skitigt här.
Fast rygg och nacke mår kanske inte lika bra:(

Vid 4 tiden kom svärmor hit och hämtade barnen,
de gick på kalas till faster Ninas gubbe Fredrik.
Han fyllde visst år idag, så Daniel gick oxå dit.
Men jag stannade hemma och städade klart och
började med kvällsmaten.

Idag blev de grillade kyckling, flinta, majs,
champinjoner och pommes.
Oliwer beställde de igår så idag blev de grillat
igen. Man får passa på när de så bra väder.

Thella och Oliwer hjälpte till med tsatsikin.
 koncentration

Barnen hann ut en sväng på framsidan medans
vi höll på att fixa kvällsmaten.
 

 Dagens egen odlade jordgubbar.

Medans vi åt kvällsmaten kollade vi på Allsång
på skansen. Oliwer och Thella satt helt klistrade
för de väntade på Erik Saade.
 kommer han inte snart?
 Thella hade knappt tid att kissa.

Imorgon hoppas vi på bra väder för då ska vi
fira Amilia och Maja på stora holmen.
Amilia fyller 5 år imorgon och Maja blir 2 nästa
måndag om jag inte minns helt fel.

Nu så ska jag fortsätta läsa lite i den nya boken
jag började i igår. Hur bra som helst, vill genast
ha nästa.

God natt på er.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0