Ja då var min första semesterperiod över.

Eller semester och semester, nu har jag varit
arbetslös i 2 veckor och ska nu jobba 3 för att
sen vara arbetslös i 1 och ½ halv vecka igen.
Hoppas verkligen sommar är kvar v 31 oxå.

Helgen har som vanligt gått super snabbt.

Lördag 10 juli.

Vi var ute och lekte på framsidan hela förmiddagen.
Oliwer och Thella lekte med grannbarnen och jag var
jobbiga mamman som gick efter för att se vad de gjorde.
Nej då så farlig är jag inte, jag satt i köket och
sorterade alla viktiga papper som samlats på hög IGEN.

Efter lunchen åkte vi ut till marieberg en snabbis.
Jag och Thella kollade skor på skopunkten och
grabbarna åkte till till Media Markt.
 varmt i bilen

Sen vidare hem till Yvonne och Gunnar i Rynninge
på en glassfika i värmen.
Daniel och Gunnar åkte iväg och fixade lite
ärenden. Och när de kom tillbaks åkte vi hem
till oss för att grilla tillsammans.
Det blev en lugn och skön kväll på alltanen
med god mat och en massa skitsnack.
 barnen hade poolhäng i värmen.
 gästerna Yvonne och Gunnar
 lillkillen Johan.

Efter att gästerna åkt hem och barnen somnat
satte vi oss framför datorerna för att kolla in
lite nya möbler till vardagsrummet.
Blev inte mycket klokare för de, men vi har
ett litet humm om hur vi vill ha de.

Söndag 11 juli.

Oliwer lämnade vi av hemma hos Oscar i Rynninge
vid halv 11 tiden. Sen åkte vi vidare till Marieberg.
Daniel skulle in på Media Markt och byta lite grejer,
så Thella och jag passade på att gå in på klädjätten
och köpa trosor. Hittade oxå fotbollsskor till Oliwer
på skoaffären brevid. 150:- inga riktiga gräs skor
men jag tror de är grus. Fast de är la skit samma
de går nog använda.
 vilar lite i skuggan medans vi
väntade på pappa. Nya skorna är på.

Hem för att svalka oss lite framför AC:n innan de var
dags att hämta hem Oliwer igen.

När vi kom hem hoppade vi i poolen hela familjen.
Fasen vad kallt de var till en början men sen när
barnen inte envisades med att skvätta vatten var
de riktigt gött.
 ooo vilka snyggingar.
 Thella hade kalas för dockan.

Innan regnet kom hann Daniel grilla kvällsmaten.
Men den fick ätas framför tv:n då vi inte ville sitta
ute i regnet och blåsten.
 grillat är mumma.
 stora trostjejen med nya trosor.

Kvällen avslutades framför tv:n med filmen Farsan.
Rätt lättsam och rolig film till och med Daniel
skrattade till emellanåt.

Måndag 12 juli


GRATTIS MAJA PÅ 2 ÅRSDAGEN.

Ojojoj fasen vad trött jag var i morse när klockan
ringde kvart i 7, fick inte upp ögonen så tiden
ställdes snabbt om till kvart över i stället.
Då gick de lite lättare att gå upp.
Hade tänkt gå idag, men de fick bli cykel vilket
jag var glad för när jag skulle hem.
För att gå hem i värmen hade jag nog inte klarat
av, med cykeln fläktade de lite iallafall.

På jobbet var vi 8 vuxna på 14 barn, rätt lugn och
skönt med andra ord. Men en himla massa nya
barn att lära sig namnen på.

Daniel hade en pappa och dotterdag idag, för Oliwer
var hemma hos Neo och lekte en sväng.

Då passade Daniel på att ta med Thella upp på stan
för att fixa lite ärenden i värmen.
Pluttan hon fick ha på sig blöja i denna värmen,
hon som varit så duktigt och varit utan i nästan 3
veckor nu. Hon har bara på natten och ibland på
dagen om man vet att hon ska baja.
För nummer 2 har hon inte riktigt lärt sig att göra
i pottan eller toan än. Fast i Lördags slog hon på
stort och gjorde de i båda:)

Ska allt tvinga på Daniel en binda i morgon så
kanske han kan tänka sig springa på toa med
henne lite oftare imorgon :)
 hmm bild bevis på att Thella
hade fått haft tutte OCH snutte på stan hela dagen.
Illa illa, hur ska de sluta detta.

När jag kom hem från jobbet hoppade barnen
i poolen och jag svalkade fötterna lite.
Det var på tok för kallt för att jag skulle doppa mig.
 Lugn mamma jag var med i
poolen HELA tiden, så jag hade koll.
 en som inte var i poolen var han som
la sig för att slappa i skuggan.

 Thella pinkade lite på pottan
då det kom ett gäng flugor.
 Bästa lösningen :)

Efter kvällsmaten la barnen sig utan några större
protester. Thella låg och sjöng en stund.
-Rör rattarna nu, visa pattarna nu.
Känns kanske som om de är läge att byta ut
Magnus Ugglas skiva från bilen.:)

När jag la barnen åkte Daniel till Ikea en sväng
med sin snälla kusin Fredde som bär hjälp.
Tyvärr kom de hem utan tvbänk. Den fanns visst
inte hemma så de hade bara fått med sig lite luckor.
Men på torsdag får de tydligen komma tillbaks och
hämta resten.
Nu ska vi bara hitta en ny soffa oxå och en fondtapet
vi båda gillar.

Nu blir de till att lägga in alla kort, sen ska jag se
en film tänkte jag.

God natt på er.



Kommentarer
Elle

Vad duktig hon är som är blöjfri, vi hade nästan gett upp hoppet om att Emmy skulle bli det, men igår helt plötsligt ville hon gå på toa o idag har hon inte kissat i blöja en gång utan bara på toa o i gräset :-). vi hoppas med att sommaren är kvar v 31 det behöver ju bara inte vara riktigt så varmt som det är nu, lagom är ju bäst. kramar

2010-07-12 @ 23:03:17
Malin

På ädelfors jobbar jag som personlig assistent på sommarkurserna... skit kul =)...

2010-07-17 @ 15:37:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0