Nu något ni aldrig trodde om mig.

En riktigt snabbgenom gång av veckan som gått.

Onsdag 21 juli

Barnen var sin ända dag på sommarjouren.
De blev inte uppätna utan hade de rätt bra
i värmen.
Daniel jobbade till 20:00 och vi andra tog
de lugnt efter dagishämtningen.
Lite lek och bad innan pappa kom hem.
Daniels kompis Jon med tjej, dotter och
hund tittade förbi på en snabbfika.
 kul att åka på Oliwer.
 Dubbel bajspotta.
 20:30 var han ute och åkte.

Torsdag 22 juli.

Har inge minne av vad vi gjorde så de får
bli en tom dag.

Fredag 23 juli.

Daniel var hemma från jobbet pga feber och
förkylning. Barnen var hemma hos honom och
tur var väl de, då Thella fick feber på eftermiddagen.
På kvällen kom de en köpare till Thellas spjälsäng.
Så nu mera sover hon på en madrass på golvet.

 39 graders feber är inge skoj.

Kvällen avslutades med att Emma och jag gick
över till svärföräldrarna och la oss.
Vi hade nämligen fått för oss att vi skulle upp
super tidigt och åka till Ullared.:)

Lördag 24 juli.

Oj vad klockan ringde tidigt. 03:30 gick vi upp
och kl 4 satt vi i bilen och började vår resa.
De tog nästan 5 timmar men ack vad skoj
vi hade.

Sen shoppade vi loss hela dagen och var hemma
igen vid 22:00 tiden på kvällen.
Först packade vi om allt inne hos svärisarna
så inte alla barn skulle se julklappar och
presenter.
Tack Emma för en rolig resa den får vi göra om
snart:)

Här hemma hade Oliwer lyckas skära av sig
en fingertopp. Inte så kul kanske men han överlevde.
 aj aj aj
Söndag 25 juli.

Idag var de väldigt segt att gå upp.
Men upp kom jag och dagen den gick den oxå.
Oliwer var på kalas emellan 11-13:30.
Sen åkte vi upp en sväng på stan för att köpa en
kjol åt mig.

Lite av inköpen ifrån Ullared.
 Thella ville gärna var med på bilden.
  


Måndag 26 juli.

Idag efter jobbet åkte vi till Linköping
för att möta upp Malou, Emil, Winnie, Mamma,
Pappa och Tim. De kom dit för att handla och
hämta Oliwer. Han ska få vara hos dem fram
tills vi kommer ner till helgen.

 plutten
 snuttan
 några kiss stop blev de.

På kvällen var Thella jätte ledsen för hon saknade
storebror. Men hon somnade efter en liten stund.

Tisdag 27 juli.

Jag jobbade till 17 så när jag kom hem så
väntade Thella på mig. Hon hade saknat både
mig och Oliwer under hela dagen.
Vi åkte en sväng till Coop för att fylla upp
kylen lite.

Onsdag 28 juli.

Efter jobbet klippte jag gräset på fram
och baksidan. De tog mig 2 timmar och var
rätt mör i armarna efter de.
Daniel fixade med Oliwers rum under tiden.



Torsdag 29 juli

Idag spöregnade det när jag skulle till jobbet.
Så i utbyte av att Thella var med mig på jobbet
skjusade Daniel dit oss.
De gick faktiskt bra att ha henne med mig,
hon tyckte vilan var lite tråkig då jag bara
satt brevid de andra barnen.

Efter jobbet har vi packat och grejat här hemma.
Daniel hann måla Oliwers rum 1 gång. Så förhoppningsvis
blir de ett lager till imorgon medans jag är på jobbet.

 Thella slog in Emmys storasysterpaket.
 
 fast hon sover med blöja kommer hon
upp för att kissa. Kanske dags att sova utan på nätterna.

Glömde tyvärr mobilen på jobbet idag, så de
blev inte så mycket kort.
Får uppdatera när vi kommer hem från vår
semester vecka i Strömsnäsbruk.

Jajja men för imorgon jobbar jag min sista dag
på Rynningeåsen :(
Lite sorgligt men nu ska jag prova jobba i Lillån
ett tag och de blir nog bra.
Men först ska jag ha min efterlängtade minisemester
Återkommer runt den 9-10 augusti.

Hej på en stund.



Kommentarer
blondinmama

Njuut nu av din minisemester;-) och krama O från Neo

Hoppas allt är bra med det lilla fingret!



Vi hörs, kramen

2010-08-09 @ 22:31:43
URL: http://www.blondinmama.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0