Varmt, klibbigt, regn och åska.

Så kan man summera veckan som varit.
Idag är de 3e dagen de regnar denna veckan,
å trott eller ej men de är helt ok för mig.
De får gärna regna några dagar bara de är sol
v 31 när jag har semester igen. :)

Tisdag 13 juli.

Oliwer vaknade som vanligt runt 6 så idag
tog jag med mig honom till jobbet innan han
hunnit väcka resten av familjen.
Istället fick han var med mig fram till lunch
då Daniel kom och hämtade upp honom igen.

Efter jobbet hann jag precis cykla hem innan
värsta regnovädret kom tillbaks.
De hade nämligen regnat och åskat en heldel
under dagen.

 Oliwer övade lite i sina "skolböcker".
 Och Thella i sin.

Daniel och barnen hade varit hos farmor och
farfar vid Lången en stund på eftermiddagen.
 Thella hade tagit läppstift själv.

På kvällen kollade Daniel och jag på en film
innan John blund kom.

Onsdag 14 juli.

Idag var Oliwer med mig hela dagen på jobbet.
Vi hade så lite barn och mycket personal så de
funkade att han var med oss.
Jag slutade redan kl 15 så då cyklade vi förbi
konsum för att köpa lite jordgubbar.

 Thella och dockan kollade på
bompa i Oliwers rum när han inte var hemma.

Till kvällsmat blev de våfflor till barnens förtjusning.

Torsdag 15 juli.

Han som inte har förstått att han har sommarlov var
uppe extremt tidigt i dag oxå, så de fick bli ett besök
på mitt jobb fram till lunch.
Idag passade han på att leka med Robin istället
för att vara med mig på dagis hela förmiddagen.

Efter jobbet åkte Daniel och Oliwer ut till ikea
för att kolla om alla grejer till nya tvbänken hade
kommit. Vilket de självklart inte hade.
Men de handladet med sig grejer från Willys
och MC Donalds hem till Thella och mig. :)

Thella och jag passade på att göra lite nytta medans
killarna var borta. Vi städade av undervåningen,
slängde skräp och var ute och lekte lite.
 Delar av Oliwers nya säng står
i vardagsrummet.
 Thella vilade medans jag städade.

Plus att vi (jag) bottades med ett getingbo.
Inte så litet heller. Jäklar i min låda vad de
byggt bo i en kartong. :O
 ätit håll
 byggt bo
 dött en plågsam död.

Innan jag somnade såg jag en film som avslut på dagen.

Fredag 16 juli.

Vilken morgon, jag har verkligen haft bättre sådana.
Oliwer vaknade KVART I 5 och tyckte att han och jag
skulle cykla till mitt jobb. Skulle inte tror de.
Försökte få honom att inse att klockan var mitt i
natten (den är de för mig)
Funkade inte så bra. Vi blev osams och sen fick
jag jättedåligt samvete, så jag la mig brevid honom
i hans säng. Vi rede ut de hela och försöket somna om.
Eller JAG försökte somna om inte han, han gjorde
allt för att INTE somna om.

Blev tillslut skit arg IGEN och sa att han inte fick
komma in till vårt sovrum förens min klocka
ringt. Hann inte mer än somna om så knackade
han mig på axeln för att kolla vad klockan var.
Sånt gör mig så fruktansvärt arg, jag vet att
jag har världens dåligaste morgonhumör,
men han behöver ju inte utmanna ödet precis
efter att jag förklart hur jag är på mornarna.

Då gav jag upp och gick ner och la mig för
att försöka somna om. Gick sisådär då barnen
(ja barnen för Oliwer lyckades väcka Thella oxå)
började springa och hoppa uppe.

De var så fruktansvärt skönt att åka till jobbet.
Jag var arg på Oliwer hela dagen på jobbet.
Förståt inte varför han inte lyssnar på de man
säger till honom.
Han gör mig tokig på alla sätt och viss nu förtiden.
Allt man säger och gör läger han sig i, han lyssnar
bara på sånt han inte behöver veta och de han
måste lyssna på skiter han fullständigt i.
Har ni några råd så snälla jag tar emot alla.

Jag stängde iallafall på jobbet idag och de var
inte allt för jobbigt. Kom ifrån rätt skapligt.
Hemma väntade ett ny städat hem och en
ångerfull son, som gjorde allt för att fjäska.
Funkade en stund tills han blev som vanligt igen.
 kolla mamma jag torkar ju golven
för att du ska bli glad igen.
 nakenfisen ville oxå städa sitt rum.

Kvällsmaten fixade Daniel på grillen.
 kan smöra själv.

Efter maten somnade Oliwer rätt snabbt
men Thella hade fått för sig att hon minsann
inte skulle sova.

Lördag 17 juli.

Idag vaknade Oliwer lite innan 7 och Thella
precis efter. Men sen satte de inne på hans rum
och kollade på tv en stund.

Vid 9 tiden ville Thella sova igen, så Oliwer
och jag passade på att cykla till konsum
för att köpa lite god frukost.

Hem igen för att duka upp allt på alltanen
innan Daniel vaknade.
Sen åt vi en god frukost i lugn och ro.
Tja eller hur trodde ni på den.
Vi åt men de var liv och rörelse under hela
måltiden. Barnen bråkade om vart de skulle
sitta, vem de skulle sitta brevid, vad de skulle
äta, hur mycket de skulle äta, vem som fick
flest jordgubbar ja å så vidare.
 mums


Frukosten gav oss iallafall en massa jobb energi
så Daniel satte igång med Oliwers rum.
Han plockade ut de sista och tog ner allt från väggarna.
Sen började jag ta bort bården med lite hälp av
Thella. Oliwer var ute och lekte med Mira under
tiden.
 
Till lunch gjorde jag en omgång pannkakor.
Perfekt att ha i frysen nu när de är så varmt
för att laga mat.

Sen kom Fredde och hämtade upp Oliwer.
Han skulle få följa med dem hem en stund
medans vi andra åkte till ikea för att hämta hem
resten av tvbänken.
Emma och jag kom på att vi skulle gå på bio
och äta lite ute innan. Så när vi var klara
åkte vi hem till dem en sväng för att planera
kvällen. Daniel skjusade hem mig och hämtade
pizza till killarna och barnen.
Emma och jag åt på stan och var sen på en
bio. För kärleken tror jag den hette.
Det blev en skön kväll utan stress och tjatande
ungar.

Nu ska jag krama kudden, så jag har ork att
ta hand om tvätten och Oliwers rum imorgon.

God natt på er.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0