Vart är solen?

Vad har hänt med vår fina och varma sommar?
Den kan väl inte vara över redan, jag vill ha mer.
Är inte alls färdig med solen och värmen,
visst att man klagade när de var för varmt.
Men inte vill jag har kalla vindar och mörka moln:(

Söndag 18 juli.

Jag hade tvättstugan så det var bara att köra
igång med den när vi hade vaknat.
Oliwer och Thella satte jag framför bompa
med lite frukost undertiden jag var i tvätten.
 

Daniel ägnade hela dagen åt att fixa med nya
tvbänken. De blev super fint. Lite tomt på golvet
men fint blev de. Så nu saknas bara en ny soffa
och att vi blir av med alla möbler som står lite
överallt i hemmet.
 så duktig så.
 färdigt!

Thella och Oliwer lekat hela dagen med
granntjejen Mira.
 ett dopp i poolen blev de.

Jag röjde lite mer på Oliwers rum så nu har vi
bäddat åt honom inne på Thellas rum, får väl
se hur de går. Han vaknar ju så himla tidigt
på mornarna, så jag hoppas att han inte väcker
Thella.

Vid 3 tiden kom Emma och Amilia för att hämtade
upp Oliwer och mig. Vi skulle upp på stan och
gå på Shrek 3 i 3D med barnen.
Filmen var helt ok och de var väldigt mysigt
att bara komma iväg med de stora.
 3 muppar redo för film.
 super coola Oliwer.

Sen var de bara att åka hem och jobba på igen.
Fixa kvällsmat, röja upp efter tvbänksbygget och
natta barnen.
 God natt.

Måndag 19 juli.

Idag började jag klockan 7 så det var riktigt
segt att komma upp på morgonen.
När jag gick upp kvart över 6 var Oliwer upp
på toa. Men han gick snällt och la sig igen och
väckte inte Thella. Sen hade de vaknat igen
runt halv 9. Kanske kan vara bättre att ha dem
i samma rum iallafall.?

På jobbet idag ringde jag lönekontoret för
jag ville ha en timrapport om mina arbetade timmar
för juni månad. Måste skicka en sån till A-kassan.
Hur som helst när jag fick tag på en människa där
säger hon att de inte har fått in någon timrapport
på mig den månaden. Vilket innebär att jag inte
skulle få någon lön denna månad.
Vilket är helt åt fanders fel, så gissa om jag tände
till och blev arg. Hjälper inte direkt att jag har
röda veckan. Fick sen tillbringa lite mer än 1 timme
i telefon. Blev skickat hit och dit men tillslut skulle
allt lösa sig om jag skrev om lappen och själv kom
till Brickebacken och lämnade in den innan 16:00.

Ja så de var bara att gilla läget och be Daniel hämta
mig efter jobbet så vi skulle hinna fram i tid.
Så efter jobbet stod jag ute och väntade.
Tror ni han kom......
Nepp 10 minuter senare ringde han och sa att
jag kunde cykla hem för bilen startade inte.
Kul... NOT.
Denna jäkla bil, är lite smått trött på den nu.

Men snälla svärfar skyndade sig hem efter jobbet
för att skjusa mig till andra sidan Örebro (kändes
som mitt ute i skogen)
Hittade fram efter mycket om och men.
Så förhoppningsviss kommer jag att få lite
pengar denna månad. Vilket är behövligt då
Daniel varit sjukskiven hela månaden och inte
får några pengar från jobbet.

När jag kom hem höll Daniel på att städa, Oliwer
lekte med grannkillen Cesar och Thella var utklädd
till Örebros sötaste Pippi.
Efter kvällsmaten somnade barnen jättesnabbt
inne på Thellas rum. Läggningen går hur bra som
helst nu sen de börjat dela rum. Den gick bra innan
oxå men Oliwer låg vaken och snurrade mycket mer
förut.

Daniel och jag avslutade kvällen med en Beckfilm.
Sen la vi oss tidigt båda var helt slut efter helgen
och dagens alla jobb.

Tisdag 20 juli

Oliwer kom in till mig halv 7 och sa att Thella
ville sova i min säng. Efter att han varit på toa
gick han in till henne igen och båda somnade om.
Så de blev lite sovmorgon till en trött mamma.
Halv 9 ringde min klocka, Oliwer hade oxå vaknat
igen så han kom in till oss och la sig framför bompa.

Oliwer lekte med Robin en sväng på förmiddagen och
Daniel var helnöjd. Grabbarna hade lekt så bra att han
knappt märkt dem. Så han tar gärna hem Robin fler gånger.

Innan jag åkte till jobbet idag var jag inne en sväng
på konsum.
Det var jag som stängde på jobbet idag så jag låste
inte dörren förens ca 18:40.
Daniel och barnen hade kommit till lekparken brevid
jobbet för att göra mig sällis lite. Hade bara en lite
tjej kvar sen kl 17, så hon lekte lite med Oliwer
innan hon gick hem 18:30.

Daniel stannade till på Paloma och köpte pizza
till mig och barnen. Sen åkte han vidare ut till
Adde för att gå en långpromenad med honom.

När barnen och jag ätit gjorde vi oss iordning
för sängen. Thella hittade Oliwers allt lego som
hon började leka med i hallen uppe.
Jag försökte få henne att sluta, då tittade hon
på mig och sa.
-Men mamma jag leker ju så bra.
Oliwer satte sig brevid och byggde han med.
 Mina söta pluttar borstar bort tandtrollen.

Nu ska jag bädda ner mig i sängen och läsa senaste
Wallander boken som kommit ut.

God natt på er.



Kommentarer
Jessie

Ja dessa biljävlar. You can´t live with them you can´t live without them... =) Men ok, jag ska itne klaga, de kunde ju varit värre. Hade vi haft rejäl otur hade de inte varit lönt att laga bilen o då hade vi fått köpa ny, så jag ska inte klaga alldeles för mycket...

Hoppas nu du får lite pengar den här månaden. Vi skulle fasen gå under om nåt sånt hände oss.

KRAM

2010-07-21 @ 05:22:59
Cissi

Ja usch var tog värmen och sommaren vägen, idag är det som en höstdag :(



2 dagar på ALV är ett måste nästan, kul där och det finns något för alla :)

2010-07-24 @ 13:22:11
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Cissi

sv: Ekerum camping har vi varit på för tredje året i rad.

2010-07-24 @ 13:23:40
URL: http://cissileandersson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0