Vilken värme vi har.

Synd att klaga så de låter jag bli:)
Helgen har varit toppen så jag ger er
en repris i bilder.

Lördag 3 juli.

Thella slog upp ögonen runt 9, då ville
hon ligga brevid Oliwer och titta på bompa.
Men Oliwer var inte hemma så hon fick ligga
själv och titta.
 God morgon
 farmor skickade
en god morgon bild på Oliwer.

Innan vi åkte ut och hämtade hem Oliwer
passade vi på att åka och handla lite på Rusta.
Skulle ha ett överdrag till poolen.

Sen började vi ändra om på allt trall som ligger
på baksidan. Å de är inte lite, fasen var helt
slut i rygg och händer efter de.

När vi hämtat Oliwer åkte vi hem igen,
lagom tills de var dags att fixa kvällsmaten.
De blev köttrester som vi fick med oss hem
från farmor och farfar.
Daniel och jag tillbringade kvällen framför
varsin dator efter att barnen somnat.

Söndag 4 juli.

Wow idag är de 1 månad sen vi blev av med
telefonen. Telia är verkligen toppen att ha
med att göra. De är INTE mina favisar just nu.:(

Vi hade en fixa iordning på baksidan dag idag.
Så nu är poolen upp, studsmattan och trall flyttat.
Barnen hjälpte till de den mån de kunde.
Eller de hjälpte till genom att vara ivägen så
mycket som möjligt, som Daniel skulle sagt:)

 å hej vad vi pumpa.
 den var visst inte så liten.

Här har jag burit och svurit, men nu är skiten
på plats, på rätt plats.
 

 I barnens vilda bolllek tappade
Oliwer sin 2a tand. Utan skrik och tårar, han börjar
bli stor och hård vår son:)

 Vad har vi här?
 En naken badare som tog ett testdopp
i nya poolen.

Hela dagen hade jag tvättstugan så jag gick
emellan den och baksidan.

Barnen lämnde vi ut till farmor och farfar vid
5 tiden. Vid halv 7 åkte vi upp på stan och
åt lite mat på Shanghai. Åkte hem en sväng
igen efter de innan vi skulle på 21:15 bion.
Becks sista film var de vi såg, jag tyckte de
var bra, men Daniel blev inte så imponerad.
Men smaken är ju som baken.... delad.

Måndag 5 juli.

Självklart vaknar jag extra tidigt bara för att
man är barnfria och får sova hur länge man vill.
Denna gång gav ryggen upp vid halv 9.
Kunde inte sova mer prövade att ligga i Oliwers
säng men de hjälpte inte. Tillslut gick jag och
hämtade spikmattan och la mig på den.
Passade på att läsa i min nya bok sjöjungfrun,
de verkar vara skit bra.
Hamnde en stund framför datorn oxå innan jag
väckte Daniel vid 11 tiden.

Sen åkte vi till marieberg en sväng, shit vad mycket
man hinner med när man inte har barn med sig.
Vi var inne på Ikea och köpte en byrå som Daniel
ska bygga Oliwers säng på.
Sen en sväng in på Daniels jobb, kom ut med
en svart väggfärg och en massa grejer till
poolen. In på leksaksaffären för att köpa
presenter till systrarna Eriksson som vi ska
gratta på onsdag.
Efter de var de Elgiganten som fick våra
slantar. Daniel hittade någon bra multifjärr-
kontroll. Bara en massa bra och ha grejer.
 klänningar är Thellas favis just nu.
 mer klänning och ny baddräkt i rätt storlek.
 badbyxor och en star warströja.

Vi hann med en sväng inne på marieberg oxå,
så jag fick en massa bra och ha kläder till barnen;)
Lyxade till de med en sen lunch på pacos oxå.

Sen var de raka vägen hem och dumpa av mig
och alla grejer. Daniel fortsatte ut till stugan
för att få hem barnen.

När de kom hem hann de inte mer än in förens
de vill prova nya poolen. Till och med Oliwer
ville i, de kanske kan bli en badis av honom oxå.
 kolla Oliwer jag simmar.
 badmonstret har hitta hit.
 kolla han doppar nästan huvudet.
Framsteg mina vänner, stora framsteg:)

 dagens jordgubbs skörd.
(ser rätt goda ut eller hur pappa;))

Kvällsmaten stod vår grillmästare Oliwer för.
 korv och majs

Tyvärr har han ju sett hur pappa gör när han
grillar så han hade sina krav.
 stora grilltången o en öl.
(bilden är redigerad, så han höll igentligen
inte i ölen. Eller nu ljuger jag han höll men
drack inte.)

Gött med majs.
 

Ja de var våran dag.
Nu tänkte jag se om jag kunde boka
biljetter till Bröderna Lejonhjärta som
de spelar som teater i lerbäck.
De ska tydligen vara jättebra och de skulle
vara kul att gå bara Daniel, jag och Oliwer.
Han behöver få komma iväg med bara oss lite.

God natt på er.



Kommentarer
Eva

Jag hade visst missat ditt blogginlägg från i fredags, rubriken var så snarlik den förra, så därför tittade jag inte närmare... :) Nu hade jag mycket att läsa ifatt!

2010-07-05 @ 22:44:33
sofia

Vilken härlig uppdatering och tänk att O har tappat sin andra tand det är detsamma med Neo!

Fina kläder har du handlat med:-)



Jag såg att du kommenterat vår utemöbel och vet du vad den kostade!! 2995:- med bord och allt på bauhaus:-) nästan gratis...(skämt)



Vi hörs kram Sofia

2010-07-06 @ 10:47:05
URL: http://www.blondinmama.blogspot.com
Malou

Men, skulle inte poolen stå på trallen?



Jättefina kläder du hade köpt. :-)

2010-07-06 @ 18:44:50
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/
malin widén

Jo tanken var så, men när vi insåg hur mycket vatten som skulle i och hur mycket trallen tål, så vågade vi inte chansa.

2010-07-06 @ 22:35:03
URL: http://familjenwiden.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0