Här igen

Mmm inte allt för ofta nu för tiden har jag märkt.
Men som sagt bättre sent än aldrig.:)

Onsdag 9 juni

Grattis Jonte på födelsedagen.


Hoppas du fick en bra dag.
Kram Widénarna.

Dagen började tidigt tidigt. Jag började redan
6:30, så de blev ingen sovmorgon här inte.
Sen jobbade jag fram till kl 14, snabbt hem för
att byta om och få med mig mannen till barnens
dagis. Allt utom mannen gick som planerat.

Daniel började med en ny medicin i tisdagskväll,
och biverkningarna på den var tydligen illamående,
trötthet och yrsel. Allt hade han fått så han var knappt
kontaktbar.
Lämnade honom hemma och cyklade till dagis med
alla presenterna till fröknar och kökspersonal.

Först in till Oliwer och hämta honom, efter de
hämta Thella lite snabbt så vi skulle hinna innan
de i köket gick hem kl 15.
Vi hann lämna presenterna och de blev sååå glad.
 Lite vin och choklad:)
 Oliwer och bästaste Amail.

Sen skyndade vi oss in till Thellas fröknar för
att ge dem sommarpresenten.
 
Vin, massage grej till huvudet, choklad, doftljus
och en pocketbok.

Innan sommarfesten slutade hann vi leka lite ute på
dagis gården.
Barnen sjöng så fint ( kanske var fröknarna som hördes
mest, men vad gör de.)
 oj vem finns i påsen tro?
 jo de var hästen.
 här var det en rolig apsång,
som jag måste lära mig.
 spökramsan med hopp
 Oliwer och Tuva tittade på.

Innan samligen var avslutad fick barnen som
skulle sluta på snigeln en medalj.
Thella blev såååå stolt.
  kolla vad fin mamma.

Efter samligen var de korvgrillning och fika ute
på gården. Hade tur med vädret och det var bara
en kaja av 20e som lyckades skita på Thellas
hand. :0
Oliwer lekte fotograf åt mig denna eftermiddag.
 försökte få en sur Thella på bra humör.
  
 Precis efter jag tagit detta kort,
sket kajan på Thellas hand.

När vi gick hem möte vi en helhög sommarkläda
barn. De var påväg till sin skolavslutning på
Norrbyskolan. Fick ett pirr i magen och kom ihåg
mina egna skolavslutningar i Vena kyrka.
De var så himla somriga och fina, blev sugen på
att gå och kolla på Norrbyskolans avslutning.
Men en trött och grinig Thella satte stop för de.
  Ingen stanns utan
min medalj var Thellas motto hela kvällen.

Å nu till kvällens äckligaste.
Thella hade sin första fästing på sig,
hur äckligt som helst.
Jag var verkligen glad att Daniel var hemma
så han kunde ta bort den.
Som tur var hade den inte suttit så länge,
så den var rätt lätt att ta bort.

Torsdag 10 juni.

STORT GRATTIS ELLE PÅ 30 ÅRSDAGEN.


Hoppas dagen var bra och att du fick vårt
grattis kort.
Många kramar från Örebroarna.

Thella som hade feber under natten fick
snällt stanna hemma idag.
Och eftersom att Daniel inte är rikigt med
i matchen av tabletterna så fick jag stanna
hemma med henne.
Han berättade om gårdagen så då var de
absolut ingen tvekan om att jag skulle vara hemma.

Han hade inge minne av att han lämnade barnen
på dagis, och när han gick hem därifrån gick han
över skogen hem. Han minns att han såg en sandhög
där och att han tänkte lägga sig i den.
Hmmmm känns ju himla tryggt att lämna barnen
med honom.....NOT.

Fast första dagen hade han tagit en hel tablett nu
har han bara tagit en halv, så nu är de lite bättre som
tur är.

Jag cyklade iväg med Oliwer till dagis och svängde
sen förbi ICA för att handla lite.
Sen bakade jag en kladdkaka och toscarutor.
De blev verkligen super goda denna gång.:)
 

Thella då hur har hon de?
Jo tack hon har ingen feber, bara väldigt
hostig och snoret har börjat komma.
 ser jag snygg ut nu?
 nu då är jag snygg nu?
 är jag snygg nu då?

Ja så här har de låtit hela dagen.
Vad hon än gör så frågar hon om hon
är snygg. Snacka ego!!!

Hittade Thella inne i vardagsrummet med
sin skötväska och docka.
Hon hade bäddat upp allt som jag har när jag
byter på henne, fast nu bytte hon på dockan:)
 bort med bajset.

Oliwer fick ta med sig Viggo hem efter dagis
idag, så de började med att leka lite ute.
Sen var de inne och röjde tills det var
dags att cykla hem med honom.
Idag fick han äta lite kvällsmat med oss
vilket uppskattades av båda barnen.
 fika på trappen.

Grannen Isa och hennes lillebror Anton
tittade oxå in en snabbis och ville leka.


Fredag 11 juni.

Välkommen till familjen tröttis, Oliwer vaknar
som vanligt tidigt. Men idag slog han på stort
och inte kom upp förens 7.
Vi andra låg och grisade fram tills kl 10.
Sen blev de fart på oss, in i duschen och efter de
var det dags för lite mat.

Ringde Emma och Fredde för att se vad de skulle
hitta på. Och vilken tur vi hade för vi kunde
lirka in oss på deras utflykt till Lek och buslandet.
Snälla Fredde kom och körde våran bil dit.

Mycket lek och en fika hann vi med på lek
och bus. Sen åkte vi hem till oss.
Emma och jag åkte och handlade på Willys
och köpte med oss lite mat hem till de
hungriga karlarna och barnen.
 Maja och Thella hade skoj.
 
 
 En något svettig Oliwer.

Törstiga barn
 

Hoppa studsmatta prövade vi oxå på.


 Vila och vänta på sin tur.

Fikatajm.
 
 

Sen kom barnen ihåg sitt nyårslöft och
började träna för fullt.


Perfekt avslut med MC Donalds efter ett hårt
tränings pass.

Tack för en trevlig dag och kväll Emma
och Fredde plus tjejer.

Lördag 12 juni

Idag då vad har hänt i dag?

Oliwers kompis Viggo ringde för att kolla
om de skulle leka.
Vilket de sen gjorde HELA dagen hemma hos
honom. Jag cyklade hem med Oliwer till
honom vid 11 tiden, sen kom de hem med
honom till oss igen runt 17.

Vi andra har tampat runt här hemma.
Jag tog en sväng till mega för att kolla
lite kläder till barnen.
Men sen har jag bara röjt här hemma,
städat och plockat i tvätten.
Thella beställde våfflor till lunch.
 mums


Bad Daniel ta ett kort på Oliwer och
skicka till min mobil, eftersom jag inte
tagit något kort på honom idag.
Detta var vad jag fick.
 

Nu ikväll hade vi lite Wild kidsmys
och äntligen sover båda barnen, så
vi kan ha lite vuxentid för oss själva.
 bompamys
 snutte och popcornmys.
 Nu är hon så stor att hon tar
sin egen medicin helt själv. Vill inte ha hjälp.

God natt på er.



Kommentarer
Malou

Haha, det där med att byta blöjorna på dockorna känner jag igen. Winnie går också och hämtar saker i skötväskan och lägger upp. Lite de tar efter. :-)

Vem var den extra flickan på lek-och buslandet?

2010-06-13 @ 12:21:49
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0