Nytt jobb efter sommaren.

Jajje men interjuvn igår gick tydligen bra,
för några timmar senare ringde de och sa
att jag hade fått jobbet om jag vill ha de.
Och de var ju klart att jag ville:)

Så onsdag v 32 börjar jag på Lillånsförskola.
Blev först 100% i 10 veckor och efter de blev
de ca 50 i 10 veckor till. Förhoppningsviss
blir de mer tid, men som de såg ut just nu
kunde de inte få fram mer.
Nå ja nu vet jag iallafall vad jag ska göra fram
till december, och de blir lite mer pengar plus
att jag sparar mina A-kassedagar ett tag till :)

Helt sjuk nu har redan halva juni gått,
sommaren är ju snart slut:(
Jag jobbar min sista vecka nu med alla goa
kollegor. Har trivits jättebra och kommer
verkligen sakna dem:(

V.26-27 har jag semester eller är arbetslös
som de igentligen heter.

v.28,29 och 30 ska jag jobba på Rynningeåsen

v.31 och mån, tis i v 32 är jag arbetslös igen.

Hoppas det kommer vara lite sol när jag är ledig.
Tänkte försöka bli lite brun i år, var lite snålt med
de förra året.

Nu till denna veckan.

Måndag 21 juni

Jag var först iväg på interjuvn i Lillån.
Efter den cyklade jag direkt till jobbet.
Så de blev en kortis dag där 10-16 blev
det idag.

Efter jobbet åkte vi till Coop för att handla
lite "firar" mat. Det blev grillad kyckling med
pommes och baguette.

Precis när vi kom ut från kassorna på Coop
så såg jag frisören som ligger där.
Kollade om de hade tid att klippa Thella
och det hade hon. Så 10 minuter senare
var Thella nyfriserad och med 2 lila slingor
i håret.

Kollade på en film under tiden vi åt.
Det regnar köttbullar hette den tror jag.

Lite lek innan maten.
 

 

När barnen somnat bäddade vi ner oss i
soffan och kollade på en film.

Daniel var föresten iväg och köpte list till
den sista biten på trappväggen.
När han kom hem och skulle sätta upp dem
visade det sig att de sågat fel med bara några
centimeter. Kul 500:- åt skogen, fast de löste
sig till slut då han kunde få en omgång till.

Fast tro nu inte att de hela slutar där, nej
då när han återigen kom hem för att sätta
upp dem. Såg vi att den ena kommit emot
något och spruckigt lite på kanten.
ÅÅÅÅÅÅÅÅ så jäkla typiskt, men nu sitter
de upp och om man inte tittar så noga så
ser man de inte.

Tisdag 22 juni

8-16:30 var min arbetstid idag.
Vädret var verkligen toppen så vi
tog våra barn 10 barn och gick till
svampen lekparken. Hur skönt som helst.

Efter jobbet hamnade jag i lekparken här
utanför med Thella och alla andra småkillar
som bor här. Det är 2 killar i Thellas ålder och 
1 som är 1 år äldre på "våran" gård.

Daniel fixade kvällsmaten medans vi andra
var ute och lekte.
Oliwer fick äntligen leka med Noel som han
längtat efter honom nu när han varit utomlands
i 2 veckor.

  kvällsposen.

Daniel ringde mig på eftermiddagen när jag
var kvar på jobbet.
Då hade han inte fått igång bilen, så nu i natt
ligger batteriet på laddning och vi håller
tummar och tår för att den funkar imorgon.
Annars ser de mörkt ut för våran Hultsfreds
resa på torsdag:(

Sen har han försökt ringa runt och kolla om
det gick att flytta våran besiktningstid.
Har den nästa onsdag kl 8, men det gick tyvärr
inte. Eller de gick men då fick han ingen ny tid
förens runt den 18 juli. Och tydligen får vi körförbud
den 1 juli. Så de blir till att åka hem på tisdagkväll
från Hultan. OM VI NU KOMMER DIT.

Nepp nu ska jag hoppa i säng, börjar 7-15:30
imorgon. Sen tänkte jag packa inför Hultsfreds resan.
OM NU BILEN SAMARBETAR.

Kram och god natt.





Kommentarer
Malin Westerback

Härligt med jobb =).. super skönt ju...

Hoppas ni kommer i väg till hultan iaf.. men kolla om de har nån besiktningstid i v-by eller v-vik fast de har ni kanske redan gjort =).. Ha en trevlig midsommar!!!

2010-06-23 @ 07:11:59
Cissi

Grattis till nya jobbet :)



Glad midsommar! Vad ska ni göra?

Vi åker till landet med några vänner, längtar :D

2010-06-23 @ 07:31:01
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Malou

Grattis till det nya jobbet. Du tog det i alla fall. :-)

Vad fin hon blev i håret, lila och allt. ;-)

2010-06-23 @ 20:46:54
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/
malin widén

Malin: Jo då besiktnigs ställen kollade han lite runt omkring både här hemma och i Småland. Men de fanns tyvärr inget:( Men vi får väl åka ner fler gånger istället. Oliwer vill så gärna vara själv hos mormor och morfar några dagar. Han var de förra sommaren och har längtat sen dess på att få göra det igen.



Cissi: Vi ska fira midsommar med min lillasyster och hennes sambo Emil och dotter Winnie. Vi har bjudit in oss till Emil syster och hennes familj på lite midsommarfirande. Så vi ska sova över där allihop och bara ha de bra.

Hoppas ni får en trevlig midsommar.

2010-06-23 @ 22:07:31
URL: http://familjenwiden.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0