Redan 1 Juni:)

När man var yngre och gick i skolan, då var
minsann 1 Juni jätte stort för då slutade
skolan snart och man hade ett LÅNGT sommarlov.
Nu har man minsann inget långt sommarlov.
Jag kommer ha ledigt i 3 veckor som de ser ut
just nu, de kan bli mindre.

Ja vad har hänt sen sist då?
Tja inte allt för mycket gör väl
en snabbgenom gång som vanligt.

Fredag 28 maj

Oliwer hade följt med Simon hem så efter
att jag hämtat upp Thella ringde jag för att
kolla att allt var ok. Då var de iväg till Hagaby
och åkte cykel vid ramperna som finns där.
Bestämde att jag skulle ta en sväng till konsum
och att de sen skulle ringa tillbaks när de kom hem
igen.
Thella och jag köpte med oss lite fika och gick till
lekparken brevid där Simon bor.
 mums
 brummm akta så jag inte kör på dig.
Efter 1½ timme undrade jag lite varför de inte
ringt och gick förbi hemma hos Simon istället.
Då visade det sig att de ringt hem inte till
mobilen. Nå ja de gick ju bra iallafall.
Oliwer fick pröva åka 4 hjuling innan vi gick
hem. Han tyckte de var rätt coolt men otäckt.

Jag gjorde barnen klara för kvällen och Daniel
kom hem med pizza till oss efter jobbet.
Rätt bra avslut på dagen.
 vad rena vi blir nu mamma

Lördag 29 maj.

 Coolingen kollar på datan.

Jag och Anna-Klara från jobbet hade bestämt
shoppingdate på stan.
Så kvart i 11 möte jag henne vid likkistan på stan.
Sen shoppade vi järnet fram tills affärerna stängde
kl 16.
Jag gick hela vägen hem och mötes av ett tomt hem.
Daniel och barnen hade varit med svärfar och kusinerna
till Kvinnerstadagen. De hade inte varit där alls länge
eftersom att 2 av barnen grinat så fort de kom inärheten
av några djur. (Ni kan ju gissa vilka)
 hur mycket skreks de tror ni?

Sen hade de tillbringat resten av dagen ute vi lången
med kusinerna.
Tillkvälls mat gjorde jag hamburgare och efter att
Thella somnat mumsade vi andra på kräftor.
Vårt sista paket så nu blir de inge mer kräfätning
förens efter årets kräftfiske i augusti:(
 mums

Dagens inköp.

 Star warstidning.
 Söta skor
 Shorts till Oliwer
 Till mig
 Till Daniel

Söndag 30 maj.

Morsdag var de visst idag.
Jo då jag fick lite sovmorgon och ett extra
Jag älskar dig.

Sen hade vi tänkt åka till marieberg och kolla lite
och kanske ta en lunch eller fika där.
Men de blev ändrade planer då de ringde ett
par som var intresserade av Oliwers säng.
Så jag ringde snabbt efter bär hjälp.
Snälla Emma kom förbi för att hjälpa mig bära ner
sängen. Inte den lättaste uppgift att klara men vi
gjorde de, efter mycket svettandes och armkramp.
Oliwers skit tunga säng. bye bye

De som skulle köpa den sa att de skulle komma lite
efter 11. Fredde kom förbi med tjejerna så Emma fick
plugga lite. Och när han var här så hjälpte han Daniel
med att sätta upp vår nya tv i vardagsrummet.
 frukt häng.
 tv häng
 gympa häng

Sängköparna kom inte förens lite efter 13:30, men
vi fick den såld iallafall. Så nu sover skit ungen på
2 madrasser fram tills Daniel har byggt nya sängen.
 funkar ett tag iallafall.

När sängköparna åkt, hoppade vi in i bilen och
åkte till marieberg.
Vi var först i de nya elpryleaffärerna för att kolla
på en ny dammsugare till MIG.
Ja den var till mig, jag fick den i morsdagspresent.
 Snällt va??
Hade kanske hoppats på något roligare
men men vi behövde en sån så de fick bli de.
Tror allt vi behöver en ny elvist till farsdag;)
 Släpp ut oss vi lovar vara snälla.

Till kvällsmat gjorde vi pastasallad och hade en
lugn kväll hemma.
Barnen somnade ganska tidigt så Daniel och jag
såg en Beckfilm innan vi somnade.
 bokläsning i mammas säng.

Måndag 31 maj.

Idag var de joob som gällde för mig.
Eller de kommer var jobb hela veckan, tror
inte jag har mer än 1 praktikdag kvar under
dessa veckor som är kvar.:)

Jobbet stängde 16 idag eftersom de hade APT.
Jag som igentligen skulle ha jobbat till kl 18
stannade kvar tills sista barnen hade gått 16:30.
Jäktade iväg för att hämta hem Thella från dagis,
pratade med snälla Carin som erbjöd sig att ta med
Oliwer hem. (Han och hennes dotter var och lekte
hos Linus) Så jag slapp jäkta hem till honom, hur
skönt som helst. STORT tack Carin.

Till kvällsmat fick de bli soppa och rostbröd.
Ville få dem i säng ganska skapligt tänkte jag.
Båda barnen fick snällt hoppa i badet innan de
blev någon kvällsaga i mammas och pappas säng.
 syskonmys innan Joha blund kom.

Daniel jobbade till 20:00 och påvägen hem lämnade
han in bilen på lagning. Så de var tur för honom
att verkstan bara ligger rakt över gatan här.
Inte så långt att gå med andra ord.

Tisdag 1 juni.

Som sagt idag vara de oxå jobb.
Det blev en lite jäktigare morgon än vanligt.
Thella skulle ha med sig matsäck till dagis.
Så jag gjorde varm oboy som hon beställt och
en macka innan jag cyklade iväg till jobbet.

Daniel fick för ovanlighetens skull gå med Thella
till dagis och Oliwer cyklande.
Han hann med bussen upp på stan och hade sen
utbildning hela dagen.

Jag slutade 16 så jag hämtade hem barnen.
Lagom tills vi kom hem, gled han in med en
lagad bil:)

Oliwer som har tjatat om pannkakor ett xantal
dagar nu, fick äntligen sin önskan igenom.
Snäll som man är ställde jag mig och gjorde
pannkakor till hela familjen och några matlådor.

Efter sagan nu ikväll somnade faktiskt båda
barnen ganska fort.
 
 Titta vad fint hon ställer vällingflaskan
när hon har klart på kvällen.

Daniel åkte till Adde för att gå ut och gå lite.
Han kom bara hem och vände innan han åkte
till Nicklas istället.

Så nu ska jag gå och sova, börjar tidigt imorgon.
Jag öppnar 6:30 :o

Ha en bra dag kram



Kommentarer
lollo

vi är cokså bara lediga i 3 veckor =( 1 v ihop sen börjar jag jobba 91%... mn alltså jag trodde ni hade den tapeten i trappan!? har ni den där och i sovrummet? jättefin.. men du som brukar klaga på vårat rosa, hur kan daniel gå emd på det i sovrummet då??

2010-06-03 @ 18:38:02
URL: http://trollmammsis.blogspot.com/
sofia

Hoho! En uppdatering tack!!



:-) kramar Sofia

2010-06-06 @ 21:47:19
URL: http://blondinmama.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0