Skön söndag avklarad.

Ja som ni ser slår jag på stort och bloggar
2 dagar i rad. Måste ha feber, eller så är jag
bara ikap med alla mina  hemma sysslor, så
jag har tid att blogga.:)

Thella har sovit hela natten i våran säng,
å där av blev de inte allt för mycket sömn.
Hon är som en virvel vind i sängen börjar
bli lite smått oroligt för hur de ska gå när
hon får en större säng snart.
Hon kommer trilla ur var och varannan
timme.

Runt 7 imorse ville hon in i sin säng och
ha välling. Oliwer fick lite frukost mackor
framför tv:n i sitt rum.
( jaja jag vet jag är en dåligt mamma, men
de bjuder jag på idag och alla andra dagar)
Sen vaknade jag igen 9:30, gick för att kolla
till Thella men hon sov fortfarande.:0

Fick upp familjen och i dem lite ny frukost,
sen ringde Oliwers kompis Robin och undrade
om Oliwer ville leka.
Klart han ville, så jag cyklade med Oliwer hem 
till Robin. 

När jag kom hem fick jag ett bakryck igen.
Idag blev de drömtårta och en äppelpaj.

 
Daniel har försök få igång tv:n, blue ray:n och
alla högtalare. Vilket inte var de lättaste, så
tillslut gav han upp och ville åka och köpa en
ny grej som behövdes.

 Thella gjorde ALLT för att störa pappa.

Så vi packade in oss och allt skräp och pant
för att åka en snabbis till Coop i Lillån.
Sen fort iväg för att hämta hem Oliwer.

När vi kom stod han med underläppen ute och
nära till tårar. De visade sig att han hade haft
ont i ett öra hela tiden hemma hos Robin.
Men de hade han inte berätta för han ville inte
åka hem. Stackarn så när vi kom bröt han ihop
och ville hem på en gång.

Så fort vi kom hem bäddade han ner sig i våran
säng med lite näsdroppar och alvedon.
Jag ringde jourvårdcentralen och de tyckte att
vi skulle komma in för att kolla örat.
Fick en tid 18:30 så innan Daniel och Oliwer åkte
dit hann han sova lite och äta lite "mellis"
 tuffa killen med öron ont.

Undertiden Oliwer sov och Daniel var på Net on Net
gjorde Thella och jag 2 omgångar chokladbollar.
Hon ville bak och ta med något att bjuda sina
kompisar på sa hon i morse. Så de fick bli såna.
40 st borde räcka till några stycken, kanske till
och med grann avdelningen tomtebo kan få smaka:)
 

När de kom hem igen hade de med sig pizza och
en omgång pencillin till Oliwer.
3 gånger om dagen i 5 dagar ska han ta det nu.
Läkaren hade kollat lite snabbt i örat och sett
att de var en blödning på G.
Men nu sen han fick alvedonen kl 16 tycker jag inte
han har klagat något på örat. Feber har han inte heller
så vi får se hur vi gör med dagis i morgon.
Jag får ju åka och ge honom pencillin en gång
under dagen, om han nu ska dit.
Får se hur natten blir.

Thella och jag gick ut en sväng medans killarna
var iväg till vårdcentralen.


Först cyklade hon lite men sen skulle hon leka
på de lilla berget utanför oss.
Gissa vad hon lekte?
 jo då hon var DART VADER, vem annars:)

Nu ska jag gå ner och pröva äppelpajen som vi
glömt smaka, sen blir de något ett kapitel eller
två i boken jag läser.

 God natt på er.



Kommentarer
Malou

Usch då! Låter inget vidare kul för mosters älskling! :-( Jag lider verkligen med honom. Ge honom en krya på sig kram från mig!

2010-06-13 @ 22:40:35
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0