Veckorna de går så fort att jag inte hinner med.

Ja just nu går tiden sjuktfort och jag hinner banne
mig inte med.
Har massor att göra här hemma men orkar inte med
hälften ens:(

Insåg idag att de är precis 1 år sen vi var i Bulgarien,
vart har detta år tagit vägen igentligen??
Känns faktiskt som om de inte var alls länge sen vi
var där. Har ett kort som bakrund på datorn därifrån.
Det är Oliwer och Thella som plockar sten på stranden,
så himla gulliga och härliga. Längtar verkligen tillbaks
varje gång man ser de.
Nå ja nog om de, de var väl min första och sista
utlandsresa i detta liv. Kostar lite pengar att åka
på sånt där och just nu växer pengaträdet lite dåligt.

Tillbaka till verkligheten och vardagslivet hos
familjen Widén.
Förra veckan hände de inte allt för mycket men
helgen var dessto roligare.
Här kommer en snabbrepris.

Onsdag 2 juni.

Var vikarie idag så jag började redan kl 06:30.
Kom till jobbet redan 20 över och gick in och
öppnade upp som jag alltid gör. Men idag när jag
kom in i matsalen var alltandörren öppen.
Gissa om jag höll på att skita på mig, ringde hem
till Daniel som snällt fick vara med mig i luren tills
jag letat igenom hela huset och stängt dörren igen.
Shit vad obehagligt de var, nästa personal kom
vid 7 så de 40 minutrarna var de längsta i hela mitt liv.

Oliwers kompis Oscar följde med honom hem efter
dagis idag. De lekte medans jag bakade frallor, Thella
och Daniel städade lite här hemma.
 Cooling
 Thella plockade lite på sitt rum
 Killarna krigade i hallen

Torsdag 3 juni.

Thella väntar på frukostvällingen.
 Oliwer spelade hellre datan än att gå till dagis.

Idag var jag oxå vikarie så de var min tur att
stänga förskolan. Hade sån tur att de var ett barn
som skulle gå hem kl 18:)
Eftersom Daniel jobbade fick barnen vara kvar
på sitt dagis tills jag hade slutat.
Kom väl ifrån deras 18:10 kanske, sen var de
bara att traska hem och fixa med lite kvällsmat.

Barnen har iallafall börjat somna lite bättre på
kvällarna. Om man tar och läser för dem i våran
säng och sen lägger i dem i sina, så somnar de
ganska fort.

Fredag 4 juni

Ännu en vikariedag för mig, och till min stora
lycka åkte jag på 3e stängnings Fredagen på
1 månad.:)
Tja de gick rätt bra kom iväg rätt fort denna
Fredag så jag ska inte klaga, plus att de blir
bra med pengar.

Ja på tal om pengar har jag inte fått någon
lön denna månad,(mina papper hade tydligen
kommit bort) så skattepengarna får
mer än gärna komma snart.

När jag kom hem från jobbet hade Daniel
städat här hemma. Så duktig så, konstigt
att karlar ALLTID måste få beröm när de gjort
något i hemmet.
Sen tittade bästaste Kristin med familj in en
sväng, de hade vägarna förbi och ett besök
av den trevliga familjen tackar man inte nej till.
Snälla som de var hjälpte de Daniel att flytta över
grillen till baksidan.
Sen började Daniel och Morgan bygga ihop den.
 Josefin plutt som snart blir 1 år.
 2 händiga karlar och en bustjej.
 Många delar var de.....

En liten stund innan Smålandsgästerna kom
åkte de hem, får bli till att bjuda dem på grillat
en annan dag som tack för hjälpen.
 Oliwer och Thella väntade på
gästerna i slottet.
 Våra gullisar.

Runt 18:30 rullade Malous bil in på gården.
Så kul att se dem, var ett tag sen sist.
De packade in sina grejer sen åkte Daniel och
Emil iväg för att köpa hem lite mat.
Kvällen avslutades med kortspel och tv tittande.

Lördag 5 juni

 God morgon på er.

Söta Winnsan hittade Oliwer utklädningskläder
och ville genast pröva.
 lite utelek i de fina vädret.

Daniel åkte iväg och jobbade, Oliwer åkte på
kalas och Mamma, Malou, Thella och jag åkte
ut till marieberg för lite shopping.
Jag hittade lite till Thella och Oliwer.
När vi kom hem packade vi upp våra fynd
och jag ville att Thella skulle pröva sitt, men
hon la iställe ut de på golvet och ville att jag
skulle ta kort på de till bloggen.
Haha fasen vad söt hon är, snacka om att hon
vet vad mamma brukar göra.:)
 Thella tog kort på sina kläder.

Lite innan 18 packade vi in oss i bilarna och åkte
upp på stan. Hade bokat bort på Den grekiskakolgrillsbaren
till 18:15. Mamma och pappa firade bröllopsdag och Lasse
och Maggan hade firat samma sak i veckan.

GRATTIS PÅ BRÖLLOPSDAGEN
VÄRLDENS BÄSTA FÖRÄLDRAR (straxt efter mig själv)

 Winnsan med pappa Emil
 Malou, Oliwer och Maggan väntade på maten.
 Efterrätt.
 Mätta och belåtna
 Ge mig brödet mamma.

När maten var uppäten och vi kunde rulla ut
så åkte vi hem till oss för att dricka lite kaffe
och prata lite.
Sen slappade vi i tvsoffan resten av kvällen.

Söndag 6 juni.

 Buskusinerna säger GOD MORGON

Hurra för Sverige!!!
Ja de var väl ungefär så mycket som jag
märkte av den dagen. Med andra ord inget alls.

Dagen tillbringade jag i tvättstugan och vid
spisen. Gästerna fick i sig lite grillat från
"vår" nya urläckra super grill innan de åkte
hem igen.
 Kolla in skönheten.
 sötisen.

Daniels kompis Jonte kom förbi med sitt
gamla tvspel ett Playstation 2 som Oliwer
fick köpa av honom för 300:-
Gissa om han var lycklig då pöjken.
 1, 2, 300:- försvann ur plånboken.
 Emil hjälpte Oliwer koppla in de,
MEN som tack för hjälpen hade Oliwer fått klia honom
hela vägen till marieberg och halva hem.
Det är hårt att be om hjälp:)

 Sommar söta Thella bus
 Kolla in fikastilen, ska man sitta så?

På kvällen var jag helt slut så jag la mig
redan kl 22. Fast de tog jättelång tid innan
jag somnade.

Måndag 7 juni

Oj vad tidigt klockan ringde i morse.
Jag började redan 6:30, fast jag kom i tid
och var trött hela dagen sen.

Efter jobbet möte jag upp resten av familjen
på barnens dagis. Där efter åkte vi upp på stan
för att kolla present till alla som envisas med
att fylla 30 denna veckan.
Hittade tyvärr inget:(, men de blev ett besök
på Locus och en pizza till kvällsmat.

Tisdag 8 juni.

GRATTIS EMMA PÅ 31 ÅRSDAGEN


GRATTIS EVA PÅ 30 ÅRSDAGEN.


Hoppas eran dag varit bra.
Många grattis kramar från Familjen Widén.

Ja de var bara att gå upp tidigt i morse igen.
Jag började 7 och slutade 15.
Efter jobbet cyklade jag upp på stan för att
köpa de sista till Thellas fröknars sommarpresent.
Sen svängde jag in och köpte en blomma till Emma.
Hämtade upp familjen hemma och åkte sen till henne
för lite firande och fika.
Innan vi åkte var Thella tvungen att byta kläder,
för jäklar så hon såg ut idag.
 hur lyckad de?

Vi sjöng för Emma och fikade sen lite, innan
Emmas svärföräldrar tittade förbi med en
smörgåstårta som vi oxå åt lite av.
 Emma med tjejerna
 fikasugna gäster
 mums
 Amilia och Majas farmor
hjälpte barnen med hopprep.

Vi kom inte hem förens runt 18:30 då hoppade
barnen i sina sovkläder och Daniel läste för dem
och fick dem att somna.

Jag roade mig med att prata i telefon med alla
goa tjejer jag inte pratat med på evigheter.
Sen gjorde jag iordning fröknarnas och "mattanterna"
sommarpresenter till barnens dagis.

Resten av kvällen har jag suttit framför datorn,
men nu väntar sängen för imorgon börjar
jag redan 6:30 igen.

Ha en fortsatt bra vecka så hörs vi kanske
snart igen.








Kommentarer
emma

Fattar inte heller att det var ett år sen vi var i bulgarien , men det är klart att du ska utomland mera nästa gång behöver ni ju inte ta sprutor eller fixa pass och man kan ju åka till ett billigare hotell :) men mysigt var det. Tack så jättemycket för igår, det var jättemysigt att få fira sin födelsedag med er kram på er

2010-06-09 @ 09:59:36
Cissi

Tiden går läskigt fort ibland...

2010-06-09 @ 12:34:14
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Cissi

sv: Absolut, det blir tredje året i rad som vi kör samma rutt, Vimmerby och sen vidare till Öland mys :)

2010-06-09 @ 20:10:39
URL: http://cissileandersson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0