ja å resten av veckan har gått i väldans fart.

hinner ju knappt med mig själv eller hemmet.

Lär väl få sätta igång på direkten om jag ska
bli färdig i dag men denna uppdatering.

Onsdag 10 mars.

Idag skulle Tessan ha fyllt 29 år, så lite
tårar fälldes allt för henne under dagen :(
Saknar henne verkligen.

Som vanligt var jag några timmar på jobbet.
Veckan fortsatte vara lugn då vi knappt har
några barn på förskolan. Alla verkar åkt på
någon elak förkylnings bacil.

Efter jobbet var man och barn å hämtade upp
mig. Sen åkte vi hem för att lämna över barnen
till svärföräldrarna en stund.
Daniel och jag skulle få åka och storhandla själva,
till Oliwers kalas.
Å jäklar vad de handlades, har inte haft så välfylld
kundvagn i en matbutik innan. I ullared är de ju inte
svårt att få en sån, men Willys?? ja de gick visst där oxå.
 läste lite i väntan på att Daniel
skulle bli klar så vi kunde åka och handla.

Resten av kvällen gick av bara farten vi var inte
hemma förens närmare 19. Då var de bara att bädda ner
barnen och säga godnatt.

Torsdag 11 mars

Började redan kl 7 imorse så de fick bli cykel till jobbet idag.
Barn antalet fortsatte vara lågt, så de var rätt lugnt idag oxå.
När jag kom hem runt 3 tiden, hoppade vi inte i bilen för att
hämta hem barnen från dagis.
Oliwer skulle ta sin 6 års spruta 20 över 4 så vi åkte
till Malins bageri och köpte en fikabulle som vi fikade
på i bilen. :)
 gott med fika.

Att ta sprutan de är ett kapitel i sej, jag fick den stora
äran att följa med Oliwer in.
Han var ett nervrak innan vi ens kom in, Oliwer är
super rädd för sprutor så de är inte de lättaste
att få med honom.
Hur som helst så satt jag på stolen brevid och
höll om honom samtidigt som den super duktiga
sjuksköterskan skulle plåga honom.
Ojojoj vad han skrek, tur vi hade fått en eftermiddags
tid då de inte fanns några mer i väntrummet.
Stackarn led verkligen med honom.
Frågade oxå sköterskan om man kunde få några
biverkningar av den, men de skulle man inte få.
Inte ens ont i armen. Vilket var skönt att höra.

När vi kom hem igen var de dags att röja upp lite
här hemma. Oliwer skulle ha kalas på lördagen så
de var bara att sätta igång. Jag bäddade rent alla
sängar och dammade av hemmet.
 inte så lätt med en envis 2 åring
som vägrade flytta på sig. Fick rulla henne emellan
sidorna när jag bäddade rent.

Sen somnade jag gött på kvällen.

Fredag 12 mars.

Började inte förens halv 9 idag, så de blev en
promenad till jobbet. Hade med lite fika till
"tanterna" oxå, för de var min tur att fixa
fredagsfikat.

 god morgon mamma.
 ont i armen
 gott med smörgås

Daniel jobbade till 20:00 så de var min tur att
hämta hem barnen. När jag kom till dagis mötes
jag av en hängig och frusen Oliwer.
Fröknarna sa att han varit hängig hela dagen, men
ingen feber så de ville inte ringa efter mig.
Han var blek och hade ont i arm och huvud sa han.
 Thella tjurade lite innan vi kunde
gå hem från dagis, hon fick inte som hon ville.
Och då måste man tjura lite innan de går över.

När vi kom hem kollade vi febern och de var inget.
Men han låg bara i soffan och kolla på tv:n resten av
dagen.
Blev lite nervös att vi inte skulle kunna ha kalaset,
men han ville minsann ha de så vi höll tummarna för
att febern inte skulle komma.
Hängig måste han varit för han somnade nästan under
barda och Let´s dance fick jag titta på själv tills Daniel
kom hem.
 God natt.

Lördag 13 mars.

Under natten sov han jätte oroligt och hade nog feber,
men på morgonen vaknade han hur pigg som helst.
Visst han hade ont i armen och jäklar vilket blåmärke
han hade runt hålet. Han var röd/blå och svullen.
Inte konstigt han hade ont stackarn.

 dags att göra godispåsarna.
 å när kommer kompisarna??

Kl 11 kom kalaskompisarna, 8 killar röjde sen runt
i 2 timmar. Måste faktiskt säga att de gick väldigt bra.
Trodde de skulle vara jobbigare, men de roade sig själva
och alla verkade få vara med. De körde star warskrig, gympa,
dansuppvisning och annat skoj.

Paketöppningen.
  
 en massa roliga presenter blev de.

Efter paket öppningen blev de korv med bröd.
Tallrikarna och muggarna blev en hit.
Roliga Neo ville inte smutsa ner sin så han la en servett
över och åt på den istället. Haha ja han är för go den killen.
Synd bara att han glömde ta med sig grejerna hem, men
tyckte så synd om honom så jag sparade grejerna och åkte
förbi med dem senare på eftermiddagen.
 
 även mannen fick i sige en korv.

Med mat i magarna röjde de lite till melodifestivals
skivan. Eriks låt spelades nog ett x antal gånger.
 
 hmm vet inte vad de gör här?

Fika hann de oxå få i sig innan de blev skattjakt som
avslutning på kalaset.
Alla barn fick varsin pusselbit och när de lagt pusslet
kunde de se vart skatten var. På med ytterkläderna och
ut i snön för att gräva fram den.
Så de blev allt en godispåse oxå. Vilket lycka, dagen var
räddad :)
 muffins och bulle gick ner utan problem.
  blås
 hmmm hur ska bitarna ligga nu då?
 kom igen här åt ska vi
 gräv gräv gräv
 ja kämpa nu grabbar vi andra tittar bara på.
 yippi vi hittade den.

När alla barn gått hem röjde vi upp lite och Daniel hjälpte
Oliwer bygga ihop lite nya leksaker.
Thella kom hem från farmor och farfar, så hon ville
oxå ha lite kalastårta.

Innan nästa gäster kom åkte vi till mariebergs godislager
och fyllde på godisförrådet.

Vid halv 4 tiden tittade Elle, Tias och Emmy in på ett kort
men super trevligt besök.
 Tias och Emmy var leksugna.

Vi åt tacos och såg på när barnen lekte och dansade.
  
 lekfarbrorn höll igån barnen
snälla pappa dansa du oxå...
 vilka duktiga dansare.

Självklart hamnade vi i soffan när melodifestivalen
började. Vet inte riktigt vad jag ska säga om vinnaren.
Låten och hennes röst är ju bara sååå bra. Men jag tror
inte vi har någon chans i Norge tyvärr.
 mys
"tjockis" Elle.
 Emmy snodde maten från dockan.
 Thella dansade till musiken på tv:n.
 Oliwer gav upp innan sista rösterna var räknade.
 men Thella gav järnet en stund till.
 Hej då ses snart igen hoppas vi.

Vid 22:00 tiden åkte Elle med familj vidare hem,
vi bäddade ner våra trött barn och själv somnade jag
av ren utmatning. Shit var helt slut efter denna dag.
Plus att jag fick skit ont i magen efter tacosen,
hade värsta magknipen och fick inte ut något.

Sen har jag sovit halv dåligt hela natten, vid 2 tiden
kom en ledsen Thella in till oss. Så resten av natten
har man delat säng med en orkan.

Söndag 14 mars.

Runt 6 imorse var de dags att gå på toa sen blev
jag sittandes där fram till 8 tiden. Jäklar vilka kramper
jag hade. Fy fattar inte varför, om maten var dålig
borde väl fler än jag ha ont i magen.?

Somnade om i Oliwers säng och sov sen till och från fram
till familjen kom och väckte mig vid 10 tiden.
Då var de sidbyte för mannen och mig, han hade heller
inte sovit något bra under natten.
 Oliwer och Thella byggde med lego.

Kom på att vi hade tvättstugan hela dagen, så jag
tvingade på mig lite kläder och gick ut för att
strycka oss. Men de fanns inte en ända liten sketen
tvätt tid i veckan eller nästa helg som passade oss.
Så de var bara att bita ihop och börja tvätta.

Så idag har jag gått emellan toan och tvättstugan.
Jag mår inge illa men som sagt magen har gått i strejk.

 en trött Thella efter sin lunchlur.

När Thella och jag gick till tvättstugan så kom de
en ambulans och gick in till en granne lite längre
bort. Gillar inte sånt, helst inte när de var hos en
barnfamilj. Hoppas inte de hänt något allvarligt.

Oliwer lekte en sväng med Noel och nu ikväll
var han iväg på gympan.
Som avslutning på dagen blev de stora badar/
duschar kvällen. Ny tvättat hår och rena emellan tårna
är barnen nu. Redo för en ny hård vecka på dagis. :)

Tog några kort på Oliwers arm för att ni skulle få se
hur stackarn ser ut. Men de blev inte så bra.
Ni ser iallafall att han är röd och lite svullen.
 

Nästa helg kommer mamma, pappa, Pontus och kusin
Tim. De ska bli skoj. Är ju 1 år sen Pontus och Tim var
här. Å då var de ingen snö för han hjälpte oss med
studsmattan då, nu ser man den knappt under snön.

Nu mina vänner ska jag ta min mage och försöka
sova några timmar för imorgon är de jobb redan
kl 7 på morgonen.
Tänkte försöka gå till jobbet så de blir till att
traska iväg runt halv 7.
Oj vad tidigt de blev, kanske blir cykel ändå.

God natt på er.



Kommentarer
Malou

Vilka söta skor hon hade Thella till pyjamasen. :-)

2010-03-15 @ 07:17:37
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/
Elle

Tack för en trevlig kväll, borde ses mycket oftare. Synd bara att jag pajade de få kort jag var med på, hur kan man lyckas blunda varje gång nån tar ett kort???? :-) Kramar

2010-03-15 @ 20:16:54
lollo

har ni satt den tapeten i sovrumet med? den sitter i trappen också va?? vad läser du för spännande??

2010-03-16 @ 09:18:16
URL: http://trollmammsis.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0