Ligger efter som vanligt.

Men jag lovar att göra ett ryck igen.
Kanske inte ska lova för mycket, för
på Torsdag morgon drar vi till Hultan
som de ser ut just nu. Så då blir de blogg-
uppehåll på några dagar igen.

Men nu kör vi.

Fredag 26 mars.

Halv 8 var jag på "jobbet" idag var det
min första praktikdag på väldans länge.
Tyvärr hade jag ont i hals, huvud och mådde
inte alls så bra som jag hade hoppas på.
Men några timmar kämpade jag på iallafall.

När jag kom hem gjorde vi oss iordning för
en dejt med Mora träsk.
Thella fick stanna hemma med farmor och farfar,
goa Amilia följde med oss istället.
50 minuter gick väldans fort men roligt var de.
Kul att se hur alla barnen gillade de, de dansade
och sjöng med som aldrig förr. För att inte tala
om alla föräldrar som var minst lika förtjusta.

 Mora träsk rockar fett:)
 Amilia, Tuva K och Oliwer.
 I ett hus vid skogen slut.....
 räck mig handen din.

Oliwer fick de lite hett om öronen en stund.
En tjej från hans dagis grupp kom och satte
sig en liten bit ifrån oss. Och hon är 3-4 år tror
jag. Till saken hör att hon är en aning förtjust i
honom. Vilket både hennes mamma och dagis
fröknarna berättat mycket om.
Så iallafall efter en stund kom hennes mamma
fram och frågade om hon fick stå brevid Oliwer.
För hon hade tydligen bara titta på honom och inte
på Mora träskarna :)
Haha så när de senare sjöng räck mig handen din,
fick han 2 tjejer att hålla i. Och han verkade inte lida.

 i kön till autografen
 klart man ska ha en sån.

Resten av hemfärden var mycket snopp,
snippa och tutt snacka. Kanske inte så himla mycket
från Daniel och mig, men de 2 yngre resenärerna
hade rätt roligt åt de.
Amilia hade till och med frågat sin pappa när hon
kom hem om han kunde kasta lasso med sin snopp.
Hahaha Mora träsk är väl bara för bra.......

Kvällen avslutade vi med lite kvälls mat hemma
hos farmor och farfar. Sen gick vi hem för att kolla
på Let´s dance finalen. Men jag somnade i sängen
vid halv 10 och barnen runt 10. Så Daniel fick en
roligt fredagskväll.

Lördag 27 mars.

Efter frulle och lite present letande på datorn
tog jag med mig barnen upp på stan för att
fortsätta jakten.
Gick inte så där himla bra, då de vi var ute efter
inte fanns. Så de fick bli en biljett till Metallsvenskan
här i Örebro den 8 Maj.

Oliwer övade på att skriva
Alfabetet och Thella härmade efter.

Så fort vi kom hem från stan var de till att
skynda sig att få till lite lunch för sen skulle
Oliwers kompis Viggo komma.
Grabbarna hann med mycket på 4 timmar.
De spela dator, såg en film med popcornmys,
och lekte star wars (vad annars)
 

Undertiden bakade Thella och jag en drömtårta
och en vanlig tårta.
Thella gjorde nästan hela tårtan själv med lite
övervakning av mig. Å jäklar vad bra den blev.
Har aldrig lyckas få den så luftig och fin.
 blivande bagare kanske?
 kolla storleken, min brukar bli platt
Daniel kom hem runt 17:30-18 vi var ute och
lekte medans vi väntade på att han skulle komma
hem. Sen var de bara att gå in och fixa kvällsmaten.
 cyklarna fram och pulkorna bort.

 lördagmys i soffan.

Farmor kom förbi med nya regnkläder till barnen.
Thella fick ett i flecce och Oliwer ett utan.
Thellas var perfekt, men Oliwers måste vi byta.
 snyggt eller hur.

När barnen somnat kollade vi på New Moon,
blev inte så där jätte imponerad men visst den
var bra.

Söndag 28 mars.

Grattis mannen och Ett STORT grattis till
Sara Böris på din födelsedag.

Morgonen började med att vi sjöng för
födelsedagsbarnen.
 klart BÅDA ska hålla i paketet.
 Hurra hurra hurra.
 tror present var helt ok.

Sen sprang dess emellan tvättstugan och hemmet.
De skulle tvättas, städas och fixas inför kalaset.

 vad nu varför en dörr?

 ah de fanns några bakom dörren.

Som present fick han oxå att vi skulle äta på
Coco Thai, så de blev lite jäktigt men gott var de.
Och barnen skötte sig jätte bra vilket förvånade oss.
Men någon gång ska ju de inträffa de oxå.:)
 mumsigt med bläckfisk och kyckling.
 pöss på dig.

Trots att magarna var proppfulla fick vi
allt ner lite efterrätt oxå.
  

Den snälla kocken och ägarna bjöd på glassen
och de tackar man ju inte nej till.
Himla trevlig personal och alltid lika glada.
Vi äter där rätt ofta så kocken känner alltid
igen oss på beställningen.


Tack för god mat och efterrätt vi kommer snart igen.
(Elefanten frös om ni undrar så han fick låna Thellas kläder.)

När vi kom hem var de bara att sätta igång med nästa
kalas. Daniels föräldrar, syster Nina med killar och Kusin
Fredde med familj kom på fika.
 Ninas present gick hem.
Av sina föräldrar fick han ett bidrag till toastolen
på nya toan nere.

 Thellas otroligt goda tårta.
 Min drömtårta men resten
kom snälla svärmor med.

 Kusin häng i köket.
 Tjej häng i soffan
 fika häng i vardagsrummet

Födelsedagsbarnen fortsatt att fira sin dag
i fotöljen med Fredde och varsin öl.
Så jag tror han tyckte dagen var helt ok,
synd bara att filmen vi avslutade kväll med
var skit kass. Kommer inte ens ihåg vad de
hette. Var den senaste med han Adam Sandler.
Inte värd att se iallafall.

Måndag 29 mars.

Under natten har båda barnen hostat och Oliwer
har även haft 40 graders feber.
Så idag var de bara jag som gick iväg till jobbet.
Barnen fick snäll stanna hemma hos Daniel.

Jag kom hem vid halv 5 tiden och då var båda
barnen rätt sega och trötta.
Så de blev en slapp dag här hemma med tvätt
vikning och en ny laddning av tvätt i maskinen.
Thella har sån hosta att hon kräks emellanåt.

Båda barnen somnade runt halv 8, men sen vaknade
Thella av sin hosta lagom tills CSI började.
Så hon gjorde Daniel och mig sällis i tvsoffan.
Efter CSI såg vi  2012 och även den skulle hon se.

Nu vid halv 1 allts 00:30 så vaknade Oliwer och
kräktes. Han gör alltid de när han har över 40
graders feber. Så just nu ligger Daniel inne hos
honom och jag sitter här medans jag väntar in
att Thella ska somna. Hon ligger och hostar på
sitt rum. Filmen hann vi inte se klart, hade kanske
10 minuter kvar på den. Men då vaknde ju Oliwer
så de får bli att se klart de imorgon.

Nepp de var allt för mig. Hör och ses en annan dag.
Måste sova lite nu, börjar 7:30 imorgon.
Hade tänkt gå men de kommer jag ALDRIG orka så
de lär nog bli cykel imorgon med.

 God natt



Kommentarer
Jessie

Åååå Mora Träsk. Dom är stora favoriter här hemma oxå men inte vill de spela här i närheten inte... Superfin tårta lilltjejen bakat me förresten =).

2010-03-30 @ 06:47:32
Malou

Vilken tjejtjusare han är den där Oliwer. :-)

Hur gjorde du den rulltårtan? Vill också göra den!

Usch vad sjuka ni är. Bli friska nu så ni kan komma ner hit.

2010-03-30 @ 07:29:59
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0