Måndag och en ny vecka har börjat.

Ja som ni kanske räknat ut blev de cykel till
jobbet för mig idag. Var super trött när jag vaknade
10 över 6. Fick på mig kläderna och hann till och med
ut till tvättstugan för att plocka ihop vår tvätt i
torkrummet.

Idag var hela barna skaran tillbaks till förskolan,
nej oxå vissa var lediga. Men 11 av 15 var de iallafall.

Jag slutade 15 så efter de gick jag hem med cykeln,
de var livsfarligt att cykla då de var skit svårt att
ta sig fram i snöslasket.

När jag kom hem fanns inte en kotte hemma.
Man och barn var spårlöst försvunna.
Men efter lite sökande märkte jag att hans
födelsedags presenter som han skulle byta inte var
kvar hemma. Så då räknade jag ut att de nog var
och byte dem. Å mycket riktigt.

Detta var vad han kom hem med istället.
 såklart

Jag städade av nedervåningen, tömde och
fyllde på diskmaskinen och började med
ett gäng pannkakor.

Insåg när man och barn kom hem att jag hade
gjort rätt mycket smett, så Thella ringde och
bjöd över Emma med familj på pannkakor.
Och de var inte sena att tacka nej, så de
blev pannkaks kalas idag.

Som tack för pannkakorna fick Emma hjälpa
mig att färga håret, så nu ser jag lite bättre ut.
Måste bara ta tag i att beställa en frissa tid snart.
Kanske skulle passa på nu i helgen när mamma och
pappa kommer.

Nepp nu ska jag se familjen annorlunda, Daniel
och Oliwer får jag väl inte i säng en på en stund då
de provleker med de nya star wars leksakerna.
 stör ej vi leker

God natt på er.


Kommentarer
lollo

smett?? jonas gjorde också pannkakor igår =)

2010-03-16 @ 09:15:50
URL: http://trollmammsis.blogspot.com/
sofia

Och så vill vi ha en blogguppdatering,tack:-)

Kram,kram

2010-03-19 @ 19:37:35
URL: http://www.blondinmama.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0