Näsblod och ett besök på akuten.

Så kan man summera Daniel och Thellas måndag.
Ja för Oliwer var på dagis och jag på jobbet,
så vi fick följa de hela över telefon och mms.

Oj så här var de.
I måndags gick jag iväg till jobbet som vanligt.
Man och barn var hemma för att senare åka till
jobb och dagis de med.

Men kl 10 fick jag ett mms från Daniel.

Oliwer sprang om Thella i trappen
för SISTA gången.

En stund ringde han och berättade att hon
trillat och slagit i ansiktet i trappen.
Som tur var på vägen upp och inte ner.
Oliwer som inte gillar att gå sist, hade försökt
tränga sig före och råkat knuffat till henne.

Pluttan hon hade varit jätte duktig när han försökte
sanera ansiktet.
Vi kom fram till att han skulle ringa sjukvårds-
upplysningen för hon hade tydligen slagit i med
en väldans smäll.

Efter några timmar utan att ha fått tag på Daniel
fick jag nästa MMS.

Thella på akuten.

Ja de var de ända han skickade tror ni man
blev orolig. Sen hörde jag inget mer på flera
timmar.
Lite efter 3 ringde Daniel och sa att de var utskrivna.
Allt var ok de var "bara" brosket i näsan som hade
fått sig en smäll. Sen skulle vi ha henne under uppsyn
resten av dagen, så de inte var någon hjärnskakning.
Thella och Daniel åkte och köpte en pizza eftersom de
inte ätit någon sen 9 på morgonen.

 snälla pizza bagaren bjöd på en klubba.
 lilla näsan

Jag skulle ha slutat 17:30 men en snäll arbetskollega
stängde istället för mig. Så jag kunde hämta hem
Oliwer lite tidigare, utan att Daniel behövde släpa
med sig Thella ut igen.

Oliwer tyckte de var lite jobbigt att prata om de som
hade hänt, men han förstod att han inte får stressa
i trappan mer. Hoppas bara han kommer ihåg de
resten av veckan oxå.
 vår 6 åring som INTE kan gå.

Till kvällsmat gjorde barnen och jag hamburgare
med mos och pommes.
Oliwer fick i sig 2 och Thella 1.
 
 

Efter kvällsmaten läste jag för barnen i våran säng.
Vi ville att Thella skulle sova brevid oss i natt så vi
skulle kunna ha lite koll på henne.
Tror ni hon ville de, nej då hon bad om att få ligga
i sin säng. Hur många barn gör de??

De hela slutade med att jag somnade kl 20:00 och
barnen gick ut till Daniel för att sen få gå och sova
i sina egna sängar.
Daniel försökte få liv i mig när CSI började vid 21:00
men jag var bara uppe en snabbis på toa, sen somnade
jag om igen.

Tisdag 23 mars

Sov sen hela natten och vaknade inte förens klockan
ringde vid 20 i 7. Var fortfarande super trött och
hade ont i hals och huvud.
Men de vara bara att klä på sig och traska iväg till
jobbet. 7:30-16 jobbade jag idag.

Så fort jag kom hem blev de till att laga lite kvällsmat.
Idag bidde de fläskpannkaka till Oliwers glädje.
Han fick i sig 3 bitar medans Thella inte ens rörde
maten. Hon nöjde sig med lite välling innan sänggången.
Tror hon var alldeles för trött för mat, för hon somnade
på en gång när hon la sig.

 vad händer här då?
 hjälper till att skala morot.

Nepp nu ska jag bädda ner mig i sängen för snart
börjar DHW. Sen kommer jag krama kudden hårt
för imorgon börjar jag redan kl 7.
God natt på er .

 god natt kram från Oliwer.



Kommentarer
Kaisa

Lilla skruttan...

Ja det är märkligt att de inte gör sig mer illa än vad de gör. Gick det bra med näsan? Klagade hon på att den gjorde ont?



Kram..

2010-03-23 @ 21:23:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0