Öppning,melodifestival och kalas avklarat.

Ingen rast och vila här inte. De går i ett.
Sånt är trevligt men fy bubblan vad trött man blir.

Som vanligt är de ett tag sen jag skrev sist.
Så de får la bli en snabb genomgång på dagarna
som gått.

Torsdag 4 mars

Jag började kl 7 så när jag gick sova alla
utom Oliwer. Sen jobbade jag fram tills kl
kvart över 3. Cyklade iväg för att hämta hem
barnen. Fick med oss ett extra barn idag.

När jag hämtade Oliwer frågade han om han
fick ta med sig någon kompis hem, och de fick
han. Så 5 grabbar ställde sig på led brevid honom
och väntade på att han skulle säga deras namn.
Innan han valde sa han att de som han inte valde
nu, fick inte bli arga eller ledsan på honom.
För de kanske kan följa med hem en annan dag.
Ja han är ju bra klok min son.

Sen gick vi för att hämta hem Thella oxå.
Promenaden hem tog 1 timme och ALLA
snöhögar blev testade.
 många högar blev de.

Efter en glass blev de lite lek innan de var dags
för Simon att gå hem.
 Thella övervakade leken.
 Matade sin docka gjorde hon oxå.

Efter kvällsmat och läggningsrutiner hoppade jag
själv i säng rätt tidigt. Jag skulle börja redan kl 6
på fredags morgonen. :o

Fredag 5 mars.

Klockan ringde 5 över 5. Huuu vad tidigt de var.
Vågade inte ligga kvar i sängen och snozza utan
klev upp på en gång. Sen vid halv 6 hoppade jag
på cykeln. Var framme vid jobbet kvart i 6.

Ja sen jobbade jag fram tills halv 1.
Cyklade hem till min familj för att kolla vad de
hade för sig. Oliwer och Daniel satt framför tv:n
och kollade på star wars film. Thella låg och sov.
  våra godingar

Efter att vi gjort oss iordning åkte vi ut till marieberg
en sväng för att fika och kolla lite i affärerna.
 semla vad gott
 egen fika bulle.

Sen fick vi bråttom hem för kvart över 6 skulle
svärmor skjusa Oliwer och mig till genrepet för
andra chansen.
Vi blev lite sena men 20 i 7 var vi på plats i arenan.
Stämningen var på topp och Oliwer tyckte de var
super skoj. Men efter 3 låtar var han super trött och
undrade när de var slut.
Stackarn har klarar verkligen inte av att de ska
hända något utöver de vanliga.
De var ju som när han fyllde år, då vaknade han redan
kl 4. Idag när han visst att han skulle på melodifestivalen
hade han vaknat runt 6-halv 7. Eller om de var halv 6
minns inte vad Daniel sa.
Ja hur som helst var han helt färdig, men med lite godis
och bra musik så kom han igång igen.
 tja så tokiga platser hade vi inte.
 publikhavet :)
 Måns i öppnings numret.

Svärmor hämte upp oss kvart i 10 igen, sen var
de bara att åka hem och ta en macka innan sängen
kallade.

Lördag 6 mars.

Eftersom Daniel jobbade idag, så hade jag i ett
svagt ögonblick lovat honom sovmorgon.
Fy så jobbigt de var att gå upp halv 7 när Thella
tyckte de var morgon.

Malou skickade mms bilder på barnen idag, de
var visst med i Vimmerby tidningen där hemma.
 pluttan
 plutten

Var en bild till där Oliwer och Winnie var med, Thella
skulle oxå ha varit med men de på tidningen tyckte
nog inte hon passa in för de hade klippt bort henne. :(
kusinerna

Daniel åkte till jobbet runt 10, sen ringde Oliwers
kompis Oskar för att fråga om de skulle leka.
Så han kom över på lite lek. Medans grabbarna lekte
bakade jag en sockerkaka till morgondagens fika gäster.
 sovtajm
 star warslek som vanligt

Innan Oskar gick hem hann vi leka lite ute i de fina vädret.
Vi var ute och lekte mera efter att han åkt.
Solen lyste och de var inte särskillt kallt, så de var perfekt
lekväder i snön.
 Thella har oxå lärt sig klättra i snöhögarna.
 Thella snodde Oliwers starwars grejer.
 egna prinsess skor

Daniel kom hem runt halv 5 och Fredde, Emma och
barnen tittade in vid 6 tiden.
Då stack killarna iväg för att köpa lite mat.
Och vi tjejer passade på att prata lite skit medans
barnen lekte och hade skoj.
  
Tog kort på Amilias fina hår, då ville Thella att jag
skulle ta på hennes oxå. Vilket jag självklart gjorde.
 
Sen åt vi god mat och kollade på melodifestivalen.
Tyckte nog allt att rätt låtar gick vidare, fast jag
gillade Neos och Kalle bra oxå.
 barnen dansade med.
och väntade spänt på resltatet.

Fam Eriksson/Karlsson åkte hem runt 22:00, då
la jag mig med båda barnen i vår säng.
Lite efter 23 kom Daniel in och väckte mig, flyttade
över barnen till sina sängar och kröp sen ner i min
egna säng igen. Var helt slut så sova var precis
vad min kropp behövde.

Söndag 7 mars.

Idag var de min sovmorgon så när Thella vaknade
lite innan 7 vände jag bara på mig igen:)
Vaknade sen lite till och från men kvart över 9
gick jag upp och la mig i ett bad istället.
Perfekt början på dagen.

Daniel åkte iväg och handladet lite till fikat vi
skulle bjuda på idag. Jag la Thella och städade
upp lite här hemma.
Innan gästerna kom bakade jag klart "tårtan" jag
började på igår.

Kl 13 kom Yvonne, Gunnar, Hanna, Simon och lilla Johan.
Efter en stund kom Emma, Fredde, Amilia och Maja.
 å paket till mig...
 så glad blev jag
 å ett barbapappa pussel.
  från Amilia och Maja
  från Fam Haneskog

Oliwer och Thella fick paket och sen tog vi de bara lugnt
och fikade några timmar.
Riktigt trevligt, var super länge sen vi träffade familjen
Haneskog.
Lilla Johan hade hunnit bli 6 månader,
så de är ju fasen nästan 6 månder sen vi sågs.
Oj vad tiden går.
 

När fika gästerna åkte hem slappade vi lite på soffan,
innan de var dags för Oliwers gympa.
Idag följde alla med. Daniel, jag och Thella stannade
ute på skolgården och lekte medans Oliwer gympade.
 nu kommer jag
 yippi
 hohoho
 å nej pappa har fastnat.
 stjärtlapp var skoj att åka.

Sen svängde vi förbi City pizzeria för att handla med
oss kvällsmaten. Jag åt kycklingpasta och barn pizza.
Daniel skulle iväg till sin kusin efter att barnen somnat,
så han skulle äta där.

Efter maten bäddade jag ner båda barnen i våran säng.
Oliwer låg och tittade på filmen han fått av Emma m. fam.
Och Thella somnade så sött brevid honom.

Nu har jag så s..... ont i ryggen, så de får allt bli
till att ta fram spikmattan och lida på den lite.
Hoppas de hjälpte för nu har de ömmat i ryggen
i flera dagar. Börjar röra sig uppåt nacken oxå.
Inte bra och inte skönt.

Ha en fortsatt trevlig kväll.
Kram på er.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0