Solen visade sin bästa sida igår.

Ja trott eller ej men i några timmar såg vi allt
mästerverket, så den finns iallafall jag som börjat
tvivla.

I förgår måndag 1/1 var de ingen vanlig dag, de var Oliwers
födelsedag hurra hurra hurra. :)

Han vaknade redan kl 4 och ville att vi skulle
sjunga för honom, så vid 7 gav vi upp och tog
i för kung och fosterland.
 ska vi sjunga nu?
  fejk sover
 Grattis Oliwer
 yes, star wars lego

Dagens presenter

Lego, star warsmatlåda, star warsfilm och ett rymdgevär.

Han blev först lite besviken när de "bara"
var 4 paket, men när han fick se innehållet
och vi förklarade att de ena kostade jätte många
hundralappar förstod han.
Och glad blev han allt för presenterna, mest för
legot och geväret tror jag.
Geväret var väl inte ett så övertänkt val av oss,
så här i efter hand. Fasen vad de låter mycket och
länge. Batterierna kommer nog snart ta slut om de
ska tryckas hej vilt på de där. :O

 välling och bompa innan dagis.
 sura minen för att han inte fick bygga
mer innan dagis.

Jag började jobba halv 9 så planen var att gå eller
cykla. Men här utanför i tunneln hade en farbror
trillat med sin cykel, så ambulansen fick komma
och hämta honom. Å att gå gick knappt då de var
värsta snöyran rakt i ansiktet, så de fick bli
bussen.

Daniel mmsade en bild på barnens mellanmål.
  lyxigt med födelsedag.

Jobbade sen till kl 5, då hämtade familjen upp
mig. Så åkte vi upp på stan för att köpa coco-thai
mat och hämta ut biljetterna till melodifestivalen.
Sen åkte vi hem och mumsade på god mat och lite
godis innan de var dags för sängen.
  
 lite mer legobygge innan vi ska sova.
 bara lite till snälla.
 Grattis kort från mormor,morfar och Pierrsa

Hämtade ut ett paket på Ica oxå, de är lite
saker vi beställt till Oliwers barnkalas.
Jag skickade efter de över nätet ifrån kalaspinglan.
Å de kallar jag värsta bästa servisen.
Jag la in beställningen i fredagskväll och betalade
varorna, sen stod de att de skulle ha stängt v 9 pga
sportlov. Så jag tänkte att grejerna kanske skulle
komma nästa vecka om vi hade tur till kalaset.
Men som sagt de kom redan i måndags, å ingen
blev ju glader än jag.
 

Igår Tisdag 2/3 var jag tillbaks till Rynningeåsen igen, va
rätt skönt att komma tillbaks. Men shit vad små
alla barnen var, har ju haft hand om 6-10 åringar
nu i lite mer än 2 veckor.
Så när man min arbetsdag var färdig var jag helt slut.
Men då var de bara att traska iväg och hämta hem
barnen från deras dagis.
Vi var inte hemma förens framåt 6, då de fanns en
jätte hög med snö utanför farmor och farfars parkering.
Där stannade Oliwer kvar och lekte med Cesar tills
Daniel kom hem från jobbet.

 Ta ett kort när jag äter sa Thella
som en order till mig, och klart jag löd henne.
 här i landet skratta gott, där skrattar
alla åt nått.
 hmmm vilken ska ja ta först?
 glass till kvällsmat är ju toppen.
 innan dagis, bompa och legobygge.
 efter dagis, legobygge.

Efter kvälls maten blev de hopp i säng för barnen.
Daniel åkte hem till sin kusin och jag bäddade ner
mig i sängen för att kolla på DHW. :)

Idag Onsdag 3/3 började jag 7:30 å jäklar vad trött jag var
imorse höll på att inte komma upp.
Sen har jag varit rätt seg under hela dagen.
Jobbade över en halvtimme så kl 5 var jag hemma.
Då hade Daniel stekt pannkakor. Oliwer tryckte i
sig 7 st :O

Fick ett mms från Daniel när han hämtade hem barnen
från dagis.
 en arg Thella som inte ville hem.

Innan sängen kallade hoppade Thella och Oliwer i badet.
Jag njöt av en varm dusch istället.

Nu ligger båda barnen i Oliwers säng för att sova.
Vet inte om de kommer funka men än så länge är
de tyst och släckt så kanske att de kan gå.
 God natt.

Själv ska jag bädda ner mig i sängen och kolla på
tv lite, om jag orkar.
Börjar nämligen kl 7 imorgon och på fredag slår
jag på stort och börjar kl 6.
Jag kommer fasen vara som en zombi på fredagens
andra chans. Men jäklar vad skoj vi ska ha Oliwer
och jag ;)

God natt på er.
Kram

P:S


De funka:)



Kommentarer
Malou

Gullungar! :-)

2010-03-03 @ 21:17:41
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/
Sofia

Så söta de är när de ligger och sover i Oliwers säng!

Hälsa O och gratta honom från N! Självklart kommer Neo på kalaset!



Vi hörs! Kram sofia



Ps Ni ska få tillbaka handskarna...

2010-03-04 @ 09:25:26
URL: http://blondinmama.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0