Vabdag

Igår när Daniel hämtade hem Thella från dagis
hade hon 40 graders feber. Lillpluttan låg bara
i soffan och kollade på film hela eftermiddagen.
Fick i henne lite alvedon efter en massa trilskande.
 efter alvedonen blev de en klubba

Jag som skulle ha min första praktiskdag idag (Torsdag)
på väldans länge, fick istället stanna hemma med en
febrig dotter.

 Thella ringde till mig igår med hjälp
av pappas miniräknare. Hon ville att ja skulle köpa med
mig gröt hem efter jobbet.

Oliwer var igår med en kompis hem efter dagis,
så honom hämtade Daniel hem vid 5 tiden.
Jag slutade 3 så vi hade igentligen tänkt ta en
tur till Mega för att kolla jeans till Daniel.
Men nu hade ju Thella feber så de fick bli en
lugn eftermiddag hemma.

Till kvällsmat tjuvstartade vi på våffeldagen.
Daniel jobbar till 20 ikväll så de passade de
bättre att äta de igår.

Imorse när Thella vaknade vid 6 tiden hade hon
fortfarande 40 graders feber.
Fick i henne lite alvedon så den gick ner till 38.
Sen somnade hon vid 10 tiden och sover fortfarande.

Jag tog fram Oliwers cykel idag, så han och jag
cyklade till dagis. Så fort jag kom hem åkte
Daniel till jobbet så nu är de bara vi tjejer hemma.

 matar dockan medans mamma sitter
på toa.

Ska hämta hem Oliwer kl 15 fram till dess ska vi
bara slappa här hemma.
De ser för taskigt ut här hemma MEN jag har lovat
mig själv och mannen att ja inte ska lyfta ett finger idag.
Så nu gäller de att bita ihop, jag kan klara de,
jag SKA klara de.

Nu tänkte jag passa på att gå på toa i lugn och
ro. För de händer inte allt för ofta, står de inte
utanför och rycker i dörren står de brevid mig
och tjatar. Så nu ska jag softa på dass så att säga:)

Tänkte tipsa om att Mora träsk spelar på Club 700
imorgon kl 18. Biljetterna kostar 80:- per person.
Vi ska dit och rocka imorgon hela familjen om nu
Thella är frisk.

Ja hå nu vaknade Thella så de blev inget toa
besök i min ensamhet idag heller.

bajs bajs på er



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0