Vad händer med världen??

När man ÄNTLIGEN såg ett ljus i de mörka
vinterlandet, då kommer de ännu mer skit snö:(
Får verkligen hoppas att de bara kommer lite
idag och inte mer sen.

Nog om de lika bra att sätta igång på en gång,
för här har jag inte tid att sitta hela kvällen.
Oliwer är på gympa och kommer hem lite efter 18.
Då är de kvällsmat och duschen som gäller för
lilleman, och efter de är de tidig sänggång för
båda barnen. De har varit uppe till 22.00-22:30
både fredag och lördag. Så ikväll ska vi ha
vuxenkväll med film och godis UTAN barn.

Tisdag 16 mars.

Mitt minne är som en guldfisk, så jag har inte
en blekaste aning om vad vi gjort.
Ska kolla vad jag har för kort att bjuda på, de
kanske friskar upp minnet om man har tur:)

Jobbade till 17 gjorde jag iallafall sen gick jag hem
till familjen. Där hemma var Daniel lite halvkrasslig.
Och barnen var de fullt ös på, men en stund satt de
still till bompa.
 bompa tajm
 Thella gör som pappa.

De var min tvkväll med DHW, så jag hamnade i
sängen under täcket resten av kvällen.

Hittade detta kort på Oliwer som Daniel tydligen
tog med kameran igårkväll efter att han somnat
i våran säng till Familjen Annorlunda.
 rätt skön sov still.

Onsdag 17 mars.

Jag började klockan halv 8 och idag gav jag mig
på att
gå till jobbet. Å vad lätt de var att ta sig fram.
Kom helt plötsligt på varför de var så lätt.
Kolla in så förstår ni
 man kunde gå på trottoaren:)

Efter jobbet skyndade jag mig till Thellas dagis.
Det var föräldrarfika där och när jag kom vid
kl 4 så var de bara jag som förälder och efter en
stund kom den sista mamman. Resten av alla barn
hade redan gått hem.:o
Fattar inte hur alla kan komma så himla tidigt?

När vi skulle gå hem kom vi fram till att de inte
fanns någon vagn på dagis. Min underbara man
hade glömt att ta med den.
Så de var bara att traska hem i blöttan med 2
trötta och hungriga barn.
Tur jag hade nappen som lockbete till Thella.
 glada barn
 mindre glatt barn.
(lite smått irriterada på mannen just nu kan jag lova)

Oliwer försökte på alla sätta få Thella att vara glad.
Tex.om du lovar att inte skrika kan jag bära dig.
 gick inte så bra, men bra försökt.

Efter en rätt intressant promenad hem, men lån
av toa hos ett äldre par här lite längre bort.
(ja gissa vem som var så kissnödig att detta besök
var tvunget för att undvika kiss i byxan?)
Han är inte alls pinsam vår son.

Så kom vi allafall hem, då på med pyjamas och
i med lite kvällsmat i magarna. Sen var de sängen
som kallade.
Daniel kom inte förens runt halv 9 och då hade
han med sig mat till oss. (lite fjäsk var allt på sin plats)
Barnen sov sen länge så de blev en lugn kväll.

Torsdag 18 mars.

Att promenera till jobbet har blivit en trevlig
vana. Himla skönt oxå, cykla går sisådär i slasket.
Så halv 7 imorse traskade jag iväg med Mix Megapol
i hörlurarna.

Jobbade sen till kl 15 traskade hem till familjen.
De blev till att plocka i ordning lite och städa av
innan helgens gäster skulle komma på fredagskvällen.
 Dans underhållning av Thella.
 Istället för saga kolla vi i gamla album,
från när Oliwer var nyfödd.

Daniel åkte hem till kusin Nicklas efter städning,
så jag tog nattningen av barnen och efter de
bäddade jag ner mig i sängen och kollade på tv.

Fredag 19 mars.

Idag gjorde jag något som jag inte gjort på evigheter.
Daniel började redan kl 9 så de blev jag som skulle
lämna barnen idag. Jag började inte förens kl 10, så
vi hade en lugn och skön morgon hemma först.
 frukost på pottan

Efter att ha lämnat barnen gick jag vidare till jobbet.
Jag hade min stängningsdag idag, så jag jobbade till
halv 6. Kom därifrån runt 20 i 6 och gick fort till barnens
dagis för att hämta hem dem.
Daniel jobbade till 18 så de blev en sen dag på dagis för barnen.
De såg inte ut att lida när jag kom för att hämta dem.
Snälla Maggan hade börjat ta på dem ytterkläderna, så
hämtningen gick ganska fort.
När vi kom körde precis Daniel in i garaget och våra
Fallhult/Storebro gäster klev ur bilen på parkeringen.
Snacka om bra tajming.:)

Oliwer fick en hög med paket som han snabbt öppnade,
så snabbt att jag inte hann få med de på bild :(

Han fick en star warsbok av moster Malou m. fam.
 
Av mormor, morfar och Pierrsa fick han byxor,tröja,
några träningsböcker med siffror o bokstäver och
pengar. Gammelmormor hade oxå skickat med en slant.

Kvällen tillbringades i tvsoffan med Så ska de låta och
pizza. Barnen lekte och höll igång alldeles för länge.
 Thella paxade Pusse.

Lördag 20 mars.

Alla sov till halv 9 utom Oliwer och mormor som
envisas med att gå upp innan 7. Eller tja de gick
väl kanske inte upp med de var vakna.
Thella fick jag väcka för att vi skulle hinna med
bussen upp på stan.

På stan kollade vi först in leksaksaffärerna sen
blev de en fika.
 

Efter de åkte grabbarnen hem och
vi tjejer gick på stan i några timmar till.
Tim, Pontus och Daniel åkte ut till Marieberg en
sväng för att kolla lite.  Jag, mamma och Thella åt
lunch på stan innan vi gick hem efter en hård
dag på stan ;)
 tröttis

Kvällens underhållning var Körslaget och varma mackor.
Och självklart kräftor.
 Hejja Mojje.

Medans Daniel, jag, Oliwer och mormor åt kräftor
lekte Pontus med barnen. Bra fördelat tyckte jag.
 kör inte på mig.
 mumsigt

Runt 22:30 fick vi äntligen barnen i sängen.
Och vi kunde slappa lite utan barn.

Dagens inköp.
 Tunnare jacka, överdrag och mössa.
 pyjamas och ryggsäck
 super fin tröja

Nu en undran.
Jackan har Thella fått i 2 årspresent av
mormor och morfar och sen dess har jag
letat överdrag byxor utan att lyckas.
Men nu har jag gett upp och köpte ett par
rosa till jackan jag köpte idag.
Visst ser de väl inte allt för dumt ut, de funkar väl?
 

Söndag 21 mars.

Gissa vem som vaknade först idag då?
Jo trott eller ej men de var jag.
Låg vaken sen 7:30 och kunde inte somna om.
Tog fram min bok och läste ut den istället, så nu
måste jag hitta någon ny att läsa.

Vid halv 9 vaknade Oliwer och 10 minuter senare
även Thella. Så då blev de bompa mys i våran säng.

Oliwer skulle på kalas kl 11-13 så Mormor, Pontus och
jag skjusade honom dit. Efter de åkte vi vidare till Mega
för att kolla vad de hade på lager till oss.
 mormor mäter foten.

Jag hittade ett par gummistövlar till mig själv
och ett par fleccebyxor till Thella.
Pontus stod för de stora inköpen denna gången.

Vi hann fixa mat innan de var dags att hämta hem
kalas killen. Undertiden maten stod i ugnen lekte
Tim och publik hade han oxå.
 


Till middag bjöds de på kasslergratäng.
 

Innan fikat bjöd Thella på en dans och sång underhållning.
 

Gästerna packade in sig i bilen och begav sig
ner till smålands mörka skogar runt halv 4-4.
Då däckade man och son i soffan framför star
warsfilm. Thella hoppade i badet medans jag började
blogga.
 himla bra film

Oliwer hann med ett gympa pass nu på
eftermiddagen innan de var dags att hoppa
säng.

Daniel ligger just nu och läser för Oliwer och Thella
sjunger i sin säng. Själv ska jag gå ut i tvättstuga
för att hämta in barnens overoller och min jacka.

Sen blir de vuxen mys i tvsoffan för de var alldeles
för länge sen sist.

natti natti på er.





Kommentarer
Malou

Nej, det är nog inte det sättet jag menar, jag vill ha mer "galonit" till Winnie. Och visst kan du ha den lila jackan och de rosa byxorna. Blir så bra så! ;-)

2010-03-21 @ 19:45:24
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/
emma

Nämen Malin ve o fasa hur ska Thella klara av att visa sig på dagisgården i rosa brallor till lilarutig jacka !! vad ska dom andra 2åringarna i sandlådan tänka, hon kommer bli utfryst mobbad och utskrattad, hur tänker hennes mamma kommer dom skvallra bakom hennes rygg, nä huga malin hur kan du göra så mot din dotter hon kommer få men för livet skäms! ;)

2010-03-21 @ 22:19:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0