Bröllopsdag och skitväder har vi klarat av sen sist.

Lördag 22 maj.

Bröllopsdag och dopdag för Oliwer firade vi denna
soliga lördag.

Morgonen började med att jag gick ut för att klippa
gräset. Efter de åt vi lite frukost och Oliwers kompis
Oscar ringde för att kolla om de gick leka.
Vi hade inte planerat något speciellt så de lekte
några timmar på förmiddagen.

Efter lunchen vid 2 åkte Oscar hem och vi andra
hoppade in i bilen. Vi åkte först och hyrade film, efter
de fortsatte vi till stadsparken för att leka lite och
äta en glass.
Kvällen avslutades framför en barnfilm och thaimat.

Söndag 23 maj.

När jag vaknade på morgonen kände jag att pmskossan
var på besök. Så Daniel tog med sig barnen ut till svärföräldrarna
innan han själv åkte och jobbade.

Så jag var själv hemma från lite efter 9 till 18 på kvällen.
Helt otoligt skönt och shit vad mycket man hinner på den
tiden. Jag hade tvättstugan hela dagen, men den var jag
klar med redan vid 4 tiden.

Jag gick igenom alla garderober och lådor för att rensa
bort vinterkläderna och ta fram sommar.
Var uppe på vinden och packade ner allt och sorterade
alla skor. Bäddade rent i sängarna, limmade ihop Oliwers
säng och la ut den på blocket.

Så vill ni ha en racerbilsäng, gå in på blocket under Örebro
så hittar ni den.
Sen hann jag oxå baka lite frallor som vi mumsade på till
kvällsmat. (De hade redan ätit korv med bröd hos farmor
och farfar)

Som avslut på dagen fick jag besök av Ann, en granne lite
längre bort. De ska sälja sitt radhus så hon kom över för att
låna vårt överkast. Måste ju se bra ut på korten och visningarna.

Måndag 24 maj

Började 7 imorse så de fick bli cykel, sen slutade jag
klockan 15. Hem för att snabbt slänga in väskan.
Daniel och barnen hämtade upp mig och vi åkte till
Coop i lillån för att handla sandaler till barnen.

Sen fick vi för oss att vi skulle åka till Ikea för att
se på sängar till Oliwer och Thella.
Hittade den vi hade tänkt till Oliwer, men shit vad
besvikna vi blev.
Asså man känner väl att visningsexet i affären borde
vara helt och rätt ihopsatt. Men ack vad fel vi hade.
De var ranglig och lådorna gick inte att stänga.
Då vågar man ju inte köpa en sån, känns inte så säker.
Så de får bli till att bygga en egen.
Thella hittade vi ingen säng alls till, får kolla vidare på
andra ställen. Däremot fick hon sig en egen mattemus.
 en vit sån
 
lite lek i möbeldjungeln.

 Thella smög inte till Oliwer efter att
han somnat.

Kvällen avslutades med CSI och popcorn i soffan.

Tisdag 25 maj.

Hade för första gången på länge praktik så idag
blev de 7-15:30.

Någon gång under dagen måste jag ha gjort något
väldigt tokigt, för jag kan inte virade huvudet åt
vänster som man ska. Har så fruktansvärt ont:(
Daniel smörjde in mig med voltaren, och de blev
lite bättre.

Oliwer hade med sig kompisen Robin hem.
Vi märkte knappt av dem, de lekte så himla
bra idag. Sånt är riktigt skönt.

Daniel kopplade föresten in nya tvboxen idag,
vi har ju fått fiberkabel till föreningen så nu har
vi lite mer kanaler och hyrfilms funktion.
Kommer inte behöva lämna hemmet numera
med andra ord :)

Thella och jag plockade fram vattenfärg och målade
lite. Tror fasen inte vi gjort de någon gång innan.
Stackars barn, tur hon går på dagis (förskola) och får
göra lite skoj.
 

Håll på att trampa ihjäl ett gäng star wars
soldater när jag skulle hoppa i badet efter
att vi sövt barnen.
Tur barnen har egna rum de leker på..eller inte.


Jag avslutade kvällen med ett avsnitt av DHW.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0