En dag kvar av arbetsveckan sen är de helg.

Hade som sagt sovmorgon i morse så vi gick inte
upp förens 20 i 8.
Nacken värkte lite men inte värre än att jag kunde
jobba. Så idag var de vik 8-16:30, skulle varit 17
men snälla Camilla lätt mig gå tidigare så jag skulle
hinna hem och byta om innan Oliwers sommarfest.

De var bara hem och byta om snabbt, innan vi skulle
iväg igen.
Daniel som hade varit iväg och köpt en ny tv ville
ha hjälp att lyfta in den, så de blev till att hoppa
på cykeln bort till dagis.
Daniel och Thella kom efter Oliwer och mig med vagn.

Barnen var hur söta som helst. Först sjöng de lite
sommarlåter och avslutade med Manboy låten.
 inte den bästa bildkvaliten (skyll på Daniel)

Efter de spelade 6 åringarna upp en teater för oss.
En lite annorlunda "de 3 bockarna bruse"
Blev en massa skratt och stoj.
 sagoberättarna och trollet
 lilla bocken bruse (linnea)
 indiana Jones (Nicole)
 Dart Vader*2 (Oscar och Isak)
 2 ballerinor (Julia och Miranda)
 R2-D2=Simon Luke=Oliwer ?=Linus Rex= Robin
 Alla barn som ska börja i förskoleklass
 fick varsitt förstoringsglas som avslutnings
present av fröknarna.

 Thella tyckte uppträdandet var jättebra.

Sen var de picknick ute i de gröna, inte så soligt
och varmt MEN vi slapp regnet.
 Alla barn på Lönneberga och deras
föräldrar plus lite syskon och mor och farföräldrar.
 apan på väggen var visst vår.

Nu sover barnen och Daniel åkte hem till sin
kusin Nicklas för att spela lite brädspel.
Själv tänkte jag surfa runt lite på nätet innan
de är dags att hoppa i säng.

God natt på er.



Kommentarer
Sofia

Vad mysigt med Lönnebergas sommar fest, nostalgi!



Kramar Sofia

2010-05-31 @ 21:26:24
URL: http://www.blondinmama.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0