Fy skäms på mig.

Snabb genomgång får de allt bli, så ni inte
tröttnar på mig.

Fredag 14 maj.

Daniel börjde jobba kl 10-18 och jag
10-17:30. Barnen hängde på mig en stund,
eller Oliwer gick hem till en kompis och Thella
var med mig hela dagen.
 lekte lite i dockvrån
 bläää på dig

När vi äntligen kom hem vid lite efter 18
hann jag inte mer än få av barnen kläderna
förens Daniel kom hem med kvällsmaten.
Oliwer hade beställt Mc Donalds.

Efter de höll barnen igång hela kvällen,
hade inbillat mig att de skulle somna tidigt
för en gångs skull. Men inte då:(
 videos på youtube
 "dataspel"    allt för att inte somna.

Fast å andra sidan gjorde inte de inte så
mycket för Daniel gick oxå och la sig med barnen
runt 22 tiden. Så jag blev ensam kvar uppe en
stund framför datorn.

Lördag 15 maj.

Stort GRATTIS Sofia på din 30 årsdag.

Daniel gick upp redan innan kl 6, så han
smög tyst iväg utan att väcka någon.
Han var nämligen i stråsa gruva hela från
kl 7-17 och hjälpte en kompis med ett big game
i paintboll.
 hårda killar han umgicks med.

Jag och barnen gick inte upp förens kl 8.
Vid 10 tiden kom Kristin och hennes tjejer
Matilda och Josefin.
Vi började med att äta lite lunch sen gick vi
ut i de fina vädret för att leka i lekparken.

Parkhäng
 
 

Kristin lämnde kvar Matilda för att åka och hämta
hem sin gubbe. (Han var på fyrhjulingstävling i Nyköping.)
Så Matilda, Oliwer, Thella och jag gick vidare till
svampen för att fika och kolla på utsikten.
 håll i er tack.
  HEJ
 fika
Efter de blev de ett stop i lekparken.
Och gissa om Thella blev glad????
Hennes "kille" kom dit precis när vi skulle gå hem:(
Men lite hann de gunga och prata.
Oliwers kompis Neo var oxå i lekparken med
våran granne Cesar. Så de blev en massa lek och skoj.
 sockersöta
 Thella med "sin" kille.
 kiss stop på vanliga stället:)
 Matilda skrattade åt Oliwer.
 Billig ansikst färg.
  fina eller hur.

Daniel kom hem lite efter 18, då hade han
med sig pizza hem som vi mumsade i oss.

Barnen kollade på en film och myste med popcorn.
Ja just ja måste ju berätta att Oliwer har kommit
på att han ska ha godis stop. Så numera äter inte
han godis. :o
Ska bli spännade att se hur de går.
Vi har kommit överens om att han får äta
popcorn och kladdkaka, men inte kakor med
choklad i. Ja som sagt får la se hur de går.

Kristin och Morgan hämtade upp Matilda runt
20:30. Hann få i Morgan lite överbliven pizza
innan de gasade hem igen.
 bye bye
Tack för en trevlig dag Kristin och tack
för att jag fick låna din dotter.:)

Denna lördags kväll blev heller ingen sen kväll.
Barnen somnade vi 22 tiden idag oxå, och Daniel
somnade straxt därefter:(

Söndag 16 maj.

Hade kunnat tänka mig en lång sovmorgon
men de var visst inte de andra med på.
Så vid 8 var vi upp igen och röjde runt.

Efter att Thella sovit middag åkte vi till Mega
för att kolla på gummistövlar till Oliwer.
Fick med oss de och lite till, har en tendens av
att bli så.
Oliwer fick 3 nya tröjor/linnen, Thella fick ett
par shorts, Daniel kallingar och jag strumpor.

Sen åkte vi vidare ut till svärföräldrarnas stuga
ute vid Lången. Blev bjudna på lunch och fika.
Oliwer och Daniel spelade ett spel och sköt lite
luftgevär. Thella fick pröva en gång hon med såklart.
 Daniel vann till Oliwers besvikelse.
 farmor målade Thellas naglar
 Thella kan osså.

Vi hann bara hem och fixa lite fika innan
de var dags för Oliwers gympa avslutning.
Vi fick se vad de lärt sig för nya grejer denna
termin. Fick för en gångs skull till bra kort.
  
  
 Hej då gympan.

Måndag 17 maj

Oj är bara 4 dagar sen men jag minns inte
vad som hände då?

Jo just ja.
Jag jobbade 7:30-16:30 sen cyklade jag hem.
Hemma väntade man och barn, jag slängde ihop
lite middag och efter de var de i säng med barnen.

Oliwer hade varit hos sjukgymnasten idag igen,
med sina fötter. Hon hade inte sagt så mycket
mer än att vi skulle fortsätta med övningarna vi
har.
Sen hade de varit och hämtade upp Neo på skolan,
så de lekte i några timmar.

 trostjejen spelade spel medans jag
lagade kvällsmaten.
 skatekillen var ute och skate.

Kvällen avslutades i tvsoffan med lite popcorn
och ett avsnitt av CSI.

Tisdag 18 maj.

Jag jobbade till 16 sen hämtade jag barnen
för Daniel jobbade till kl 20.
Emma och tjejerna kom hem till oss för att
prata lite skit och äta kvällsmat ihop.
Alltid lika trevligt.

Tyvärr blev de inga kort denna gång,
för jag har tappat knappen till kameran
på mobilen:(
Detta innebär att de kommer bli väldigt
dåligt med kort framöver.
Blir ingen ny mobil förens i mitten av juni
då mitt abonnemang på den jag har nu går ut.

När Emma och tjejerna åkte hem, slängde jag
in barnen i duschen. Läste en saga för dem och
trott eller ej men de slocknade av sig själva
lite efter 20:00.
Jag är fortfarande i chock.:o
Blev en lugn kväll framför tv:n med DHW.

Oliwer träffade föresten sina nya förskoleklass
fröknar för första gången idag.
Han tyckte de var toppen och ser verkligen fram
emot att börjar skolan nu.

Onsdag 19 maj.

Jobbade 7-15 så efter jobbet möte jag upp
de andra på barnens dagis. Sen åkte vi hem
på direkten. Daniel fixade min cykel och sen
trampade jag upp på stan för att träffa min
arbetskamrat Camilla. Vi gick i lite affärer
och jag kom ut med ett par nya byxor i st 36:)
Jag var hur lycklig som helst och säger lite
fint i kassan att jag gillade deras byxor.
Brukar ha 40 men kom i 36 idag.

Kassörska tittar på mig och säger
- ja vi är väldigt skenerösa med storlekarna,
jag har oxå 36 i mina sådana byxor. Men har 42
i mina lindex byxor.

Ja man tack då kärring, jag som var så nöjd
över min vikt nergång.

Nå ja snygga byxor har jag nu iallafall.
Efter de möte vi upp 2 andra arbetskamrater
på Shanghai.
Vi satte på uteserveringen och åt lite godmat
medans vi väntade på att några av våra andra
kollegor skulle komma springandes i vårruset.
Hade en super trevlig kväll med mycket skratt,
gös gärna om igen.

Cyklade sen hem till familjen igen.
Var hemma framåt 20:30, då hade Thella
precis somnat och Oliwer å Daniel låg och
kollade på en film.
Jag satte mig och sökte en massa jobb,
innan jag gick och la mig.

Torsdag 20 maj.

Klockan ringde redan 20 i 6.
Jag öppnade på jobbet idag så de var
bara att hoppa upp på cykeln och trampa.

Var otoligt kvavt och varmt idag, men när
jag slutade vid 2 kom Daniel och hämtade upp mig.
Vi hämtade hem barnen, åkte snabbt hem för att
fixa lite fika och byta kläder.
Sen åkte vi till stora holmen.
Den första vi möter när vi kommer dit är Thellas
"kille". Han var igentligen på väg hem, men de
stannde kvar en stund till och lekte med oss.

  kaninungarna matades
  magarna fick fika
 Thella glass och
 Oliwer minigolf med pappa. 

Lille putte tåget var klart att vi åkte.
 
 

När vi kom hem var de dags för dusch och
sen bompa innan sängen kallade.
Barnen måste varit trötta efter dagen för
de somnade vid 20 tiden båda två.
Daniel och jag satte oss i soffan och kollade
på en Beck film.
När vi kollade på den började de åska som bara
den. Jag som är en aning rädd för åskan (eller
inte rädd men jag tycker de är olustigt) låg
som en pinne i soffan. Men tillslut somnade
jag och vaknade lagom tills filmen var slut
vid 22.
Gick upp för att göra mig iordning, fick
då se att vi inte hade något vatten.
Blev till att svälja p-pillret med en klunk öl.
Sov sen oroligt hela natten, med en snurrande
Oliwer emellan oss.

Han har varit super duktig nu jättelänge,
har sovit utan problem i sin säng.
Vågat gå upp och ner själv m.m.
Men idag var de iväg pch kollade på någon
slags musikal/konsert och efter de var han
super fjärtig igen. Han sa att han hade tyckte
de varit lite otäck redan när han kom därifrån.
Så vi får väl se hur de går framöver.

Fredag 21 maj

Vaknade vid 8 då Thella ropade att hon
ville ha välling. Gick upp och gjorde macka
och välling till barnen, sen hoppade jag in
i en snabb dusch innan de var dags att åka
till jobbet.
Daniel skjusade oss till dagis och jobb innan
han själv började jobba.

I morse ville Thella ha tofsar så de var
klart att hon fick.
  söt som socker
 nya posen som ni kanske har räknat ut.
 ups har inte fått på mig kallingar.
 Daniels mördarvapen för getingar.

Daniel jobbade till 20 ikväll så barnen fick
vara till lite efter 17:30 på dagis idag.
Jag stängde nämligen på jobbet.

När vi kom hem hoppade vi in i duschen och
sen fixade jag kvällsmaten medans barnen
kollade på tv:n.
 nakenfisar
 vill du ha hjälp?
 Oliwer somnade i mitt knä
under så ska de låta.

Thella däremot hade inga planer på att somna
 hon skulle åka till mormor och morfar
 men hon fick nöja sig med att
prata med mormor i telefon.

Oj nu är klockan lite efter halv 2 måste ta och
sova lite. Imorgon ska de firas här hemma.
Vi firar 11 år tillsammans, 10 år som förlovade,
6 år som gifta och Oliwers dopdag.
@:-:---

God natt på er.

Kommer lite mera kort senare.
Har en hög i Daniels mobil som ska
laddas över.






Kommentarer
Malin Westerback

Grattis till alltihop!!! =)...

Tänkte bara höra, har du telia abonnemang? Isf får man byta/förlänga ca 3 mån innan de går ut.. Fick vi iaf =)...

Kraam

2010-05-22 @ 06:30:31
Malou

Be Oliwer att gå bakom busken nästa gång så ni slipper böter. :-)



vviken fin tröja hhan hede! (winnie skrev)

2010-05-22 @ 08:05:39
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0