Grattis Mamma/Mormor på 55-årsdagen.


Hoppas dagen har varit bra.
Saknar dig kram från dottra i stora världen
med familj.

Idag har jag bara tagit de lugnt, magen mår
bättre så imorgon ska jag till jobbet igen.
Jag har hunnit med att blogga och kollat på
sista filmen jag lånat av mamma.
Hade tänkt framkalla lite kort oxå men jag
kommer visst aldrig till de.

Oliwer följde med en kompis hem idag, så
honom hämtade vi upp efter vi hämtat hem
Thella från dagis.
Sen åkte vi till Marieberg för att kolla på present
till kusin Isac som fyller 7 på fredag.
Men vi hittade inget bra, så Daniel får ta en sväng
på stan imorgon oxå.
Istället var vi inne på lågpris magasinet och gjorde
lite fynd. 
2 nya kuddar till sovrummet, och en tavla till hallen
uppe. Inte direkt vad jag hade valt men nu fick
mannen välja och nu sitter de iallafall en tavla där
så länge. Bättre att ha något att ta bort än att de
bara ska vara tomt hela tiden.
 de röda är nya passade tapeten.
 zebrer i massor
 på plats.

Här hemma har vi försökt lära barnen att de inte får
gå in med skorna längre än till klinkersen tar slut.
Nu har Thella kommit på att om man tar riktigt stora
kliv så kan hon gå in med skorna till köket.
För där är de ju klinkers golv igen.
Ja dum är hon iallafall inte.
 se jag går inte på trägolvet.

Medans Oliwer var ute och sparkade boll
med några grannpojkar testade Thella och
Daniel de nya spelet jag köpte idag.
 jag vinner, sa Thella innan de ens börjat.

Daniel sövde Thella nu kväll medans Oliwer och jag
gjorde oss iordning för natten.
Sen läste han för Oliwer innan han blev upphämtad
av sin kusin Nicklas. Så nu ser jag inte honom mer
ikväll. Men de gör inte så mycket för nu börjar DHW
och jag ska bädda ner mig i sängen och softa.

Ha en bra kväll kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0