Helgen är avklarad och magkipen är tillbaks.

Ja i fredags efter att vi jobbat klart så hämtade
jag barnen på dagis. Sen packade vi in oss i bilen
och påbörjade resan ner till Hultsfred.

Morgonen började faktiskt rätt rolig.
Jag hade satt klockan på 20 i 6.
När de ringde satte sig Oliwer rakt upp och
undrade när han skulle gå till dagis.
Han kom i sina kläder på mindre än 5 minuter.
Har aldrig sett honom så snabb på mornarna.
Thella däremot hon var mindre lycklig över att
behöva gå upp så tidigt.
 morgonen började med en koll på gluggen.
 alla var inte lika morgonpigga kl 20 i 6.

Vi kom ner till Fallhult vid 18:30 tiden var Malou, Emil,
Winnie, Pontus och Tim oxå hos mamma och pappa.
Mamma och Malou hade gjort hemmagjort pizza och hamburgare.
  
 
 sockerkick.....

Lördag 1 maj.

Ja vi hade hoppas på en lite längre sovmorgon
men alla var inte inne på samma linje.
Thella tyckte att 06:30 var en perfekt tid att gå
upp på. Synd bara att jag var tvungen att göra
henne sällskap.
Vi tillbringade morgonen framför datorn och tv:n.

Resten av huset började vakna till vid 7- halv 8.
Daniel och pappa åkte ut till stugan för att fixa
lite med elen. Jag och barnen stannade hemma
i Fallhult med mamma tills de var dags att åka
på 20 årskalas i Vena.
Vi hann upp till gammelmormor en sväng oxå.

 äggfrulle hos mormor och morfar
 mormor gjorde Thella kalasfin
 super söt

Kalaset var en lite speciel upplevelse.
Mina underbar barn är tydligen LIVRÄDDA för
hundar och katter. Å till deras glädej fanns de
en katt och 2 hundar där.
Yippiiiiiii Oliwer stannade kvar ute på trappen
och grinade. Ska tillägga att de är en liten sketen
tax min syster har och Adelas mamma har en lite
minihund.
Oj oj oj de var mycket skrik och tårar från mina barn.
Thella ville bli buren hela tiden och Oliwer lämnade
knapp övervåningen.
Jag var helt slut efter 2 timmar.
 här kunde de minsann kaxa upp sig.
men en trappa ner var de inte lika nöjda.

 Herbert, födelsedagsbarnen Linus och
Adelas mamma Johanna. (Och monster hunden Teo)

 god mat/tårta bjöd de på.

Innan vi åkte hem var barnen ute och lekte lite.
 Adela och Oliwer hoppade
 Tim och Thella fick på vildsvins jakt.

När vi kom hem till Fallhult var vi ute och lekte
en stund.
 kom och ta mig var en rolig lek

Eftersom mamma/mormor/ farmor fyller 55år på tisdag
så passade vi på att uppvakta henne lite.
De blev lite eftersom hon fick en stor present i
julklapp (Wiiet som ni kanske minns.)
 Barnbarnen gav henne en
liten trädgårds igelkotte.

Av oss barn fick hon en fejk blomma.

Sen försökte vi få till ett bra kusinkort i trappen.
Gick sisådär om man ska vara ärlig.
 å alla tittade utan mormor/farmor
 jag är här säger Thella.
 kolla in Oliwers ansikte.

Sen försökte vi utan gammelgumman.
 Winnie ville som vanligt bara kramas.
 Sen blev de så tråkigt att hon drog.
 Ganska bra kort om de inte hade varit
för de röda ögonen.

Vår goa lillebror hittade hem till lilla Fallhult,
efter några veckor i sitt älskade Tranås.
Alltid lika trevligt att ha honom hemma.
 lillplutten blir oxå 20år snart.
 Oliwer däckade i soffan ca 22:30.

Söndag 2 maj 

GRATTIS PÅ 20 ÅRSDAGEN LINUS.


Hoppas du fick en bra dag. Kram från oss i Öret.

Thella fortsatt sin sovalänge strejk och vaknade
05:35 istället. Vad härligt de är med barn.

Daniel hade lite kvar att göra ute vid stugan
så pappa och han åkte dit.
Jag tog med mig barnen ut i solen en sväng
innan lunchen.
 vad är de som är så intressant?
 ah en snäcka / snigel.
 igelkotten har kommit på plats.
 en gammal brevlåda har blivit fågelbo.

Springtävling upp till gammelmormor.
på era platser
 klara, färdiga
 sping.... gissa vem som vann:)
 detta är sommar för mig.

Barnen har saknat morbror Pierre så han
fick snällt roa dem lite innan vi åkte hem.
 en gång till snälla.
 sista wii spelandet innan vi åkte.

Hemresan gick väldigt bra, blev 1 pinkstop och
ett tankstop.
 Lite lek vid
kisspausen.

Barnen sov och kollade på film
och jag kunde sitta fram hela vägen.
Var himla skön med tanke på att jag hade sån
magknip hela vägen hem.

När vi kom hem började jag packa upp medans
Daniel var ute och sparkade lite boll med barnen.
Oliwer fick lite gamla fotbollskläder som Pierrsa
hade haft, en aning förstora men han älskar dem.
Sen åt vi kvällsmat inne hos farmor och farfar.
 kolla så han slänger sig.
 försök göra mål du pappa.

Jag tillbringade resten av kvällen i sängen med
värsta magknipen. De höll i sig under hela natten.
Sov kanske 2 timmar i taget, så på måndagsmorgonen
var jag helt slut.

Måndag 3 maj.

Magknipen hade inte gett med sig så jag blev
hemma. Daniel började inte förens kl 12 så
han och barnen åkte vid kvart över 11.
Då var jag uppe och duschade och satte mig
vid datorn lite. Men kroppen orkade inte med
de, så jag la mig i sängen istället och kollade
på 2 filmer. När klockan började närma sig
2 insåg jag att jag inte skulle orka hämta hem
barnen.
Så snälla farmor ställde upp och gjorde de
efter att hon slutat.
Sen fick barnen vara där fram tills de var dags
att sova.
Thella kom hem vid halv 7 tiden, hon hoppade i
ett bad innan pjamasen åkte på.
 söt jag är va?
Oliwer kom hem vid 7 tiden, då fick han
oxå hoppa in och duscha av sig.
Han hade varit ute och sparkat boll med
Ceasar och en annan grannpojk i flera timmar.

Jag läser för barnen i vår säng och Oliwer
somnade nästan på en gång, Thella däremot
hon ville sova i sin säng så de tog en stund
innan hon släppt in John Blund.
 klart musen är med.

Kvällen avslutades i tvsoffan med min
underbara man och ett avsnitt av CSI.
Klockan 22:22 släckte jag lampan och
somnade.






Kommentarer
Malou

Men det var en FIN fejk blomma! :-)

2010-05-04 @ 20:19:36
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0