Hemmadag med nackont.

Hade fortfarande ont i nacken när jag vaknade,
så de fick bli en hemma dag. Kunde ju knapp röra
huvudet:(

Daniel och barnen åkte iväg till jobb och dagis.
Själv bäddade jag lite sängar och vek tvätt innan
jag satte mig vid datorn lite.

Sen blev de en film i soffan innan de var dags
att hämta hem barnen.
Vi gick först en sväng till konsum, sen stannade
vi ute i våran lekpark en stund.

Efter bad och dusch gjorde jag våfflor till barnen.
De gick verkligen hem idag, Thella åt 2 st och
Oliwer resten.
  
Kvällen avslutades väl kanske inte på de bästa
sättet då jag blev osams med Oliwer.
Han har en tendens av att inte lyssna som ni
kanske vet. Och nu ikväll gick han omkring med sin
tandborste full med tandkräm.
Han väntade nämligen på att jag skulle borsta hans
tänder. Och undertiden jag byte blöja på Thella
hann han smeta ut tandkrämen lite överallt här
hemma. Och sånt gillar inte jag.
Så han fick lägga sig själv utan saga.
Då var jag inte poppis, och kanske inte så
snäll heller. Men mitt humör och tålamod
har inte varit på topp idag. Beror väl på nacken:(

Thella ville inte heller sova och gjorde allt för
att slippa. Hon låg i sin säng i över 1 timme och
sjöng olika låter. Mest MANBOY, den går liksom
på repit i hennes mun.

Imorgon ska jag försöka jobba igen.
Har ingen ro att vara hemma, men vi får väl
se hur de går.

På eftermiddagen har Oliwer sommarfest på
sin avdelning. De ska spela en teater antar att
de har med star wars att göra. Men de ska bli
skoj att se. Tänkte ta med videokameran och
filma lite iallafall.

Oliwer var föresten och hälsade på i skolan idag,
så han fick träffa alla nya klasskamrater och fröknarna.
Han hade oxå fått en nyckelring att ha på sin skolväska.
 han är nu en myra.
 kort på de nya sandalerna

Nu ska jag tvinga Daniel att massera mig lite
så kanske jag kan somna sött sen.

God natt på er.


Kommentarer
Jessie

I så fall är jag en hårdare mamma för jag låter melvin somna utan saga oxå om han bråkar vid läggning o han e bara tre... Nu har det iofs bara hänt tre gånger men ändå... Tur att det iaf blir saga de allra flesta kvällarna =).

2010-05-27 @ 08:01:56
Malou

Fina skor!

Winnie kunde tyvärr bara ha ett par skor hon fick av Thella. De vita sandalerna. De blå sandalerna och foppa var för små. :-(

2010-05-27 @ 20:04:25
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0