Husmors dag

Imorse pekade Daniel med hela handen
för att visa vart jag skulle stå heldagen.
Nej då så illa var de inte.

Vid 9 kom han in och väckte mig för att
vi skulle göra oss klara för en shoppingsväng.
Jag ville ut till Marieberg för att byta lite grejer
och kolla lite nytt.

Först ringde han runt lite för att fixa med
sumodräkterna hans föräldrar skulle låna av
en bekant. De gick sisådär men efter en stund
kom de tillrätta och vi fick ett helt lass med
grejer hem till oss.
 fin nu?
 storlek big.

Efter de åkte vi till Marieberg.
Jag och Thella tog klädaffärena och
Daniel å Oliwer allt annat än dem:)
Tog inte så lång tid, blev bara ett besök
på H&M och en snabbis på Lindex.

Thella och Oliwer fick varsin ny vattenflaska.
 Hello Kitty och Star wars
 byte till en mindre storlek i byxorna.
 Oliwer fick ett nytt gosedjur.
 Thella fick en klänning.
 och en pjamas.

Innan vi åkte hem handlade vi på Coop och
hyrde med oss 3 filmer hem.

 Oliwer hann med en pinkpause

Så fort vi kom hem satte jag igång med matlagningen,
som Daniel gett order till ;)
Han hade bjudit över 4 killkompisar för lite
bräddspelsdag/kväll. De kom runt 15 och är
fortfarande kvar.
 Helt inne i sitt super manligaspel.

Jag gjorde iallafall 2 tacopajer, en äppelpaj och
en kasslergratäng. Så jag tror de var rätt nöjda.
Jag kände mig rätt nöjd och slut i kroppen efter
4 timmar i köket.
 Oliwer kollade på musikvideos.

Barnen satte jag framför tv:n med lite
film och popcorn. Kände inte helt ok att skicka
ut dem i detta underbara regnväder vi haft
HELA dagen.
 Popcorn ska visst ätas PÅ bordet.
 Undrar vem som lärt Thella detta?

Medans grabbarna åt var jag upp och gjorde
barnen klara för natten.
Kom ner och hittade detta.

Helt otoligt 5 vuxna karlar i samma rum
och ingen av dem hittade diskmaskinen
eller diskhon.!!!!!!

Som avslut på dagen bäddade barnen och
jag ner oss i våran säng och kollade på
Alvin och gänget 2.
Thella gav upp efter halv och ville ligga
i sin säng med välling istället.
Oliwer kämpade sig igenom hela men
men somnade snabbt i sin säng efteråt.

Jag ska själv ta och göra mig iordning
för natten. Imorgon är de en arbetsdag
och jag ska ha med mig båda barnen på jobbet
som de ser ut just nu. Oliwer ska ev vara hos
en kompis. Men som sagt de återstår att se.

Vi hörs kram på er.



Kommentarer
Sofia

Nu blir jag besviken, uppdatering tack!!

Kram S

2010-05-18 @ 13:31:38
URL: http://blondinmama.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0