Kaxig 6 åring och sur 2 åring.

Så ser de ut hemma hos oss just nu.
Fast idag peppar, peppar har de faktiskt
varit rätt lugnt med 6 åringen.

Igår Onsdag 5 maj var verkligen ingen bra
dag. Jag gick upp redan lite efter 6 på
morgonen. Så när jag var på toa för att 
gjorda mig iordning, kom en super trött
och grining Oliwer in till mig.
Han skulle minsann inte sova mer, och
tyst behövde han heller inte vara.
Thella hade varit vaken mycket under natten
p.g.a hennes hosta, så jag ville inte att hon
skulle vakna.
Men de brydde sig inte Oliwer i, utan han
började härja om att han skulle med mig
ner för att säga hej då.
Hade kunnat funka om han nu inte går som
en flok elefanter i trappen. Han vet verkligen
inte hur man går tyst, han klampar och hoppar
upp och ner i trappen.
Så de blev ett stort NEJ plus att jag tyckte han
skulle gå in på sitt rum och pröva sova lite till.
Jäklar vilket liv de blev då, tillslut kom Daniel
oxå upp och undrade vad vi höll på med.
Jag hade sån tur att jag var tvungen att cykla
till jobbet, så jag slapp resten av diskutionen.

På jobbet var allt bra och jag jobbade fram till
kl 15, sen cyklade jag hem.
Oliwer hade med sig en kompis hem (som var
bestämt sen innan) och de lekte bra ihop, men
Oliwer hade lite svårt att lyssna på de kompisen
sa ibland.
 korv med bröd till kvällis.
 spagetti o korv gillade Thella bättre.

Vi tog en promenad och lämnade hem kompisen
sen gick vi vidare till konsum.
Hade bestämt att vi skulle köpa varsin glass om
han skötte sig i affären.
Vad tror ni de första ungen gör är???
Ja okej nu var de inte bara hans fel, för de jämt
så satans trångt i gångarna där men man får ju
oxå se sig för lite mer än vad han gjorde.
JO han lyckas välta omkull ett pappställ med
ca 30 förpackningar hårfärg/slingor i olika
färger och modeller.
Himla roligt att stå där och plocka upp skiten
i rätt ordning.
Jag var LITE smått arg som ni kanske kan förstå.
Tror ni de blev någon glass????

Han skämdes och gick ut tidigare än mig, och
när jag kom ut kaxade han upp sig och menade
på att om han minsann hade haft med sig sin
plånbok hade han kunnat köpa sig en glass i
allafall.

Så fort vi kom hem var de på med pjamas och
sova som gällde.
Jag la mig brevid honom för att prata igenom dagen
och allt som hänt den senaste tiden.
Mest hans attityd som är hemsk just nu.
Han lyssnade och höll med men kom med sina
dumma bortförklaringar om att en annan
kille på dagis gör så här.
Som om jag bryr mig, så ska inte min son göra.
Försökte oxå få fram att han tycker ju inte om när
killen på dagis gör så på honom, då ska ju inte han
göra så på andra.
De hela slutade iallafall med att jag inte lästa
någon bok utan var så arg och besviken på honom
att jag grinade istället.
Tror han fick lite att tänka på då, för han somnade
fort.

Idag torsdag 6 maj sov han när jag gick till jobbet.
När jag sen ringde hem i morse så pratade jag
en kortis med honom. Han lätt väldigt försiktig
och lugn.

Daniel jobbade till 20:00 idag, så de var jag som
hämtade barnen på dagis.
Hade samlat mig för att få en tuff eftermiddag
och kväll. Men han har varit som förbytt.
Han har lyssnat på allt jag sagt och har till och
med gått på toa när jag sagt till :0

Ja så vi får väl se hur morgon dagen blir,
de kanske gick in lite iallafall.

Annars idag så bakade Thella och jag en
misslyckad kladdkaka och en god äppelpaj.
 hon kan de här nu:)

Oliwer lekte med Emrik och Noel lite undertiden.
Först var Oliwer och Emrik här inne och lekte lite,
men när Noel kom gick de ut för att leka.
 gissa lek.... star wars såklart.

18:30 kom Oliwer in då var de dags för lite mat,
innan bästaste Kristin skulle komma.

Jag hann nästan bada klart Thella innan hon
kom. Sen fikade vi lite tillsammans innan jag la
Thella. Kristin och Oliwer passade på att spela ett
spel så länge.
Sen satt vi och pratade lite skit en stund innan
Daniel kom hem och skrämde hem henne.

Tack för fikastunden och skitsnacket, nästa
gång gör vi de utan barn och man eller vad
säger du Kristin.;)

Nu ska jag surfa lite på nätet innan sängen
kallar. Imorgon är de jag som stänger på
jobbet så jag börjar inte förens 10.
Men vi tänkte försöka hinna med att handla
lite innan.

God natt på er.



Kommentarer
emma

jadu malin man får veta att man lever iaf när man har ungar, tänk om dom kunde lyssna på en och vara små änglar jämt :) ..inte så troligt. Skulle vilja ses nåt i helgen men har tydligen åkt på en riktig förskylning , hoppas det är bättre imorgon kramis

2010-05-07 @ 18:05:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0