Snart är helgen slut :(

Hinner inte med att varva ner förens de
snart är dags för en ny arbetsvecka.
Fast å andra sidan är jag väldigt tacksam
över att ha ett jobb att gå till.
Så de är nog inte så farligt ändå, men 3 dagars
helg borde vara en ny punkt att ta upp i riksdagen.

Igår Fredag 7 maj fyllde barnens kusin Isac 7 år.


Stort grattis från oss och tack för fikat.

Morgonen började med att jag fick en utskällning
av Oliwer för att han inte fick köpa sig en katt.
Haha var faktiskt lite roligt, för han hade tydligen
frågat Daniel så fort han slog upp ögonen.
Och varit skit sur, sen kom de fram till att han
hade drömt att han hade frågat mig och att jag
sagt nej redan i drömmen. (han känner mig)
Ja så länge jag bor i samma hus som honom blir de
ingen katt här hemma.
Katter är ett sliskigt och olustigt djur, har väldigt
svårt för såna. Litar inte på dem för fem öre.
Så NEJ de kommer inte in någon katt i detta hem.

Vid 9 lämnade vi barnen på dagis, sen åkte vi till
Willys och snabb handlade innan Daniel släppte
av mig på jobbet till kl 10.
Det var jag som stängde idag, så lite efter 5
gick jag från jobbet och vidare till kalaset
hemma hos Isac.

Daniel hade själv fått fixa paket, inslagning och
påkläddning av barnen.
Han hade skött sig rätt bra fram tills Thella
bajsade och han insåg att han inte hade tagit
med någon blöja.
De hela slutade med att jag hittade ett par
extra trosor i min väska. Så lilla Thella gick hem
i mina trosor :)
 satt perfa.

Hon har föresten blivit jätte duktig på att gå på
pottan igen, hon säger till när hon vill kissa så
får man ta av blöjan. Men trosor vill hon inte
ha riktigt än. De tar vi till sommaren istället.

När vi kom hem vid 19:00 tiden skickade vi
barnen i säng. Sen bäddade vi ner oss i soffan
och började kolla på Avatar.
Ja vi började för efter 1,52 somnade jag och
Daniel i soffan, så resten får vi se en annan dag.

Idag Lördag 8 maj vaknade Thella lite innan 8.
Hon fick ligga inne hos Oliwer och kolla lite på
bompa medans Daniel och jag lurade till oss
1 timmes sömn till.

Sen var de bara att gå upp och påbörja dagen.
Jag bädda rent i Thellas och våran säng.
Imorgon är de nämligen tvättdag, så jag
påbörjade den lite genom att slänga lite mer
tvätt i tvättkorgen.

Vid 10 var Thella super trött igen, så hon sov
1 timme innan vi ät lite frulle/lunch och åkte
upp på stan för en shoppingrunda.
Daniel lämnde av oss på järntorget och åkte
sen vidare till sina ärenden.

Oliwer, Thella och jag tog vår vanliga lilla sväng.
Lindex,Åhléns,Kapp Ahl och H&M.
Avslutade med en glass och festis innan vi gick
hem i regnet.
 inte alls för kallt för att äta glass.

På Åhléns blev de en MOJJE skiva.
Så den har vi poppat hela eftermiddagen.
Oliwer fick oxå med sig en ny star warströja.

Lindex hittade vi inget.
Kapp Ahl ett par jeans till Thella.

H&M ojojoj där ska vi inte tala om vad
jag hittade för massa bra grejer.
Oliwer fick ett par kallingar,
en shorta och strumpor.

Thella fick trosor, strumpor, legging,
shorts/byxor,Hallo Kitty tröja, Hallo kittynalle,
en barbapappa pjamas.
Och ett par pösmjukisar som jag ska lämna tillbaks.

Nu lite modevisning på de nya kläderna.
 
 
 
Undrar ni över alla dessa armar hit och dit, så
är de för att de dansar till Mojjes nya skiva.

Till kvälls mat åt barnen och jag som vanligt
när de bara är vi hemma, kycklig och potatispengar.
Sen satte vi oss till rätta i soffan och mumsade på
lördags godis.
 mums

När vi satt och åt eller precis var klara
sjöng jag lite för barnen.
Jag sjöng den där fredagsmys reklam sången,
fast jag bytte ut till
-Nu ska vi ha lördagsmys........
Precis när jag sjungit de och blir tyst
fortsätter Thella sjunga
-å vi ska äta godis nu:)

Både hon och Oliwer tyckte de var super
skoj så de skrattade säkert en kvart åt de.
Söt är hon iallafall vår lilla skitunge.

Daniel har skickat lite mms under kvällen.
Här kommer 2 av dem.
 hmm undrar vad de gör på
förfesten. Verkar ju inte allt för normalt att ha
en sån i trädgården.

 rocken roll på conventum.

Nu till något roligt.
Jag har äntligen lyckas få ihop lite jobb
under sommaren så jag får mina 80 timmar
i månaden i 6 månder i rad :)
De som är mindre roligt är att jag får jobba
de veckorna Daniel är hemma och har semester.
Men som sagt nu kommer jag iallafall ha rätt
till A-kassa igen:)
Tusen tack till alla på jobbet som lyckas fixa
in mig som vikarie när ni andra vill vara ledig.

Nu ska jag ta och pinka Oliwer innan jag
själv lägger mig. Tänkte läsa lite innan jag
somnar för de finns la inget att se på tv:n.

God natt och fortsatt trevlig helg.
Kram



Kommentarer
Malou

Åh, den pyjamasen vill jag med ha till Winnsan, så fin ju! :-)

2010-05-09 @ 07:23:58
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0